Beantwoord

Geen 4G mogelijk ondanks roaming en data abonnement

  • 19 October 2019
  • 9 reacties
  • 370 keer bekeken

Geen 4g beschikbaar. Provider Orange/KPN. Data roaming aan. Data abonnement. Nummer +31 *. APN AANGEPAST, werkt niet. Klantenservice niet te bereiken. Puber diep gefrustreerd. Help.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 25 October 2019, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @SteenErts , het gaat waarschijnlijk over Frankrijk?

Probeer eens handmatig een andere provider te kiezen i.p.v. automatisch.

4G is elders in Europa niet gegarandeerd zo goed als in NL.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @SteenErts, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas is niet op elke plek 4G het beste, waardoor je hier niet altijd mee kan verbinden. Zou je eens willen proberen om te verbinden met het 2G/3G netwerk? En daarnaast, zoals hierboven wordt aangegeven, handmatig een ander netwerk selecteren en testen?

Mocht ook dat niet werken, dan ontvang ik graag het type toestel, op dit moment ingestelde instellingen en het 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen in je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]Forum profiel[/url]).

Hallo@SteenErts , het gaat waarschijnlijk over Frankrijk?

Probeer eens handmatig een andere provider te kiezen i.p.v. automatisch.

4G is elders in Europa niet gegarandeerd zo goed als in NL.

 

 

De rest heeft het wel. Parijs zonder 4g....

Goedemorgen@SteenErts, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas is niet op elke plek 4G het beste, waardoor je hier niet altijd mee kan verbinden. Zou je eens willen proberen om te verbinden met het 2G/3G netwerk? En daarnaast, zoals hierboven wordt aangegeven, handmatig een ander netwerk selecteren en testen?

Mocht ook dat niet werken, dan ontvang ik graag het type toestel, op dit moment ingestelde instellingen en het 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen in je Forum profiel).

Susan, dank voor je bericht. Wijzigingen aangepast. Gaat om nummer van zoon. Ondanks rekening abonnement staat deze wel in MijnKPN als pre paid. In instellingen kan ik ook geen 3g krijgen en de wel aangeboden dragers zijn GSM en andere dragers? Ik wil even kunnen bellen. En het nummer van mijn zoon doorgeven zodat daar op gecontroleerd kan worden.

Reputatie 7
Badge +21

@SteenErts, bedankt voor de gegevens. Het 06-nummer dat je hebt ingevuld is geen prepaid nummer maar gewoon een KPN abonnement. Gaat het wel om het 06-nummer van je zoon wat in het Forum profiel staat? Want ik zie bij dat 06-nummer namelijk een blokkade op roaming services. Dat zou het een en ander kunnen verklaren. Om deze blokkade eraf te halen heb ik wel wat meer gegevens nodig. Namelijk naam contractant, het klantnummer en laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer dat bij ons bekend is. Ook dit kan je toevoegen in je profiel (bij persoonlijke opmerkingen) en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Je kan ons altijd bereiken via 1200, vanuit het buitenland via +31612001200. 

Goedemorgen Susan,

 

dank voor de reactie.  Dat laatst had handigst geweest. Ik sla het nu gelijk op. 

Naam contractant ben ik waarschijnlijk, omdat mijn zoon 11 is. Mijn klantnummer is op de rekening terug te vinden maar het nummer is van de rekken ING is wel weer bekend!

 

Ik ga de gegevens er gelijk op zetten want we zullen vast nog wel eens naar het buitenland gaan.

Vreemd is het natuurlijk wel. Een verklaring waarom die blokkade er op staat zou ik graag krijgen.

 

Mijn dank hiervoor.

 

hartelijke groet,

August

Beste Susan,

 

het is vroeg; maar ik kan nergens een regel vinden voor de laatste 3 cijfers van het rekening nummer. Dan is mijn klantnummer van de mobiel van mijn zoon nu ingevuld. Maar nergens kan ik zijn nummer invullen, noch die van mij, noch die van mij zelf.

 

Ik ga er nu dan ook gevoeglijk van uit dat de blokkade er van af wordt gehaald. Ook omdat ik met mijn nummer dat blijkbaar niet kan doen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Steen, zojuist met elkaar gebeld. Alles is nu op orde. Laat het ons hier weten mocht je ons nog nodig hebben. :grinning:

Net terug van vakantie in Portugal zónder 4G.
Van alles geprobeerd om de instellingen te veranderen. Vergeleken met telefoons die wél ontvangst hadden: bij mij noppes, nada.
Ik heb een abonnement bij KPN! Wat is fout gegaan?
Ik hoor het graag, ik wil zo niet meer op vakantie!