Beantwoord

Geen 4g meer in regio Eindhoven

• 30 januari 2014
  • 2 reacties
  • 2429 keer bekeken

Hallo, 

Sinds gisteren (29-1) heb ik geen internetverbinding meer via 4g. 

In mijn scherm staat wel gewoon dat ik verbinding heb, en ook het 4g logo is zichtbaar. 

Wil ik echter muziek luisteren via Spotify, een website bezoeken of inloggen op een social media app, geeft mijn telefoon (Galaxy S4) de foutmelding dat ik geen internet signaal heb.  

In de afgelopen 4 maanden hiervoor heb ik nooit dergelijke problemen 

Dit speelt zich af in de regio Eindhoven/Helmond

Zou u voor mij kunnen nagaan wat de oorzaak hiervan kan zijn, en hoe dit op te lossen is. 

Dank!

icon

Beste antwoord door Meneer 30 januari 2014, 10:24

Hallo, 

Dank voor de snelle reactie. Toestel inderdaad meerdere malen opnieuw opgestart. Ook de APN al meeraals 'goed gezet' voordat ik deze post plaatste. 

Het lijkt er ook op dat het bij vlagen gebeurd. Met name gisterenavond en vanmorgen had ik er last van. Maar zojuist (10 min. geleden) kwam het signaal 'spontaan' weer terug (kreeg ineens veel whatsapp berichten, e-mails, facebookmeldingen etc. binnen). 

Voor nu lijkt het dus opgelost. Mocht ik het signaal weer verliezen dan meld ik me hier!

Groeten

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Kunt u even controleren of de APN nog wel op KPN4g.nl staat? 

Naam: KPN 4G Internet
APN: KPN4G.nl
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toeganspunt: default,mms,supl
Drager: Niet-gespecificeerd

Ik neem aan dat een herstart al geprobeerd is. En doet zich het probleem ook voor op 2G/3G in dezelfde regio?

Hallo, 

Dank voor de snelle reactie. Toestel inderdaad meerdere malen opnieuw opgestart. Ook de APN al meeraals 'goed gezet' voordat ik deze post plaatste. 

Het lijkt er ook op dat het bij vlagen gebeurd. Met name gisterenavond en vanmorgen had ik er last van. Maar zojuist (10 min. geleden) kwam het signaal 'spontaan' weer terug (kreeg ineens veel whatsapp berichten, e-mails, facebookmeldingen etc. binnen). 

Voor nu lijkt het dus opgelost. Mocht ik het signaal weer verliezen dan meld ik me hier!

Groeten

Reageer