Galaxy Note 2 technisch geschikt voor 4G netwerk en snelheid! KPN ??

• 2 juli 2013
  • 6 reacties
  • 8081 keer bekeken

Samsung Galaxy Note 2 is technisch geschikt voor 4G netwerk, waarom geeft KPN dan aan dat deze device wel op haar 4G netwerk aansluiting kan vinden maar niet de gewenste 4G snelheid haalt. Na wat zoeken op het internet lijkt hier een bewuste keuze te zijn van KPN; angst voor teveel data gebruik igv een toestel met groter scherm en daarom geen eenvoudige software aanpassing om de snelheid wel mogelijk te maken, of is hier toch een andere verklaring voor?

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste timeforchange,

De Galaxy Note II die KPN aanbiedt is niet geschikt voor 4G. Het gaat in dit geval om de N7100. Er is echter wel een Galaxy Note II beschikbaar die wel 4G ondersteunt. Deze zit echter niet in het KPN assortiment. Het typenummer hiervan is de N7105. Let wel dat KPN geen officiele ondersteuning geeft op dit product. Is hiermee je vraag beantwoord?

Met vriendelijke groet,

Daan

hallo daan,

dank voor je snelle en heldere reaktie; rest mij dan wel twee concrete vragen:

1. waarom biedt KPN niet de N7105 aan; ik ben al ietwat gefrustreerd want ik heb minder dan een jaar geleden de Galaxy S3 gekocht en die had toen blijkbaar ook nog geen 4G support; ik weet dat de nieuwere Galaxy S3 pas later uitkwam en dat jullie die nu wel hebben, maar waarom de N7105 dan nu ook niet??

2. Hi (100% dochter van KPN concern) biedt wel 4G aan op de Galaxy Note 2, maar is hier op de website nog steeds enigszins onduidelijk of het echt de N7105 betreft en/of ook echt 4G snelheid ermee behaalt wordt. Moet ik nu naar Hi overstappen (cannibalisatie voor KPN intern) of wordt dit met korte slagvaardige acties in de komende week in jullie Management Team besproken. Ik ben vast niet de enige die hier een vraag/opmerking over heeft.

PS. zou fijn zijn als je me mbt vraag 2. niet doorverwijst naar Hi; jullie zijn tenslotte 1 bedrijf ;-)

MVG, tarique

Reputatie 4
Badge +3
Beste Tarique,

Waarom een specifiek toestel niet in ons assortiment zit durf ik niet te zeggen. Daar gaan de commercieel productmanagers samen met Samsung over. Kans is er dat het toestel niet populair genoeg is. 

Hi biedt dit toestel tevens niet aan in combinatie met 4G. Kan het zijn dat je de 10.1 Note bedoelt?

Wat betreft het doorverwijzen: Eens! :-)

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 6
Badge +1
Ik denk omdat de N7105 officieel nooit in de Benelux uitgebracht is. KPN zou dit nog kunnen doen, maar de markt voor de Note is kleiner dan die van de Galaxy S serie, tevens wordt er in september de Note 3 uitgebracht die sowieso LTE ondersteuning heeft.

Dank voor de antwoorden. Nog 1 vraag aan KPN / Hi: krijgen jullie ook de Sony Experia Z ULTRA LTE ? Dit is een zgn. "phablet" met 6.4 inch scherm, mooie hybride tussen mobiel en tablet.

Zo ja, wanneer is deze beschikbaar? MVG

Reputatie 4
Badge +3
Op dit moment hebben we deze niet in ons assortiment zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toestel ook niet binnen aanzienbare tijd in ons assortiment verwacht. Helaas is de markt voor dit soort telefoons relatief klein :-(

Overigens wel een prachtding ook, had hem nog niet gezien!

Mocht je nog andere vragen hebben, je weet me te vinden!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer