Beantwoord

Geen 4G en amper 3G in Petten(NH)

  • 11 June 2019
  • 5 reacties
  • 208 keer bekeken

Goedemiddag,
Ik woon sinds kort in Petten (NH) en volgens jullie dekkingskaart heb ik overal rondom ons dorp 4G dekking. In de straat waar ik woon en het overgrote deel van het dorp red ik echter nog niet eens 3G. Ik heb jaren geleden voor KPN gekozen omdat jullie zo'n goede dekkingsgraad hebben. Hoe kan het dan toch dat ik het in mijn eigen dorp moet stellen met zo'n slechte mobiele internet verbinding?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 13 June 2019, 12:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @RonaldPH, Welkom hier! Erg tegenstrijdig wanneer onze dekkingskaar 4G aangeeft, terwijl je amper gebruik kunt maken van 3G. Welk toestel gebruik je? Heb je jouw verbinding ook eens getest in de simkaart van iemand anders? Of ervaren andere mensen in het dorp ook problemen? Dan is het testen van een simkaart in een ander toestel overbodig. Ik hoop dat we kunnen verklaren wat er aan de hand is met de verbinding in jouw dorp. Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan zoek ik het verder uit.
Ik zeg ook dat de dekkingsgraad rondom het dorp 4G is maar in mijn straat en in het centrum van het dorp is de dekking nihil. Dit is ook te zien op dekkingskaart daarom weet ik ook zeker dat het niet aan mijn telefoon of Sim kaart ligt. En ik ben ook zeker niet de enige in het dorp met het probleem. Maar blijkbaar wel de eerste die jet vreemd vindt dat ik in het buitengebied beter bereik heb dan binnen de bebouwde kom.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de toelichting @RonaldPH. Hoe dit zit kan ik je nog niet precies uitleggen, maar dat de dekking bij jou in het dorp slecht is, is duidelijk. Of we hier iets aan kunnen doen weet ik niet. Ik laat dit graag uitzoeken door mijn collega's. Voordat ik dit doe is het belangrijk om te weten of je naast een slechte mobiele internet verbinding ook problemen ervaart met bellen. Kun je dit toelichten?
Probleem met bellen heb ik niet. Ik heb niet altijd alle streepjes maar ik kan wel gewoon bellen. Is echt alleen het mobiele internet dat zo achterblijft.
Reputatie 7
Badge +19
@RonaldPH, Ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Ze pakken de vraag binnen 5 werkdagen op. Zij kunnen je meer opheldering geven wat betreft het netwerk in jouw woonplaats. Ook zij kunnen je vertellen of er nog verandering in komt op korte termijn. Ze nemen telefonisch contact met je op. Laat je hier nog even weten hoe het is afgelopen wanneer ze gebeld hebben?

Reageer