Beantwoord

geen 4G netwerk maar wel “EDGE” in Duits grensgebied

  • 25 October 2019
  • 4 reacties
  • 1244 keer bekeken

Sedert kort ervaar ik bij grensoverschrijdingen hier in de grensstreek tussen Nederland en Duitsland nabij Gangelt en Jabeek en Schinveld dat mijn telefoon niet meteen overschakelt op het Duitse 4G netwerk, maar eerst gaat zoeken en dan overgaat naar een EDGE-netwerk. Vaak is dat van Vodafone.

ik heb een KPN 2017 Zorgeloos abonnement en gebruik dit met een iPhone SE.

Wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door pcduck 29 October 2019, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @pcduck. Er is bij mij geen algemeen probleem bekend wat het Duitse netwerk betreft. Had je eerder ook altijd al verbinding met Vodafone daar? Zou je eens handmatig een ander netwerk kunnen selecteren? Ik ben benieuwd of er andere netwerken beschikbaar zijn, en of je dan wel een goede verbinding hebt.

Ik ben nu in Aachen. Daar gaat ie automatisch op 4G van Vodafone. Maar pagina’s worden niet geladen. 
handmatig overgeschakeld op Telecom.de. Dan wordt t eerst 3G. Met volle verbinding. En vervolgens 4G met 2 streepjes. Internetten gaat nu wel goed. 
ik heb vroeger idd een Vodafone abonnement gehad. Maar dat is alweer 2 jaar terug. 
 

Reputatie 7
Badge +25

Duidelijk. Dat je Vodafone hebt gehad is geen probleem verder hoor. Eigenlijk zou je dus direct naar Telecom.de moeten/willen gaan, of natuurlijk dat het netwerk van Vodafone goed werkt… Fijn dat je nu in ieder geval wel goed kan internetten. Ik zal dit signaal doorzetten binnen de KPN.

👍