Vraag

Extra mb's (gratis 1gb) aanvraag doet het niet

  • 2 May 2021
  • 9 reacties
  • 192 keer bekeken

Hoi

 

Ik heb een onbeperkt data bundel. Nu wil ik 1gb extra aanvragen en die doet het niet. Ik krijg de opties geen eens te zien. En via de sms krijg ik een berichtje dat ze het niet kunnen verwerken. 
super slecht dit en kan nergens vinden wat ik nu doen moet


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon afwachten en later nog een keer proberen. Er zal niet veel anders op zitten.

.

Gewoon afwachten en later nog een keer proberen. Er zal niet veel anders op zitten.

Doe ik al sinds gisteravond..

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lientje96, welkom hier. 

Wat balen dat het niet lukte, dat snap ik. Inmiddels zijn we een paar dagen verder. Is het nog weer voorgekomen dat je het daglimiet hebt opgemaakt? Lukt het nu wel de extra MB's aan te vragen? Ik ben nu wel benieuwd of het eenmalig was of vaker voorkomt. 

ik heb dit probleem momenteel ook, zowel via APP, website als SMS niet aan te vragen. Dit probleem ervaar is de laatste tijd vaker.

Reputatie 7
Badge +20

@Heinrich077, dat is wel irritant. Als het niet lukt, wat krijg je dan te zien? Een foutmelding of dan ook? Kun je dat aangeven. Evenals tijdstip van aanvragen en via welke weg.

@Heinrich077, dat is wel irritant. Als het niet lukt, wat krijg je dan te zien? Een foutmelding of dan ook? Kun je dat aangeven. Evenals tijdstip van aanvragen en via welke weg.

 

Op 19-05-2021 23:10u; Beste Klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor Gratis 1GB NL extra nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet KPN

Dit bericht blijf je terugkrijgen bij elke aanvraag tot net na middernacht. Dan gaat de nieuwe dag in en kun je weer gebruik maken van internet. De aanvraag was middels een SMS. Zodra je de foutmelding krijgt kun je de 1GB ook niet meer aanvragen via het webportal of de APP.

Ik heb hier inmiddels ook een collega van u over gesproken en zij gaf aan dat je de 1GB extra pas mag aanvragen als je een SMS hebt gehad dat de data voor 100% verbruikt is want anders kan het systeem bij KPN het niet verwerken en loopt het vast. Dit betekent dus eigenlijk dat je geen onbeperkt internet hebt want als ik moet wachten tot de data voor 100% op is verlies in de verbinding met mijn CITRIX omgeving en moet ik elke keer opnieuw inloggen. Ik snap heel goed dat er een 5GB cap per dag is om misbruik te voorkomen maar richt het systeem dan wel zo in dat ik de extra data kan aanvragen op een moment dat het geen onderbreking oplevert.

Ik vraag de extra 1GB altijd aan als ik een SMS krijg met de mededeling dat 80% van de data verbruikt is. 

Reputatie 7
Badge +24

Een verbinding met een Citrix omgeving maak je het best via een vaste aansluiting. Niet via het mobiele netwerk.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klopt inderdaad. Pas als je de bundel verbruikt hebt kan je een nieuwe aanvragen. Dit kan niet eerder helaas.