Fluitende zendmast

  • 8 January 2019
  • 43 reacties
  • 6129 keer bekeken

Sinds de laatste werkzaamheden aan de kpn zendmast in den burg is er dusdanig iets veranderd dat deze mast de gehele dag door fluit, normaal alleen met heel harde wind maar nu echt irritant als het niet eens gek hard waait, graag verneem ik waar ik deze klacht kan deponeren voordat ik verdere stappen ga ondernemen bij het gemeentebestuur
lokatie mast waalderstraat den burg texel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Martin, dit klinkt niet best. Ik kijk dit graag voor je na. Heb echter wel iets meer gegevens nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Hier in Uitgeest precies hetzelfde probleem, de mast is verhoogd en sindsdien een heel hard irritant alles doordringend fluitend geluid. En het hoeft idd niet eens hard te waaien, het is er constant. Ook ik wil graag weten waar ik een klacht kan inbrengen bij KPN zodat dit verholpen wordt. Graag hoor ik van jullie

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mcm, dit kan via mij. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Zou je ook precies willen aangeven welke mast jij bedoelt en waar deze staat? 

Dag Alex ik heb mijn profiel aangevuld. De mast staat op het bedrijven terrein Westerwerf in Uitgeest. Ik hoor graag wat hieraan gaat doen. Ik weet dat mensen al naar de gemeente uitgeest gaan om te klagen 

Reputatie 7
Badge +24

Weet je ook waar precies? Straat (en huisnummer)? 

Reputatie 1

De mast staat op Populierenlaan 43 in Uitgeest. Achter de KPN centrale aldaar. Ik woon er recht tegenover, en met hardere wind is het echt geen gehoor. Het is zo hard dat je het zelfs binnen in huis hoort.

De mast aan Dijkzicht in Noordwijkerhout geeft na de laatste aanpassing ook weer een irritante hoge fluittoon. Het hoeft niet eens hard te waaien. Kan ik dit via dit forum laten verhelpen of moet ik daarvoor een ander kanaal gebruiken?

Dankjewel ed !!  

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel allemaal, ik heb deze 2 doorgezet naar de beheerders om het te laten onderzoeken. Ik nu nog geen reactie dus ik weet nog niet op welke termijn dit zal worden aangepakt. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nog een verzoek, zou ik jullie gegevens ook mogen hebben voor het geval mijn collega's vragen hebben hierover? 

Zouden jullie jullie profiel willen aanvullen? 

Beste Alex ik heb mijn profiel al aangevuld.

Dankjewel !! Voor het doorzetten, ik neem aan dat je de mast van Uitgeest bedoeld. Laat je ons ook weten wanneer hier iets aan gedaan word, ik hoop binnen kort want het geluid gaat dwars door de muren heen, om gek van te worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb in ieder geval wat globale informatie gevonden. 

De site aan Dijkzicht te Noordijkerhout betreft een gedeelde mast met Vodafone (eigendom van Vodafone). Wij proberen dit ook door te zetten, een melding bij Vodafone kan in ieder geval geen kwaad. 

De site aan de Populierenlaan in Uitgeest is zo te zien wel van ons. Ik zie dat er in de week voor kerst werkzaamheden zijn geweest en dat er nieuwe werkzaamheden gepland staan voor 16 januari. 

We zijn ermee bezig in ieder geval. 

Beste Alex,

Bedankt voor je snelle reactie. Heb je voor mij misschien een e-mail adres van Vodafone waar ik deze klacht kan neerleggen?

Reputatie 7
Badge +24

Beste Alex,

Bedankt voor je snelle reactie. Heb je voor mij misschien een e-mail adres van Vodafone waar ik deze klacht kan neerleggen?

Nee, zo hecht zijn we ook weer niet. Ze hebben ook een forum zie ik en een e-mailformulier via de website. Daarmee moet het lukken, denk ik. 

Reputatie 1

Alvast bedankt voor de moeite. Alr er 16 januari werkzaamheden zijn wens ik ze veel succes. De populierenlaan ter hoogte van KPN centrale ligt dan helemaal open i.v.m. aanleg van nieuw riool.

 

 

Ik had mijn profiel ook al ingevuld als het goed is. De mast in Uitgeest staat er sinds 4 weken, waarvan 2 met de antenne's. Heb nog een filmpje met het fluitmast.

 

 

Fluitmast Uitgeeat

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor het filmpje, heb dat ook doorgezet. 

Reputatie 7
Badge +24

Korte update, waarbij ik moet vermelden dat wij ook niet alle informatie krijgen en mogen delen in verband met wetgeving. 

Wat Uitgeest betreft hebben we een kraan nodig om bij de mast te kunnen komen, dit zal niet eerder dan 16 januari gebeuren. Los van de werkzaamheden daar. De verwachting is dat dit tussen 16 en 23 januari zal plaatsvinden, het kan zijn dat er af en toe minder bereik zal zijn. 

Wat Noordijkerhout betreft:

De site aan Dijkzicht te Noordijkerhout betreft een gedeelde mast met Vodafone (eigendom van Vodafone). Wij proberen dit ook door te zetten, een melding bij Vodafone kan in ieder geval geen kwaad. 

We hebben het doorgezet, het is afwachten. Meer informatie hebben helaas niet omdat wij niet de eigenaar zijn van die mast. 

 

 

Reputatie 1

Bedankt in ieder geval voor de update(s). Helaas duren de werkzaamheden op de Populierenlaan denk ik nog wel een week of 6. Ze zijn namelijk net begonnen met afgraven. Eventueel even informeren bij de gemeente.

Reputatie 1

De monteurs zijn gister geweest en de installatie is in werking gezet. Helaas hebben ze niets aan het fluiten gedaan. De antenne’s zijn van KPN maar de mast wordt weer door een ander bedrijf beheerd. Nu met de harde wind hebben we zelfs twee fluitende toontjes van de mast. Ik begrijp dit niet helemaal, hopelijk komt het mast beheer bedrijf het z.s.m. oplossen. De monteurs maakte nog een ( hopelijk grappige ) opmerking dat je aan het fluiten wel gaat wennen..

Ik sluit mij geheel aan bij E. Koedijk....het is nu helemaal niet te harden het fluiten is nog veel erger geworden !!!. En wennen aan dat fluiten doe je zeker niet, het is een irritant alles doordringend geluid. Graag hoor ik van u, het is zeer wenselijk dat een oplossing voor dit probleem niet te lang op zich laat wachten. 

Goede morgen 

 

Inmiddels zitten we op eind januari en de dubbele fluittoon is er nog steeds. Kunt u mij aub vertellen of en wanneer KPN dit gaat verhelpen ? Graag hoor ik van u.

 

 

Korte update, waarbij ik moet vermelden dat wij ook niet alle informatie krijgen en mogen delen in verband met wetgeving. 

Wat Uitgeest betreft hebben we een kraan nodig om bij de mast te kunnen komen, dit zal niet eerder dan 16 januari gebeuren. Los van de werkzaamheden daar. De verwachting is dat dit tussen 16 en 23 januari zal plaatsvinden, het kan zijn dat er af en toe minder bereik zal zijn. 

Wat Noordijkerhout betreft:

De site aan Dijkzicht te Noordijkerhout betreft een gedeelde mast met Vodafone (eigendom van Vodafone). Wij proberen dit ook door te zetten, een melding bij Vodafone kan in ieder geval geen kwaad. 

We hebben het doorgezet, het is afwachten. Meer informatie hebben helaas niet omdat wij niet de eigenaar zijn van die mast. 

 

 


Ik heb bericht gekregen van Vodafone. Zij beweren dat KPN wijzigingen heeft aangebracht aan de mast en dat Vodafone de fluittoon niet kan verhelpen. Ik hoop niet dat dit een kastje - muur verhaal gaat worden??

Reputatie 1

Korte update, waarbij ik moet vermelden dat wij ook niet alle informatie krijgen en mogen delen in verband met wetgeving. 

Wat Uitgeest betreft hebben we een kraan nodig om bij de mast te kunnen komen, dit zal niet eerder dan 16 januari gebeuren. Los van de werkzaamheden daar. De verwachting is dat dit tussen 16 en 23 januari zal plaatsvinden, het kan zijn dat er af en toe minder bereik zal zijn. 

Wat Noordijkerhout betreft:

De site aan Dijkzicht te Noordijkerhout betreft een gedeelde mast met Vodafone (eigendom van Vodafone). Wij proberen dit ook door te zetten, een melding bij Vodafone kan in ieder geval geen kwaad. 

We hebben het doorgezet, het is afwachten. Meer informatie hebben helaas niet omdat wij niet de eigenaar zijn van die mast. 

 

 


Ik heb bericht gekregen van Vodafone. Zij beweren dat KPN wijzigingen heeft aangebracht aan de mast en dat Vodafone de fluittoon niet kan verhelpen. Ik hoop niet dat dit een kastje - muur verhaal gaat worden??

Wat een onzin, als je weet waar de fluit vandaan komt, is het te verhelpen. Dat vertelde de mensen die hier de antenne’s hadden gemonteerd. Helaas was ik net te laat van me werk terug, en was de enorme hoogwerker net ingeklapt. Anders hadden ze zeker gekeken, en ze wisten zelf al waar het vandaan kon komen. De hijsogen die bovenop de mast zitten kunnen gaan fluiten met wind. Dat was bij hun al bekend....

 

Hier in Uitgeest, Populierenlaan floot de mast bijna het hele wilhelmus met de storm. Ondanks een belletje van iemand van KPN ? die vroeg of ze mijn telefoonnummer mochten doorgeven aan het bedrijf van de mast niets meer gehoord. Blijkbaar is het niet zo belangrijk dat omwonenden last hebben van een mast. Dat je geen raam meer open kan hebben vanwege de fluitton die er continu is. Heb op een facebookgroep ook al een oproep gedaan over dit onderwerp, eens kijken of we meer bereiken met een grotere groep..

 

Komop KPN neem je verantwoording en zorg dat het goed komt.

Wij horen die irritante toon ook met harde wind verderop op het Nieuwland. 

Al weer jaren geleden zette ik TV-antennes op daken en altijd deden we een dop op de buis (mastje) tegen het fluiten.

Zo simpel kan het zijn.