Fluitende zendmast

  • 8 January 2019
  • 43 reacties
  • 6132 keer bekeken

Sinds de laatste werkzaamheden aan de kpn zendmast in den burg is er dusdanig iets veranderd dat deze mast de gehele dag door fluit, normaal alleen met heel harde wind maar nu echt irritant als het niet eens gek hard waait, graag verneem ik waar ik deze klacht kan deponeren voordat ik verdere stappen ga ondernemen bij het gemeentebestuur
lokatie mast waalderstraat den burg texel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Goed zo UITGEEST allemaal reageren misschien wordt er nu werkelijk iets aan gedaan 💪🤔 

de KPN mast op de Populierenlaan in Uitgeest geeft een ontzettend irritante piep/fluit. Met de winden die er nu staan horen we het zelfs binnen.  Met mindere winden piept hij ook, maar nu is het echt continue. 

Reputatie 7
Badge +24

Voor mij helemaal een raadsel vanaf hier. Ik heb dit wederom doorgezet. @Ekoedijk, ik heb jouw nummer ook doorgegeven aan de technische mensen. Mocht er iemand bellen, dan weet je waar dit door komt. 

Zijn hier alle problemen al opgelost? In Noordwijkerhout is nog steeds een fluitconcert gaande en geen duidelijk zicht op een oplossing. Alleen praatjes dat het niet eenvoudig is en dat het nog een paar weken duurt. Volgens mij is het een kwestie van een hoogwerker en een paar kurken mee om de open buiseinden af te dichten. Als dit al moeilijk is voor KPN???

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me af in hoeverre dit van ons komt. Dit is de laatste update over Noordwijkerhout. 

“The BP did extensive checks the last time they were there but couldn’t identify where the whistling has come from.

Ofwel: het lijkt erop dat het fluitsignaal is verdwenen of in ieder geval niet door de KPN-mast wordt veroorzaakt. Mocht je toch nog klachten krijgen uit Noordijkerhout, dan hoor ik het graag opnieuw en gaan we kijken of we ze opnieuw kunnen aansturen.”

Ik heb je bericht wederom doorgegeven. Zou je eventueel ook een contactnummer aan je profiel willen toevoegen voor het geval ze jou willen benaderen?

Ik vraag me af in hoeverre dit van ons komt. Dit is de laatste update over Noordwijkerhout. 

“The BP did extensive checks the last time they were there but couldn’t identify where the whistling has come from.

Ofwel: het lijkt erop dat het fluitsignaal is verdwenen of in ieder geval niet door de KPN-mast wordt veroorzaakt. Mocht je toch nog klachten krijgen uit Noordijkerhout, dan hoor ik het graag opnieuw en gaan we kijken of we ze opnieuw kunnen aansturen.”

Ik heb je bericht wederom doorgegeven. Zou je eventueel ook een contactnummer aan je profiel willen toevoegen voor het geval ze jou willen benaderen?


Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd aan mijn profiel. Ik heb gisteren nog geluidopnames gemaakt bij matige wind. Het is bijna niet denkbaar dat het geluid door iets anders wordt veroorzaakt want er staat niets in de buurt van de mast behalve lage gebouwen. Inmiddels heb ik ook al een 10-tal handtekeningen verzameld van buurtgenoten die ook last ervaren van deze mast in Noordwijkerhout.

Reputatie 1

Het is nu alweer een aardig tijdje geleden, maar de mast in Uitgeest fluit nog steeds het hele wilhelmus. Er is na de eerste melding 2 keer een hoogwerker geweest. En zelfs een ploeg met een kraan om de oude mast te verwijderen. De laatste keer zijn ze aangesproken door diverse mensen om te vragen of ze wilde kijken naar de fluit. Ze gingen snel te werk, voordat we er erg in hadden waren ze alweer weg. En je raad het al, de mast fluit nog. Hopelijk kan er nog een keer een urgente melding gedaan worden. Want met de zomer in aantocht wil ik toch graag lekker met het raam open kunnen slapen. @Alex_P ik ben een keer gebeld door iemand van de KPN ? Maar daarna nooit meer wat van gehoord, ook niet na diverse meldingen via de whatsapp ( wel gelezen, geen reactie ) Blijkbaar is de mast belangrijker dan de mensen die er last van hebben.

Reputatie 1

Tip van de amateurs…

 

https://www.veron.nl/nieuws/hoe-met-touw-voorkomt-antenne-geluid-maakt/

Reputatie 1

En dan staat er ineens weer een hoogwerker. Drie heren die werkzaamheden aan de mast gaan doen. (1.5 meter afstand hebben ze niet) Maar wat blijkt, ze werken voor de eigenaar van de masten. Ze gaan bouten vervangen die niet goed waren. Tijd om te kijken waar het fluiten vandaan komt hebben ze niet………... 
Werkzaamheden
 

Graag weer een een reactie van kPN hierover. Moet toch niet gekker worden dat na 4 kranen / hoogwerkers niet even tijd kan worden genomen om de fluit te onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +24

@Ekoedijk Excuus voor de late beantwoording, drukte hier.

Ik kijk ook met bewondering mee. Ik ga dit wederom oppakken met de beheerders. Ik snap overigens volledig dat dit meer dan irritant is, meer kan ik helaas niet doen. Ik heb de foto en filmpje ook meegenomen. 

Ik wacht een antwoord af van die beste mensen en kom bij je terug zodra ik iets hoor. Hou het nog even vol met me. :wink:

KPN wanneer word de dubbele fluittoon verholpen in Uitgeest ?

Graag hoor ik van u

Reputatie 1

MarcQ is begrijp je helemaal. Wij wonen 50 meter van de mast in Uitgeest af, en met dit weer moet je gewoon alle ramen en deuren sluiten vanwege die zeer irritante fluittoon. Knettergek wordt je ervan. Maar KPN doet blijkbaar helemaal niets. Ik denk dat je media moet op gaan zoeken. Krant of lokale omroep. Er moeten toch meer mensen last van hebben lijkt mij.  Hier in Uitgeest doen ze er helemaal niets aan.

Beste Alex, hoe lang gaat dit allemaal duren ? En word er überhaupt iets aan gedaan, of laten jullie het lekker doorgaan zo. Ik ga de gemeente uitgeest maar eens informeren over jullie werkwijze want ik ben er helemaal klaar mee. Als het 30 graden is moet ik mijn taken sluiten om te kunnen slapen door de alles overheersende pieptoon.

Reputatie 1

16 Juli was er ineens weer een hoogwerker en waren er monteurs bezig. Ze weten van gekkigheid niet hoe snel ze moeten werken en weg moeten wezen. Anders komen er allerlei omwonenden vragen stellen over het gefluit. Ze weten dan zogenaamd van niets en schuiven het weer af op de eigenaar van de mast. Omgevingsdienst IJmond weet ervan en houdt het in de gaten zeggen ze. Ondertussen staat de mast al 8 maanden en ik kan met dit mooie weer niet eens met de ramen open slapen of overdag de deuren naar de tuin open hebben want je wordt gewoon knettergek van het gefluit. Het wordt eens tijd dat KPN zijn verantwoording neemt en het oplost voor alle omwonenden.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi E, elkaar zojuist gesproken. Ik ga de reacties wederom 1 op 1 doorzetten naar de juiste mensen en heb gevraagd naar de vervolgstappen nu. Ik moet dit zelf ook afwachten, meer kan ik helaas niet doen. Ik hoop dat er iets concreets uitkomen want het woonplezier wordt zo wel flink verpest. 

Ook wij hebben last van het gefluit van de zendmast op de Populierenlaan. Wind of geen wind de mast fluit dag en nacht😡 Je wordt er gek van. Vooral nu in de zomer. Ik zal het nooit doen maar ik kan heel goed begrijpen dat elders in het land de masten in de brand worden gestoken. Doe er alsjeblieft wat aan!!!

 

Na het laatste onderhoud aan de zendmast op de Populierenlaan in Uitgeest is het gefluit nóg erger geworden, nu fluit hij ook met minder wind, en continu, we worden er gek van.

De hele buurt heeft er last van, als dit niet opgelost wordt gaan we een actie opzetten met alle omliggende bewoners en de media wordt opgezocht, dit geluid heeft een zeer negatieve invloed op het leefgenot van een grote groep mensen.

Admin: topic samengevoegd 

Er zijn al vele soortgelijke berichten langs gekomen hier op dit forum. Blijkbaar is er een “ding” wat in de mast wordt gehangen die dit veroorzaakt, iemand moet weten wat er als laatste bij is gekomen.

Ik ben benieuwd.

Admin: reactie afgesplitst en toegevoegd aan topic.