Beantwoord

Factuurperiode en KPN Hussel

  • 12 January 2020
  • 11 reacties
  • 186 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zie onder Hussel 2, 5, 10, 20 en onbeperkt GB. Dan moet dit contract bijna voor 8 oktober zijn verlengd en wel een KPN 50Gb bundel met verdubbeling 100Gb. Een kwart van 100 voor die eerste week wordt dan 25Gb blijft 75Gb als ik goed denk.

Wat ik dan nu even niet snap gaat de nieuwe bundel/ factuur periode niet van 8-1 tot 8-2 lopen? Mogelijk is dit eerder gevraagd door mij nu met de omzetting van Telfort naar KPN van meer belang. 

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Susan_ 18 January 2020, 13:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@Galdor68, met de verdubbeling is het inderdaad meer dat klopt! Voor jouw vraag, de factuurperiode loopt anders dan de bundels. De bundels lopen van de 1e tot de laatste van de maand bij KPN. De factuurperiode is afhankelijk van de datum waarop het abonnement is ingegaan. De abonnementskosten betaal je vooruit en de eventuele verbruikskosten achteraf.

@Galdor68, met de verdubbeling is het inderdaad meer dat klopt! Voor jouw vraag, de factuurperiode loopt anders dan de bundels. De bundels lopen van de 1e tot de laatste van de maand bij KPN. De factuurperiode is afhankelijk van de datum waarop het abonnement is ingegaan. De abonnementskosten betaal je vooruit en de eventuele verbruikskosten achteraf.

Dank je voor dit antwoord, uiteraard niet bedoeld om dit topic te kapen meer verbazing. Verplaats het desnoods naar een nieuw topic.

Ik heb namelijk een vervolg vraag of opmerking.

Zowel mijn factuurperiode als de bundels lopen gelijk bij Telfort. We betalen ook vooruit en buitenbundel verbruik acteraf. 

Ik voorzie wel een mogelijk probleem of eigenlijk onduidelijkheid bij de komende migratie.

Zoals je wellicht weet gaan we 26 januari over als ik nu dit topic en jouw antwoord goed begrijp  zit ik met het volgende.

Ik krijg elke 15e  van de maand de nieuwe bundel en factuur,  kortom 15-1 krijg ik mijn nieuwe bundel tegoed totaal 7200Mb mede door het kunnen meenemen van het tegoed. 

Ik wil dus nu concreet weten gaat dit na de 26ste gewoon ongemerkt doorlopen of omdat we dan KPN op de factuur zien staan  krijgen we dan ineens een raar onverwacht getal dus van de 26ste tot de 31ste? 

Overleg eventueel met je Telfort collega's waarvan er een aantal ook hier actief zijn. Ik verwacht over dit punt van KPN een antwoord geen verwijzing naar het Telfort forum. 

 

Ps ik heb toch in het algemene topic over de samengang bij Telfort deze vraag ook gesteld.

Reputatie 7
Badge +21

@Galdor68, ik heb je bericht toch even afgesplitst vanwege de extra vragen. Ik begrijp vanuit de Telfort kant dat Alexandra dit voor je aan het uitzoeken is en op antwoord wacht. Om dubbel werk te voorkomen heb ik met haar afgesproken dat zij jou een update geeft als ze er meer informatie over heeft ontvangen en dat ik me hier op dit moment niet in dit topic ook nog mee bezig ga houden. Dus je kan een update verwachten in het topic van Telfort zodra die er is! :blush:

Prima.

De migratie is een feit!! Mijn KPN is toegankelijk klein minpuntje 5 dagen resterend niet de 20 die ik had verwacht. Mijn vraag is hiermee beantwoord, wat nu jammer is dat deze verandering niet bij de veelgestelde vragen staat over deze migratie of in de mailing.

Nu was mijn aanbod vanuit KPN 2Gb en 175 belminuten  te zijner tijd hoort de 7200 op te lopen naar 12000 2+2×3 basis plus verdubbelaar dan  de huidige maand  en het ongebruikte tegoed van de twee voorgaande maanden. Volgende periode die per 1-2 ingaat zou dan 2+2 de nieuwe basis plus 4,8 of iets minder ongebruikt tegoed worden totaal 8,8.  We gaan het meemaken. Ook de facturen ben ik benieuwd naar bij Telfort heb ik van 15-1 tot 15-2 betaald.

 

Kijk ik heel kritisch dan kan het nooit dat ik nu al 1 minuut heb gebeld. De data vanaf hoelaat telt dit middernacht de 26e met een wifi verbinding kan dit verbruik nooit kloppen. Klein schoonheids foutje?

Reputatie 7

En, als ik vragen mag, wat betaal je nu per maand voor jouw abonnement?

Dat mag het gigantische bedrag van € 12,92 had ik voor zaterdag verlengd € 12,50 dan was ik de inflatie kwijt.

Over dit bod hoor je mij niet klagen, dat gaat me met geen enkele Hussel optie lukken. Max 2 Mb voor €14,00 nee dank u.( €15,00) met onbeperkt bellen. 

Reputatie 7
Badge +21

@Galdor68, vanwege de drukte heb ik nu pas met Alexandra kunnen overleggen hierover. Maar zij heeft contact gehad en je verbruiksmaand blijft hetzelfde als bij Telfort. Hier zat ik, in het begin van het topic, een beetje fout. Mijn excuses hiervoor! Het wordt nu alleen niet correct weergegeven in de MijnKPN app, maar daar werken we aan!

@Galdor68, vanwege de drukte heb ik nu pas met Alexandra kunnen overleggen hierover. Maar zij heeft contact gehad en je verbruiksmaand blijft hetzelfde als bij Telfort. Hier zat ik, in het begin van het topic, een beetje fout. Mijn excuses hiervoor! Het wordt nu alleen niet correct weergegeven in de MijnKPN app, maar daar werken we aan!

Geen probleem. Het zal vast goed komen ik had die bevestiging liever voor zondag gezien omdat het toch wel een verschil is zolang het alleen maar bij een weergave fout blijft heb ik er vrede mee, weergave fouten in de Mijn omgeving hebben we genoeg ervaring mee helaas.

Hier word ik blij van meer opties dan in Mijn Telfort eens overwegen om naar beneden bij te stellen.

 

Reageer