Beantwoord

Geen 3G of 4G in Vietnam

• 10 maart 2018
  • 4 reacties
  • 621 keer bekeken

Ik heb voordat ik naar Vietnam voor de zekerheid een bundel aangeschaft voor iets meer dan €50.. Ben hier nu ruim een week en heb nergens ook maar een enkele kb bereik gehad buiten de WiFi. De reden voor de aanschaf is natuurlijk dat je al rondreizend weet waar je bent en van kaarten gebruik kunt maken.
Dus dacht ik dat er wellicht iets was mis gegaan en heb hier via WiFi van een hotel via de app nog een keer zo’n bundel (de goedkopere) gekocht. Weer niks!
Ik snap niet dat jullie dit aanbieden, terwijl het niet werkt en ga er van ook van uit dat ik hier geen cent voor hoef te betalen.
Zeer teleurgesteld!!!
icon

Beste antwoord door Marcia_ 10 maart 2018, 13:01

Beste @Meipwijn, welkom! Ik vermoed dat je toestel wat meer verbruikt dan wat je denkt. Wat ik namelijk zie, is dat beide bundels al volledig gebruikt zijn. De eerste, die op 28-02 aangezet is, is besteed aan ongeveer 4 keer bellen en 3 internetverbindingen op dezelfde dag. De tweede, die op 6 maart is aangezet, is ook binnen een dag opgegaan aan bellen en internetten. Je kunt op de factuur de precieze data en tijden zien. Je kunt er voor kiezen om nog een bundel te nemen of toch te zoeken naar de plekken met wifi. Laat je het me weten als er nog iets onduidelijk is?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste @Meipwijn, welkom! Ik vermoed dat je toestel wat meer verbruikt dan wat je denkt. Wat ik namelijk zie, is dat beide bundels al volledig gebruikt zijn. De eerste, die op 28-02 aangezet is, is besteed aan ongeveer 4 keer bellen en 3 internetverbindingen op dezelfde dag. De tweede, die op 6 maart is aangezet, is ook binnen een dag opgegaan aan bellen en internetten. Je kunt op de factuur de precieze data en tijden zien. Je kunt er voor kiezen om nog een bundel te nemen of toch te zoeken naar de plekken met wifi. Laat je het me weten als er nog iets onduidelijk is?
Kan die hoeveelheid data door apps in de achtergrond zijn opgeslokt? Want met die twee (dacht ik) korte gesprekken kan het niet opgegaan zijn. Heb nu alles bij roaming behalve Google maps uit staan en (zucht) een nieuwe bundel gekocht. Enig idee hoe vaak ik dat tot 25mb kan raadplegen?
Dank voor de reactie.
Reputatie 5
Badge +6
Kan die hoeveelheid data door apps in de achtergrond zijn opgeslokt? Want met die twee (dacht ik) korte gesprekken kan het niet opgegaan zijn. Heb nu alles bij roaming behalve Google maps uit staan en (zucht) een nieuwe bundel gekocht. Enig idee hoe vaak ik dat tot 25mb kan raadplegen?
Dank voor de reactie.

Het kan inderdaad zo snel gaan. Je hebt wat dat aangaat enorm veel pech.
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan inderdaad. Als ik kijk naar je huidige bundel, lijk je nog een beetje tegoed over te hebben, maar ook hiervan is toch alweer wat data verbruikt vanmorgen. Wij kunnen en mogen niet inzien wat je toestel met dit mobiele internet doet, dus ik kan je niet zeggen welke app de schuldige is. Maar het is altijd goed om alle apps uit te zetten, het updaten van apps op 'alleen wifi' te zetten en je uit te loggen bij Facebook, Twitter, noem maar op. Ook e-mailapps checken uit zichzelf of er nog mailtjes zijn en je kunt bijvoorbeeld op nieuwsapps ook instellen dat je een pushbericht krijgt als er 'groot' nieuws is. Je kunt zelf, even afhankelijk van welk toestel je hebt, bij de instellingen controleren welke apps een dataverbinding maken. Bij mijn Samsung kan ik dit resetten, zodat ik echt per dag kan zien hoeveel MB's er gebruikt zijn, misschien is dat ook een goede tip voor jou!

Reageer