Beantwoord

extreem data verbruik

Hoe is het mogelijk dat ik zonder aanwijsbare reden ineens heeeeeel veel meer data verbruik.
20GB heb ik voldoende normaal. Nu had ik binnen een week al 10GB op en na nog een week was het er door. Ok kan gebeuren... 1gb bij gekocht en binnen 3 uur weg....
tussen de sms berichten van 50% 75% en 100% zat amper 5 min terwijl ik de mobiel niet in gebruik had op dat moment. Ook geen app's die extreem veel hebben verbruikt....

wat nu????
icon

Beste antwoord door Joran 23 juli 2018, 10:21

Dank voor het invullen van de gegevens. Er zijn een aantal dagen waarop uitzonderlijk veel dataverkeer is gebruikt. Misschien dat je met deze informatie kunt herleiden wat de oorzaak is geweest.
Op 2 juli is ruim 7,2GB verbruikt, op 10 juli 2,7GB en op 19 juli 3,9GB. Verder veel momenten met een paar honderd MB per keer. Waarschijnlijk gaat het grootste verbruik om streaming video. Onderaan Instellingen > Mobiel Netwerk staat een schakelaar WiFi assistentie. Die optie schakelt het mobiele netwerk in als de WiFi verbinding niet goed is. Misschien heeft dit hiermee te maken, ik zou die voor de zekerheid tijdelijk uitschakelen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum HakunaMatata! Vreemd dat de data er zo snel doorgaat. Jouw telefoon hoort (per app) bij te houden waar de bundel aan wordt verbruikt, komt dat niet overeen met de 21GB dat nu al is verbruikt?

Ik kan niet achterhalen waar de bundel aan is opgegaan, wel op welke dagen er veel is verbruikt. Misschien helpt ons dat te achterhalen wat er aan de hand is. Kun je jouw klantnummer/06-nummer en adresgegevens aanvullen aan je profiel en een berichtje sturen als dat is gebeurd?
Gegevens zijn aangepast en ingevuld.
Mijn data teller nig nooit op nul gezet dus daar kan ik geen info uit halen volgens mij. Inmiddels staat hij wel op nul en opnieuw 1gb data aangeschaft ?
Reputatie 6
Badge +6
Kan je ook zien welke app zo veel dataverbruik genereert? Ik weet iig van Android dat je dat inzichtelijk kan maken bij het totale data verbruik.
Ja klopt Android kan kan super mooi inzichtelijk maken. iOS helaas wat lastiger
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor het invullen van de gegevens. Er zijn een aantal dagen waarop uitzonderlijk veel dataverkeer is gebruikt. Misschien dat je met deze informatie kunt herleiden wat de oorzaak is geweest.
Op 2 juli is ruim 7,2GB verbruikt, op 10 juli 2,7GB en op 19 juli 3,9GB. Verder veel momenten met een paar honderd MB per keer. Waarschijnlijk gaat het grootste verbruik om streaming video. Onderaan Instellingen > Mobiel Netwerk staat een schakelaar WiFi assistentie. Die optie schakelt het mobiele netwerk in als de WiFi verbinding niet goed is. Misschien heeft dit hiermee te maken, ik zou die voor de zekerheid tijdelijk uitschakelen.

Reageer