Beantwoord

Galaxy S5 geen 4G na Lollipop update

• 1 maart 2015
  • 8 reacties
  • 3299 keer bekeken

Sinds de telefoon is geupdate naar Lollipop, heeft deze alleen nog H+ netwerk. Meerdere dingen geprobeerd, waaronder een volledige reset, zonder resultaat. Is dit een bekend probleem en zo ja, is er al een oplossing voor?

Edit:

gevonden. om één of andere reden wordt na de lollipop update de netwerk modus aangepast.

Voor de mensen met hetzelfde probleem:

- instellingen -> verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus.

deze aanpassen naar LTE/WCDMA/GSM

icon

Beste antwoord door orlandoGBM 14 april 2015, 20:44

Oplossing gevonden op:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm

Een nieuw ANP aanmaken is de sleutel

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste TrojNabal, 

Welkom op het KPN Forum. Dat is erg hinderlijk lijkt me, dat je internet ineens zoveel langzamer was. Fijn dat je inmiddels weer gebruik kunt maken van ons 4G netwerk. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

De oplossing die gesuggereerd wordt:

instellingen -> verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus.

deze aanpassen naar LTE/WCDMA/GSM

werkt bij mij niet

Wie o wie kan me verder helpen??

Oplossing gevonden op:

http://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm

Een nieuw ANP aanmaken is de sleutel

Reputatie 7
Badge +24
Hallo OrlandoGBM, 

Dank voor het delen van de oplossing 🙂. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Bij mij werkt deze oplossing ook niet:(

Reputatie 7
Badge +29
Beste Harry,

Begrijp ik goed dat zowel het controleren van de netwerkmodus als het toevoegen van een nieuwe APN niets heeft opgeleverd? Zou je mij in een privébericht dan jouw 06-nummer, de postcode + huisnummer en gebruikte APN willen sturen? Ik ga dan e.e.a. nakijken. 

Probleem is opgelost.

KPN had vanaf 20 mei een storing in het 4G netwerk.

Reputatie 7
Badge +29
Ah, jij had ook te maken met deze storing! Heel vervelend, maar fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. Je bent te allen tijde welkom op het forum!

Reageer