Beantwoord

Geen bereik

  • 5 March 2021
  • 6 reacties
  • 136 keer bekeken

Ik heb sinds enige tijd (weet niet exact wanneer) geen bereik meer. Internet werkt niet en bellen ook niet meer of met zeer veel storing ik hoor de ander wel maar zij mij niet.  Via wifi kan ik wel internetten en bellen. Alle adviezen op de site al geprobeerd en een nieuwe sim besteld zover resultaat. Ik weet het niet meer... wie wel. Ik heb zelf niks aan instelling veranderd alles klopt. 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 9 March 2021, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@MvG85 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je ineens geen bereik meer hebt! Weet je ongeveer wanneer dit is begonnen? Hebben we het dan over weken of maanden? 

En welk toestel gebruik je als ik vragen mag? 

@Rutger_  ik denk dat het een week of 2/3 is moeilijk exact te zeggen, je denkt toch eerst dat het wat anders is. 

Ik heb een Samsung a5 2017

Reputatie 7
Badge +15

@MvG85 Bedankt voor je reactie. 

Ervaar je deze problemen overal of is het op sommige locaties beter? En het bereik was dus eerder wel gewoon goed? 

Is er ook een mogelijkheid de simkaart tijdelijke in een ander toestel te testen om te kijken of het probleem dan ook blijft bestaan? 

@Rutger_  ik ervaar problemen zodra ik buiten berijk van WiFi ben of deze uit zet. Dit was nooit zo. Hangt niet samen met locatie, staat ook geen 4g teken meer in het scherm soms geeft hij helemaal geen berijk soms staat er h+ maar dan doet hij ook niks. 

Ik heb geen andere telefoon tot mijn beschikkingen maar omdat een hele oude (hi) sim was deze vervangen maakt ook niet uit.  

Bellen is ook problematisch via Wi-Fi lukt het meestal wel maar hij schakelt dat ook vaak vanzelf weer uit en dan is de verbinding weer heel slecht of weg. Dan hoor ik de ander weer vragen 'ben je er nog' ja, maar ze horen mij duidelijk niet meer. 

Reputatie 7
Badge +15

@MvG85 Omdat het niet samenhangt met de locatie en er ook al een nieuwe simkaart is geleverd is mijn vermoeden dat het probleem in het toestel zit. 

Is er wellicht een mogelijkheid om een toestel van iemand om je omgeving een aantal minuten te lenen om dit te testen? 

Een simkaart van een andere provider in jouw toestel zou wellicht ook kunnen, mocht het bereik dan ook slecht zijn kunnen we het in het toestel zoeken. 

@Rutger_  Mijn sin werkt we in een ander toestel, andersom werk niet. Lijkt dus idd de telefoon te zijn.