Géén 3G na terugkomst uit Belgie

• 1 september 2014
  • 4 reacties
  • 1305 keer bekeken

Ik woon op de grens tussen NL en BE. Als ik in Belgie ben dan heb ik roaming niet aanstaan en heb dus geen 3G. Maar als ik terug in Nederland ben en weer op het KPN netwerk zit dan komt de 3G verbinding niet meer terug. Enkel het uit en aanzetten van mijn tst is dan de oplossing.

Daarnaast als ik in Belgie ben en wil toch op 3G en zet roaming aan ook dan heb ik geen 3g verbinding. Ook dan heb ik pas een 3G verbinding als ik het tst een keer uit en aan zet. 

Het betreft een Iphone 5 met ios 7.1.2. Probleem doet zich nu sinds een maand of drie voor. Lijkt niet te maken te hebben met de 7.1.2 update want mijn collega heeft exacte het zelfde probleem op een iphone 5c maar met een lagere IOS versie. Inmiddels heeft mijn collega ook IOS 7.1.2 en heeft ook nog steeds het zelfde probleem.

Ik kom op andere fora hetzelfde probleem tegen een met diverse toetstellen. Alleen staat daar nooit een oplossing bij.....

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Beste questionatpro,

Erg vreemd dat je dit probleem ondervindt! Je kunt eens proberen om de APN (instellingen, algemeen, mobiel datanetwerk) op 'portalmmm.nl' te zetten en daarna je toestel even uit en aan te zetten. Dan zou je het nog eens vanuit België of op de terugweg kunnen testen. 

Helaas is bij ons ook nog steeds niet bekend waar dit mee te maken heeft, omdat het vaak automatisch weer opgelost wordt. 

Je toestel staat overigens wel op 'automatisch' netwerk zoeken?

Hallo Marcia, APN staat al op portalmmm.nl. Tst staat op automatisch aanbieder zoeken. Mvgr questionatpro
Reputatie 7
Badge +27
Prima. Wil je me dan in een privé bericht voorzien van het betreffende 06-nummer en een recent (niet ouder dan een week) voorbeeld met tijdstip waarop dit zich voordeed? Ga ik onze technische dienst er naar laten kijken. 

Hallo Marcia_,

is hier al een oplossing voor gevonden?

Ik ondervind namelijk hetzelfde probleem.

Ik werk door de week in Luxemburg en kom meermaals in de week terug naar Nederland.

Als ik vertrek naar Lux heb ik bij het verlaten van NL gewoon internet, kom ik echter terug NL in (zonder iets aan mijn instellingen veranderd te hebben) krijg ik geen internet ontvangst meer (wel mobiel netwerk KPN NL, maar geen 3G).

Ik heb een iPhone 5 waarvan de sluimerknop niet goed werkt. Om internet te krijgen moet ik dan wachten totdat mijn batterij dood gaat (wat erg lang duurt als je geen 3G ontvangst hebt). Dit lijkt mij niet de juiste oplossing. Zou u mijn hiermee kunnen helpen?

Reageer