Beantwoord

Geen bereik in Noord Italiƫ

  • 23 July 2019
  • 4 reacties
  • 629 keer bekeken

Momenteel ook in Noord Italie. Ivm problemen met mijn auto moet ik veel regelen. Echter heb ik nergens internet. Provider ILIAD geeft goede ontvangst maar 3G. En dat netwerk werkt helemaal niet. In Zwitserland en Frankrijk prima 4G. Mijn vrouw heeft in Italie wel prima 4G. Maar zij heeft geen KPN. Lijkt toch echt aan KPN te liggen. Erg vervelend op dit moment. Ben nu afhankelijk van WiFi in hotel en telefoon van mijn vrouw. Niet handig omdat ik via mijn toestel bij belangrijke gegevens kan.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Robbert68a 23 July 2019, 08:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

inmiddels een beetje geƫxperimenteerd met de netwerkkeuze en nu via een andere netwerkaanbieder wel 4G. Wel aantal keren proberen. Ligt dus aan lokale netwerkaanbieders. Wel vreemd dat niet automatisch de beste aanbieder wordt geselecteerd.
Reputatie 1
Momenteel ook in Noord Italie. Ivm problemen met mijn auto moet ik veel regelen. Echter heb ik nergens internet. Provider ILIAD geeft goede ontvangst maar 3G. En dat netwerk werkt helemaal niet. In Zwitserland en Frankrijk prima 4G. Mijn vrouw heeft in Italie wel prima 4G. Maar zij heeft geen KPN. Lijkt toch echt aan KPN te liggen. Erg vervelend op dit moment. Ben nu afhankelijk van WiFi in hotel en telefoon van mijn vrouw. Niet handig omdat ik via mijn toestel bij belangrijke gegevens kan.
Hier dezelfde ervaring met het netwerk ILIAD. Wanneer ik mijn telefoon op automatische netwerkkeuze instel wordt er regelmatig verbinding gemaakt met dit netwerk, echter ondanks dat ik volle 3G-ontvangst heb, kan ik geen enkele website laden. De providers Vodafone IT, I WIND en TIM werken wel prima door middel van 4G (als er voldoende dekking is).
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Robbert68a, welkom! Fijn dat het je uiteindelijk zelf gelukt is! Je toestel selecteert automatisch ons voorkeursnetwerk. Dat is vaak degene waar wij afspraken mee hebben en niet zo zeer degene die het beste werkt. Het is dus inderdaad raadzaam om handmatig een ander netwerk te selecteren als je tegen problemen aanloopt. Hopelijk heb je zo voldoende informatie! 🙂
@Robbert68a
Hb zelfde probleem welke provider moet ik instellen??