geen (4G) ontvangst

• 24 december 2014
  • 1 reactie
  • 158 keer bekeken

Begin van het jaar heb ik mijn abonnement verlengd en ben ik overgestapt naar een 4G toestel van Samsung.

Dit is naar volle tevredenheid gegaan, tot dat er hier een mast werd verzet.

Sindsdien is de ontvangst dramatisch.

4G is veranderd in #. bellen is de ene keer binnen mogelijk, de andere keer moet je buiten gaan staan om een normaal gesprek te voeren en internet kan alleen via wifi.

wij hebben dit bij KPN gemeld en de reactie van KPN was dat het nog circa 3 maanden zou duren en dat we deze 3 maanden € 5,00 compensatie zouden krijgen op het abonnement.

Inmiddels zijn we 5 maanden verder en is de onvangst nog steeds BENEDEN ALLE PEIL.

wanneer ik op mijn zakelijk telefoon (I-Phone) wordt gebeld is moet ik degene die belt op mijn prive toestel buiten terugbellen omdat het niet mogelijk is om een normaal gesprek te voeren.

telefonische navraag bij de KPN heeft geresulteerd dat men bij de KPN de werkzaamheden aan de mast heeft afgerond en dat het nog jaren gaat duren voor KPN wel landelijke 4G dekking heeft, terwijl KPN met dure spotjes op TV hier al wel reclame voor maakt.

het lijkt mij raadzaam om het geld van deze spotjes te steken in het aanpakken van problemen zoals hier boven vermeld.

wij hebben hier in huis in totaal 4 mobiele abonnementen waarvan 3 met een 4G toestel en allemaal met hetzelfde probleem.

ben benieuwd wat de reactie van KPN hier op zal zijn.

met vriendelijke groet

een zeer teleurgestelde KPN klant.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Beste Martin-S, 

Wat jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent, al kan ik me dat voorstellen met het bereik dat minder is geworden. Het is helaas niet altijd een kwestie van geld om een mast te verplaatsen of te mogen plaatsen. We zijn hierbij ook gebonden aan het bestemmingsplan dat er is en spelen externe factoren, zoals bebossing en bebouwing een rol. Hierdoor kan het lastig zijn om overal optimaal bereik te kunnen bieden. Echter, dat biedt mijn antwoord op dit moment geen uitkomst voor je probleem. Hoe is het 3G en het 2G netwerk, heb je je toestel hier al eens op vastgezet? Ik ben benieuwd of dit wel werkt zoals gewenst. Graag wil ik met onze Technische Dienst schakelen, om te kijken of ik je een concrete datum kan geven wanneer er verbetering komt. Wil je hiervoor je 06-nummer, postcode en huisnummer in een privébericht toesturen? 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer