Beantwoord

Extra kosten buitenland ondanks bundel?

  • 22 September 2019
  • 5 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik zit noodgedwongen door ongeluk ouders in Peru. Heb bundel buiten eu aangezet. Na melding 75 steeds gecheckt saldo mijn KPN. Nieuwe bundel aangeschaft nu slecht op 28/100 maar kosten buiten bundel blijven hard oplopen hoe kan dit!!!!! Kan dit er nu niet bij hebben. Help
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 September 2019, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Ms83 , welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Allereerst hoop ik dat het goed gaat met je ouders, en dat ze snel herstellen! Het lijkt me echt vreselijk om in een ander land te moeten revalideren vanwege een ongeluk.. En ik begrijp ook heel goed dat je geen extra kosten wil maken, daar wil je je nu niet druk over maken.

Ik kijk graag met je mee hoe het kan dat je kosten buiten je bundel maakt. Kan je aangeven welke bundel heb je aangeschaft? Peru valt binnen de 'Voordeelland buiten de EU'. Dat is ook de bundel die je hebt aangeschaft? Dan is misschien het volgende aan de hand in jouw geval:
Bellen en sms'en van buitenland naar buitenland gaat buiten de EU niet uit de bundel. Voor deze minuten en sms’jes betaal je het hogere, lokale tarief van het land met de hoogste tariefzone.

Bel of sms jij van het buitenland naar buitenland (bijvoorbeeld naar je ouders?) Dan kan dat de reden zijn!

Verder zie ik graag enkele gegevens van je in het Forum profiel, zodat ik in de systemen kan kijken of waar de kosten vandaan komen (internetverbruik, bellen of sms'en). Zou je in ieder geval je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer willen toevoegen? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan help ik je verder!
heb gegevens wat ik weet ingevuld
Oh ja, nog iets ik heb de gsm van mijn vrouw al een maand geleden opgestuurd ter reparatie. Zij heeft nu een oude iPhone. Nog steeds niets van reparatie gehoord en oude telefoon is steed leeg. Hier vannacht maar een nieuwe besteld en krijg nu bericht dat hij niet op voorraad is. Kan er ook even naar gekeken worden alsjeblieft is moeilijk elkaar te bereiken in deze moeilijke situatie..... mijn moeder is nu wel gelukkig buiten levensgevaar
Reputatie 7
Badge +21
@Ms83, dankjewel. Voor zover ik weet moeten je kosten gewoon binnen die bundel afgehandeld worden! Want bellen vanuit Peru, gebeld worden, sms'en en internetten moet uit de bundel gaan. Hier gaat echt iets gigantisch mis, dus ik heb even een expert ingeschakeld. Ik hoop zo snel mogelijk reactie te krijgen.

Wat betreft de reparatie, hier heb ik helaas geen zicht op. Op deze pagina vind je alle informatie en ook hoe je met de afdeling in contact op die gaat over de reparaties. Je hebt ook een website waar je de reparatiecode invult (die ontvangen is nadat het toestel is opgestuurd) en waar je dan de reparatie kan volgen.

De nieuwste iPhone's zijn schaars en worden medio oktober pas weer geleverd. In dat geval kan je vrouw misschien beter voor een andere variant gaan, en deze order annuleren.. Wanneer ze langs de KPN winkel gaat kunnen ze kijken welke op voorraad is én kan ze die direct mee krijgen (mits het abonnement op haar naam staat).
Reputatie 7
Badge +21
@Ms83 ik heb contact gehad met een expert wat betreft je mobiele kosten. Hij geeft aan dat het waarschijnlijk te maken heeft met een vertraging tussen het daadwerkelijke verbruik en het getoonde verbruik. Dit is, voornamelijk in het buitenland, niet real-time omdat we afhankelijk zijn van de doorgifte van buitenlandse providers. Ik heb een klacht voor je ingediend zodat we gaan kijken naar deze gemaakte kosten!

Klopt het dat je de iPhone 7 refurbished gold hebt aangevraagd? Deze zou vanaf morgen / donderdag weer leverbaar moeten zijn! Wat betreft de reparatie, indien je geen updates ziet via de website raad ik aan om je vrouw hier even naar te laten bellen:
Voor meer informatie betreffende een ingediende reparatie kunt u contact opnemen met Teleplan via 0800 8200008 of reparatie@teleplan.com