Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Geen 4G op mijn Htc one M8 dual sim

Ik krijg geen 4G netwerk op mijn toestel, ik heb APN instelling op zowel portalmmm.nl alsook KPN4G.nl geprobeerd.

Twee maal naar KPN gebeld maar kom er niet verder me. Ook heb ik HTC een mail gestuurdt en dit toestel moet gewoon 4G kunnen gebruiken. 3G/H werkt wel.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt.

13 Reacties

Bedankt voor de uitleg, het is inderdaad niet wat ik wilde horen maar ben wel blij dat ik weet waarom het niet werkt.

Is er een mogelijkheid dat die frequenties ook landelijk gaan werken?

Reputatie 6
Badge +16
Helaas is er geen zicht op of de frequenties landelijk gaan werken en als dit wel het geval is, wanneer dit dan gaat gebeuren. Wanneer dit wel het geval is, komt hier uiteraard een update over op de KPN website. 

Met vriendelijke groet, 

Cindy

Reputatie 1
Ik weet dat het artikel al even stil staat echter ik loop tegen hetzelfde probleem aan maar krijg hele andere info vanuit HTC.

Ik wil mijn ervaringen dan ook graag delen.

Ik krijg op mijn M8 Dual Sim dus ook geen 4G verbinding van het KPN netwerk binnen.

Ik heb natuurlijk een ander toestel geprobeerd en daar gaat het prima dus het is echt iets met het toestel.

De enige plek waar ik tot nu toe 4G heb ontvangen is een heel klein stukje ergens in de buurt van het station van Utrecht.

HTC geeft aan dat de HTC One M8 Dual Sim alle 4G frequenties ondersteund waaronder de 800Mhz die door KPN wordt gebruikt.

Hierom is het moederbord net vervangen door een HTC reparatie centrum (Dynafix) echter dit heeft het probleem niet opgelost.

Ik heb nu nog een vraag uit staan bij HTC wat er allemaal is getest en hoe.

HTC heeft die vraag weer uitgezet bij het Dynafix waar ik nog wacht op antwoord.

Tot zover lijkt het antwoord hier op het forum te kloppen maar ik geef HTC nog een kans.

Ik wil graag van hun horen dat het niet kan of nog liever een echte oplossing.

Zodra ik meer weet zal ik het hier ook verder delen.

Reputatie 6
Badge +16
Beste GertW, 

Welkom op het KPN Forum! Leuk dat je je ervaringen wilt delen. Deze zie ik, en ik denk ook andere klanten, erg graag tegemoet 🙂

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 1
Hierbij de eerste update:

Er is bij HTC niet bekend op welke frequenties is getest.

Dynafix geeft aan dat dit in ieder geval lang en uitgebreid is getest.

Het is dus niet een antwoord waar ik iets mee kan.

Ik heb nu het verzoek gekregen om rechtstreeks met Dynafix contact op te nemen.

Maar ik heb naast bovenstaande info nog een nieuwtje.

Vandaag stond ik naast het Utrecht stadion en hier had ik ook 4G.

Er zijn tot nu toe dus 2 plekken waar ik 4G met mijn telefoon heb kunnen vinden.

Is er bij KPN toevallig ook een lijst met locaties waar 4G ook op een andere frequentie wordt uitgezonden?

To be continued

Reputatie 6
Badge +16
Beste GertW, 

Het kan kloppen dat je op bepaalde plekken 4G hebt. 4G via 1800MHz wordt op steeds meer plekken mogelijk via ons netwerk. Op dit moment is er geen overzicht van waar je gebruik kunt maken van 4G, maar ik begrijp dat hier behoefte aan is. Of deze beschikbaar komt en wanneer durf ik nu nog niet te zeggen, maar als ik hierover meer informatie heb, laat ik dit weten. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 1
Beste allen,

Hier update 2:

HTC blijft vast houden aan een storing van mijn toestel.

Daarnaast heb ik zelf contact gehad met Dynafix en deze verzoeken het toestel wederom ter reparatie aan te bieden met een DUIDELIJKE klachtomschrijving.

Het lijkt er dus op dat HTC de klacht te basic heeft doorgegeven.

Ik heb deze info nu weer bij HTC neergelegd met het verzoek om het toestel dan maar weer opnieuw aan te melden en heb de klachtomschrijving nog maar een keer duidelijk aangegeven.

Daarnaast heb ik nog een goede site gevonden waar je alle frequenties kan vinden: http://www.4gmasten.nl/

Op deze site kan je een maps overzicht openen waar je alle frequenties van KPN kan vinden (op dit moment bijgewerkt op 19-03-2015):

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zO0DHqLdKkdI.k1a1IKJI7o8k

Aan de linker kant kan je de gewenste frequentie selecteren en kan je zien dat er inderdaad al enkele lokaties zijn met 1800Mhz.

Alleen helaas niet in de buurt waar ik woon.

Mocht er weer nieuwe info zijn laat ik het weer weten.

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Fijn dat je je ervaringen deelt.

Heel erg bedankt voor de kaart met alle 4G masten locaties!

Reputatie 1
Sinds donderdag is mijn toestel weer terug van de 2de reparatie bij Dynafix.

Op de servicebon staat het volgende:

Tijdens onze diagnose hebben we de volgende fout geconstateerd: Netwerk & GPS & Wifi | Internet verbinding | 4G werkt niet.

Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: Software update

De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

Zoals jullie waarschijnlijk al kunnen raden werkt het toestel nog steeds niet met 4G.

Mijn vraag bij de oplossing "Software update" is vaak, wat hebben ze dan geupdate?

Android en Sense zaten al op de laatst beschikbare versie en alle google play updates van HTC zijn ook geinstalleerd.

Het enige wat ik kan bedenken is een firmware update, maar dat staat er natuurlijk niet bij.

En een oplossing voor een specifiek probleem testen met een Algehele test lijkt me ook niet helemaal de juiste actie.

Specifieke problemen kan je alleen constateren/controleren met een specifieke test...

Ik heb mijn bevindingen vandaag weer aan HTC kenbaar gemaakt en ik ben weer benieuwd naar hun reactie.

Reputatie 1
We zijn weer 2 weken verder en helaas is de situatie niet in een betere richting veranderd.

Ik ben inmiddels wel door HTC gebeld en het hoge woord is er eindelijk uit.

De HTC One M8 Dual SIM kan (zoals wij allemaal al hadden verwacht) geen 4G ontvangen op 800MHz.

Helaas moest mijn telefoon 2 keer voor reparatie weg en is hij daar niet helemaal goed uit gekomen.

Mijn telefoon heeft nu problemen met de camera maar dit hoef ik in dit forum niet verder te bespreken.

HTC bood aan om mijn telefoon om te ruilen maar dan voor een gewone M8 aangezien de M8 Dual SIM niet in Nederland wordt verkocht.

Dit aanbod heb ik natuurlijk niet geaccepteerd want ik heb niet voor niets een Dual SIM versie.

Mijn call is nog niet gesloten en ik heb nog niets gehoord van een aanmelding van een nieuwe reparatie dus morgen maar weer eens contact op nemen met HTC.

Conclusie:

De HTC One M8 Dual SIM heeft geen 4G over 800MHZ maar gelukkig breidt KPN het aantal 1800MHz masten uit.

Een lijst met masten is te vinden op: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zO0DHqLdK​kdI.k1a1IKJI7o8k

Mocht iemand je vertellen dat een reparatie van je telefoon gaat helpen, trap hier niet in, je telefoon komt er minder uit dan dat je hem heen hebt gebracht.

Hallo allen,

Ik ben aan het kijken voor de aanschaf van een Htc M8. 

Kan iemand mij vertellen of bovenstaand probleem inmiddels is opgelost?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Kalle

Reputatie 1
Hallo Kalle,

Het afgelopen half jaar is KPN volgens mij aardig goed bezig geweest met het uitbreiden van het 1800MHz netwerk.

Hierdoor kan ik in aardig veel plekken in Nederland al gewoon 4G gebruiken.

Helaas is dit nog niet in mijn woonplaats beschikbaar maar thuis gebruik ik toch mijn eigen WiFi netwerk.

Als je op de volgende site https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zO0DHqLdKkdI.k1a1IKJI7o8k kijkt en daar alle 1800, 1815 of 2600 masten aan klikt (ik zie net dat er ook masten zijn die meerdere frequenties uitzenden zoals 800/1800/2600 dus die ook aanvinken) dan kan je zien of jij met een HTC One M8 Dual Sim ook 4G tot je beschikking hebt.

In je reactie heb je het trouwens over de M8, als dit de niet Dual Sim versie is zou deze volgens mij in heel Nederland gewoon 4G moeten hebben.

Met vriendelijke groet,

Gert

Hallo Gert,

dank voor je duidelijke antwoord.

Vriendelijke groet,

Kalle

Reageer