Beantwoord

Geen 4G in het buitenland

• 18 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ben op dit moment op vakantie in griekenland. En ik heb een iphone 6, Nu heb ik de mogelijkheid met mijn abbonement om 4G te gebruiken, maar mijn 4G werkt niet. Alles staat aan, Data roaming 4G bij gesprekken en data staat aan en APN staat op portalmmm.nl (was internet). Maar wil nog steeds niet werken. Ik ben nu anderhalve dag verder en nog steeds niks dat werkt... ook staat er geen 4G naast de aanbieder linksboven.

Wie kan mij helpen?

Mvg

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 20 augustus 2018, 15:06

Dag Joey. Wat jammer dat je op je vakantie daar last van ondervindt. Zo te horen heb je alles inderdaad goed ingesteld. Het idee achter roaming is dat je te gast bent op het netwerk van een locale provider. Waar we in Nederland gewend zijn om praktisch overal goede dekking en 4G te hebben, is dat niet overal vanzelfsprekend. Het kan dus heel goed zijn dat het gastnetwerk in Griekenland je simpelweg minder goed bereik biedt. Heb je wel 3G-internet? Je kunt proberen om eens een andere provider te selecteren. In dit topic lees je iets meer over dit onderwerp.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Joey. Wat jammer dat je op je vakantie daar last van ondervindt. Zo te horen heb je alles inderdaad goed ingesteld. Het idee achter roaming is dat je te gast bent op het netwerk van een locale provider. Waar we in Nederland gewend zijn om praktisch overal goede dekking en 4G te hebben, is dat niet overal vanzelfsprekend. Het kan dus heel goed zijn dat het gastnetwerk in Griekenland je simpelweg minder goed bereik biedt. Heb je wel 3G-internet? Je kunt proberen om eens een andere provider te selecteren. In dit topic lees je iets meer over dit onderwerp.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Joey. Ik was nog even nieuwsgierig naar de situatie nu. Heb je inmiddels iets beter internet? Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt.

Reageer