Extreem dataverbruik

• 6 september 2015
  • 5 reacties
  • 252 keer bekeken

Badge
Heb al jaren mobiel internet, gebruik zo rond de 1000 mb per maand afgelopen maand zat ik op onverklaarbare wijze op ruim 5000 mb. Nu deze maand zit ik na een paar dagen op 500 mb terwijl ik het hele weekeind op wifi heb gezeten. Wie heeft gelijke ervaringen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Welke telefoon heb je?

Robin
Badge
iPhone 5s

Reputatie 7
Heb je al gekeken welke app(s) dat hoge dataverbruik hebben veroorzaakt?

Ik begrijp dat de iPhone automatisch overschakelt van wifi naar 4G als het wifi signaal te zwak is.

Het zou maar zo kunnen zijn dat je een YouTube film aan het bekijken bent of de iTVOnline app gebruikt (1,25 GB per uur) en dat de iPhone ergens halverwege omgeschakeld is van wifi naar 4G.

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Wat een vervelend iets! Ook ik ben benieuwd of je in je toestel hebt gekeken naar apps die veel verbruiken. Dat kan je bij instellingen onder mobiel datanetwerk vinden. Als je naar beneden 'scrollt', zie je welke apps hoeveel gebruiken. Zie je daar iets bijzonders?

Overigens is het inderdaad zo wat aangeeft, dat als het mobiele netwerk een beter signaal geeft dan WiFi, dat de iPhone daar vaak op terugvalt. Als je dus films aan het bekijken bent o.i.d., is het advies om je mobiele data even volledig uit te schakelen. 

Badge
Kijk geen films of tv via mijn iphone wel soms een filmpje van een paar minuten op bv de telegraaf

Reageer