Extreem dataverbruik

• 10 april 2016
  • 6 reacties
  • 850 keer bekeken

Badge
Mijn partner gebruikt nauwelijks internet of ander data en toch heeft ze nu op mistrieuze wijze ruim de helft van haar databundel verbruikt. Op haar werk gebruikt ze wifi en thuis ook. Op de iPhone is ook niet te zien dat er veel data verbruikt is. Echter ik heb 5500 mb en de mogelijkheid om MB's te delen en wat schetst mijn verbazing; krijg een sms dat tijdelijk geen MB's kunnen worden gedeeld. 

Heb zelf ook al eens binnen 10 minuten een zeer hoog dataverbruik gehad terwijl mijn telefoon aan de computer lag en alleen wifi gebruikte. Heb daar nooit een antwoord op gehad en. Ben benieuwd of ik dat nu wel krijg. 

6 reacties

Reputatie 7
Bron: https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm#

Verminderde functionaliteit MijnKPN en MB’s delen In de maand april voeren wij in een aantal stappen onderhoud uit aan MijnKPN en de MijnKPN app. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om via de Klantenservice, per sms, in MijnKPN of in de MijnKPN app wijzigingen door te voeren zoals het aan- of uitzetten van een bundel. Belangrijk dus om daar rekening mee te houden als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en een buitenlandbundel nodig hebt. Zorg ervoor dat alle (tijdelijke) wijzigingen in je mobiele abonnement gedaan zijn vóór zaterdag 18:00 uur. Anders is dit pas vanaf zondag 8:00 uur weer mogelijk. Om voor zo min mogelijk overlast te zorgen, hebben wij het onderhoud verspreid over de vier weekenden in april. Hieronder zie je welke impact het onderhoud precies heeft:

Zaterdagen in april tussen 18:00 en 24:00 uur:
Tussen 18:00 en 24:00 uur zijn wijzigingen in MijnKPN en de MijnKPN app niet mogelijk. Wil je dit weekend een bepaalde bundel hebben zonder het risico dat deze niet wordt geactiveerd? Zorg dan dat je deze vóór zaterdag 18:00 uur aan hebt staan. Het bekijken van huidige abonnementen, facturen en verbruik is wel mogelijk.

Zondagen in april tussen 24:00 en 8:00 uur:
Tussen 24:00 en 8:00 uur is inloggen op MijnKPN met een mobiel account niet mogelijk. Inloggen met een ‘TV, internet, bellen’ account is wel mogelijk. Er kunnen dus geen wijzigingen worden doorgevoerd en ook het bekijken van b.v. het verbruik is niet mogelijk.

Na het onderhoud, in de maand april:
Door het onderhoud wordt je databundel gereset; bij ‘Verbruik’ in MijnKPN (app) zie je het internettegoed weer op 100% staan. Dit betekent dus dat je deze maand extra MB’s ontvangt! Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. De verbruikte belminuten uit het oude systeem zijn van je bundel afgehaald. Deze maand zie je dus éénmalig een afwijkende belbundel grootte terug in MijnKPN. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. Ben je Compleet en heb je met één van de leden MB’s gedeeld? Dan dien je dit nogmaals te doen, nadat het onderhoud voor jou heeft plaatsgevonden. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een SMS.

Na het onderhoud, in de maand mei:
Je ontvangt eenmalig twee facturen: een zogeheten 0 euro factuur (vanuit het oude systeem). Op deze factuur staat een deel van de kosten van het abonnement van april. Het bedrag op deze factuur is € 0,00 of wordt op € 0,00 gezet. Eventuele kosten van april betaalt de klant met de andere factuur. Krijg je een bedrag terug in april? Dan wordt dit bedrag op de andere factuur in mindering gebracht. en een ‘normale’ factuur waarop je het juiste verbruik en de kosten kunt inzien (uit het nieuwe systeem). Op deze andere factuur staan de kosten van het abonnement van de hele maand mei. Ook de eventuele verrekening van de 0 factuur staat erop. Meer info over deze twee facturen? Klik dan door naar deze pagina. kpn.com/nieuwemobielefactuur Vanaf juni ontvang je zoals gewoonlijk weer één factuur.

Starttijd: 2016-03-31 08:00 Eindtijd: 2016-04-25 12:00 

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Kerik. Als je nooit of weinig gebruik van je bundel maakt, dan kan ik me voorstellen dat je opkijkt als het ineens veel is. Het verhaal van PeterG kan ik trouwens onderschrijven, wat dat betreft komt het hoge verbruik van je partner erg ongelegen. Op ons forum vind je meerdere topics waarin wordt uigelegd hoe je het dataverbruik per app kunt nagaan. Wellicht is zo te zien waar het hoge verbruik van je partner deze maand opeens vandaan komt. Als er nog iets onduidelijk is of je hebt vragen, laat het me gerust weten!

Badge
Boudewijn schreef op 12 apr '16 om 10:37uHallo Kerik. Als je nooit of weinig gebruik van je bundel maakt, dan kan ik me voorstellen dat je opkijkt als het ineens veel is. Het verhaal van PeterG kan ik trouwens onderschrijven, wat dat betreft komt het hoge verbruik van je partner erg ongelegen. Op ons forum vind je meerdere topics waarin wordt uigelegd hoe je het dataverbruik per app kunt nagaan. Wellicht is zo te zien waar het hoge verbruik van je partner deze maand opeens vandaan komt. Als er nog iets onduidelijk is of je hebt vragen, laat het me gerust weten!

Badge
Kerik schreef op 23 apr '16 om 19:35uBoudewijn schreef op 12 apr '16 om 10:37uHallo Kerik. Als je nooit of weinig gebruik van je bundel maakt, dan kan ik me voorstellen dat je opkijkt als het ineens veel is. Het verhaal van PeterG kan ik trouwens onderschrijven, wat dat betreft komt het hoge verbruik van je partner erg ongelegen. Op ons forum vind je meerdere topics waarin wordt uigelegd hoe je het dataverbruik per app kunt nagaan. Wellicht is zo te zien waar het hoge verbruik van je partner deze maand opeens vandaan komt. Als er nog iets onduidelijk is of je hebt vragen, laat het me gerust weten!

Maandbundel is 1500 mb, 9 April krijg je een berichtje dat je de helft van je data verbruikt hebt. Nu bijna het einde van de maand is er slechts 70 mb verbruikt over de hele maand. Dit kan natuurlijk nooit als je 9 april al 750 verbruikt heb. 

Badge
Hoe kan het dat ik onder ieder berichtje Denk er nog over na staat

Reputatie 7
Badge +27
Hey , dat is je handtekening, die wordt automatisch onder elk bericht geplaatst 🙂 Ik denk dat je, toen je je registreerde voor het forum, daar hebt ingevuld dat je er nog over nadenkt. Je kunt dit aanpassen in je instellingen, klik hier om rechstreeks naar je instellingen te gaan.

Reageer