Vraag

Geen 4G met nieuwe telefoon.

  • 21 February 2019
  • 6 reacties
  • 883 keer bekeken

Hoi,
Ik heb bijna een maand geleden de nieuwe Razer Phone 2 gekocht en sindsdien heb ik geen 4G in de buurt van Eindhoven en in Geldrop. De signaal valt ook regelmatig weg en heb alleen maar 3G. De APN instellingen zijn standaard instellingen en zijn niet aangepast. Mijn vorige Sony telefoon heeft hier nooit last van gehad. Het is wel vreemd, als ik naar Eindhoven stad ga, dat ik daar weer wel 4G heb. Waarschijnlijk is het bereik beter daar dan in Geldrop

Vorige week woensdag heb ik met support gebeld en zij bevestigden dat er inderdaad pieken waren in het signaal en dat ie meerdere malen per dag wegviel. Er werd mij verteld dat het probleem aan de Razer Phone lag (of aan de software) en konden mij niet verderhelpen.Maar als ik de grens overga naar België dan heb ik meteen 4G via Mobistar en valt het signaal hier ook nooit weg.

Ik heb een thread gevonden van iemand die hetzelfde probleem heeft maar dan met Vodafone NL.
https://insider.razer.com/index.php?threads/4g-lte-signal-not-working-vodafone-nl.44374/

Manueel zoeken naar netwerken geeft KPN 3G weer en andere providers met 4G maar deze kunnen niet gekozen worden, "forbidden" staat erachter. Ik heb met instellingen zitten spelen van de telefoon via *#*#4636#*#* maar als ik daar "LTE only" kies dan springt het weer op CDMA/UMTS wat duidelijk alleen maar 3G aangeeft.

Is er iemand die een idee heeft en mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Gurhan, Welkom op het forum. Wat jammer dat je met de Razer Phone 2 geen 4G kan ontvangen in de buurt van Eindhoven en Geldrop en dat het signaal geregeld wegvalt. Je geeft aan dat de APN instellingen standaard zijn. Aangezien je wel 4G kan ontvangen ga ik er ook vanuit dat dit goed staat. Heb je de Sony die je eerder gebruikte nog? Ik ben benieuwd of je met dit toestel nog steeds 4G kan ontvangen waar je met de Razer telefoon geen 4G hebt. Dan is het overduidelijk dat er iets aan de hand is met het toestel. Het kan natuurlijk ook zijn dat je met een ander toestel op die plekken ook geen 4G kan ontvangen. In dat geval ontvang ik graag je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer. Deze gegevens kun je toevoegen aan je forumprofiel. Ik kan dan bellen met onze technische dienst om te kijken of er iets aan de hand is op die locaties.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen reactie van je ontvangen @Gurhan, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg geregeld hebt. Anders hoor ik het graag en help ik je alsnog verder.
Hey Marina, bedankt voor je reactie. Ik heb al toen gebeld met de technische dienst en er waren geen netwerk problemen in de buurt. Zij zeiden ook dat er waarschijnlijk iet mis was met de Razer Phone maar het feit dat het wel 4G ontvangt op bepaalde plekken duid aan dat het toestel wel degelijk 4G kan ontvangen. Ik denk dat het 4G signaal te zwak is hier in de buurt voor deze telefoon, hierdoor valt het ook regelmatig weg. Ik heb hier geen andere verklaring voor. Met mijn Sony telefoon heb ik geen problemen.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn dat er al contact is geweest met onze technische dienst. Aangezien zij geen problemen op het netwerk zien in de buurt, kunnen we een probleem met ons netwerk uitsluiten . Met jouw Sony toestel heb je wel bereik, het kan zijn dat er iets aan de hand is met de ontvangst van jouw Razer telefoon. Hiermee bedoel ik de antenne van het toestel. Heb je een telefoonhoes om jouw Razer telefoon? Een telefoonhoesje kan het signaal van een telefoon ook beperken.
Telefoon heeft een hoesje maar dat is het probleem niet. Heb vandaag gemerkt dat, net voordat het netwerk wegvalt, het voor een seconde verbinding maakt met het 4G netwerk. Dus hij maakt wel degelijk een verbinding maar het is alsof het wordt gekicked uit het netwerk.

Is er een mogelijkheid om het IMEI nummer van het toestel in jullie systeem te zetten en zo manueel toegang te geven op het 4G netwerk?
Reputatie 7
Badge +19
Het is niet mogelijk om het IMEI nummer van het toestel in het systeem te zetten waardoor je toegang hebt op het 4G netwerk. Dat heb je namelijk al, want op bepaalde plekken kun je wel gebruik maken van 4G. Het heeft te maken met het hardware. Tot nu toe heb ik niet kunnen achterhalen of er een oplossing is. Je zou nog een contact kunnen opnemen met Razer Support. Hopelijk kunnen ze je wel vertellen waar dit mee te maken heeft.

Reageer