Beantwoord

Geen contact met 4G netwerk, HTC One


Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn HTC One binnen en is (als het goed is) mijn nieuwe abonnement met 4G bundel ingegaan. Als ik mijn APN instel, zoals de handleiding die werd geleverd bij de bestelling voorschrijft (dus Namen toegangspunten - APN's wijzigen - KPN4G.nl), krijg ik na het instellen geen internetverbinding meer. Dus ook geen 3G.  Pas als ik dan mijn standaard instellingen herstel en het juiste profiel weer kies, krijg ik weer netwerkverbinding, maar dan is het dus weer het standaard 3G/H netwerk.

Ik heb zojuist al telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar de betreffende dame kwam niet verder dan het aan -en uitzetten van mijn telefoon, wat ik uiteraard al meerdere keren had geprobeerd. Iemand die mij wél kan vertellen hoe ik op het 4G netwerk terecht kan komen..?

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Alex

icon

Beste antwoord door Daan__ 6 mei 2013, 11:23

Beste Alex,

Het probleem bleek een niet correct ingestelde APN te zijn aan onze kant. Deze heb ik direct voor je gewijzigd. Zou je nogmaals willen proberen via de normale stappen het toestel in te stellen?

Als het goed is zou je 4G aansluiting nu direct moeten werken!

Met vriendelijke groet,

Daan

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Goedemorgen Alex,

Allereerst, goed om te horen dat je je HTC One binnen hebt. Vreemd dat de bijgeleverde instructie je niet verder helpt. Zou je me per privébericht je mobiele nummer in combinatie met je postcode en huisnummer willen sturen? Dan ga ik voor je nakijken of de aansluiting helemaal correct staat.

Ik ga er van uit dat we je 4G verbinding snel weer aan de praat hebben!

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 4
Badge +3
Beste Alex,

Het probleem bleek een niet correct ingestelde APN te zijn aan onze kant. Deze heb ik direct voor je gewijzigd. Zou je nogmaals willen proberen via de normale stappen het toestel in te stellen?

Als het goed is zou je 4G aansluiting nu direct moeten werken!

Met vriendelijke groet,

Daan

Hartelijk dank voor de (wederom) snelle service! Dit is nu precies de reden dat ik klant ben van KPN! Ik heb de instellingen zojuist opnieuw ingevoerd en, hoewel ik nu niet in het dekkingsgebied van het 4G netwerk ben, denk ik dat alles nu goed gaat, aangezien ik nu wel gewoon op het 3G/H netwerk zit.

Met vriendelijke groet,

Alex

Reputatie 4
Badge +3
Fijn om te horen dat het inmiddels werkt! Als je nu wel ontvangst hebt zal het straks inderdaad 4G worden zodra de dekking er is. Mocht je nog vragen hebben laat het me dan gerust weten. Overigens ben ik erg nieuwsgierig naar je bevindingen van de HTC One (in combinatie met 4G)!

Met vriendelijke groet,

Daan

Ik heb wellicht ditzelfde probleem. Na het overschakelen naar het zelfgemaakte 4g profiel, krijg ik geeneens 3g meer. Ik heb alle instellingen meerdere keren bekeken.

Tevens is het ook vreemd dat ik een KPN nummer heb en van Hi een sms krijg dat ik vanaf nu toegang heb tot het 4G netwerk.

Zou iemand dit na kunnen kijken?

Mvg,

Wesley Gijsel

Reputatie 7
Badge +3
Beste wgijsel,

De vraag die u ook stelt in uw andere bericht zal daar beantwoord worden door een van onze Webcare Specialisten.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Bedankt voor de reply, ik had dit bericht als eerst gepost en later bedacht ik me dat een nieuw topic misschien meer geschikt zou zijn.

Reageer