Beantwoord

Foscam app & KPN internet vs Trined internet

• 15 juli 2018
  • 6 reacties
  • 278 keer bekeken

Beetje vreemd probleem, ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb op mijn kantoor(Trined glasvezel aansluiting) een viertal foscam camera's aangesloten op een foscam NVR. In het Fritz!box modem heb ik de poorten geforward naar de de NVR zodat ik ook op een mobiel apparaat en/of laptop naar de beelden kan kijken. Als ik buiten kantoor via 4G (kpn) inlog via de foscam app op de foscam NVR dan werkt dit prima. . Live en opgenomen beelden zijn dan te bekijken. Dit gaat via de foscam DDNS uiteraard

Zodra ik thuis ben (KPN glasvezel) en ik start de app via ipad of Iphone dan kan ik NIET inlogggen op de NVR. connection error. Zodra ik de wifi uitschakel op de telefoon en het weer probeer via 4G dan werkt het wel weer..
Loop ik naar de buurman, die Ziggo heeft, en ik probeer met mijn telefoon het via zijn internet wifi verbinding dan werk het WELl!

Het vreemde is, is dat wanneer ik thuis op mijn laptop de DDNS URL benader dit wel werkt. Ik kan inloggen en de beelden bekijken.
Het lijkt dus mis te gaan wanneer ik op mijn KPN aansluiting via de Foscam App naar buiten wil gaan.

Ik kan in mijn KPN modem niets ontdekken wat tot een blokkade kan leiden..
Reeds contact gehad met KPN servicedesk maar die verwijzen mij door naar Foscam terwijl ik kan aantonen dat de route via een andere provider prima functioneert....

Iemand een tip?
icon

Beste antwoord door kweetnietmeer 19 juli 2018, 20:35

Probleem opgelost:
Op de mobiele apparaten de KPN DNS weggegooid en de google dns hiervoor in de plaats gezet. Toen werkt het. rare fratsen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Die DDNS hè, is dat een foscam dienst of een eigen DDNS service?

Heeft die DDNS URL ook een IPv6 adres (even checken met nslookup bijvoorbeeld)
Reputatie 7
Welke Foscam app gebruik je?
Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik de Foscam NVR app: https://itunes.apple.com/nl/app/foscam-nvr/id1058291846?mt=8

De DDNS service is die van foscam zelf. Elk Foscam apparaat heeft een eigen DDNS service ID [IDnummer].myfoscam.org die je kunt aanzetten. dus bijvoorbeeld TR6785.myfoscam.org:88

Mijn eigen XXX.myfoscam.org heeft geen AAAA record. als ik mxtoolbox mag geloven. Kan dit betekenen dat KPN IPV4 only apps blokkeerd?
Probleem opgelost:
Op de mobiele apparaten de KPN DNS weggegooid en de google dns hiervoor in de plaats gezet. Toen werkt het. rare fratsen.
Reputatie 1
Badge
Instellingen ➡ Wi-Fi ➡ Het netwerk waar je mee verbonden bent lang indrukken ➡ Netwerk aanpassen.

In mijn Android-telefoon kan ik kiezen voor DHCP en Statisch. Jouw "KPN DNS" was eveneens een statische? Bij mij staat de IP-instelling gewoon op DHCP en dat werkt overal.

Mooi te horen dat het opgelost is! Nog een tip voor Foscam gebruikers:

⚠ Ik heb trouwens afgelopen week de firmware van mijn Foscam camera's geüpgrade en daarna de patches naar aanleiding van dit bericht op Tweakers (12-07-2018).
Volgens mij vraagt een netwerk apparaat aan de router naar welke DNS servers hij moet kijken, dit zijn er normaal gesproken 1 of 2 die hij dan krijgt. Geen idee of je dit als statisch moet zien. Ben je niet in de war met een statisch of dynamisch IP-adres?

Ik heb op alle apparaten de KPN DNS entries weggegooid en hier 8.8.8.8 en 8.8.4.4 voor in de plaats gezet. toen werkt het de app plots prima.

Bedankt voor de Foscam tip.😃

Reageer