Beantwoord

Geen G4 logo op HTC ONE

• 3 augustus 2013
  • 22 reacties
  • 7041 keer bekeken

Ik heb afgelopen woensdag mijn abonement omgezet naar simonly 4G abbo.Tot mijn verbazing zie ik op mijn toestel geen 4G logo.Ik weet dus niet of ik een 4G verbinding heb.Alle instellingen nagelopen en opnieuw ingesteld en toch geen 4G logo.Ik krijg alleen te zien 3G,H of E. Ik twijfel dus aan aan mijn 4G abbo.Ik ben naar de KPN winkel gegeaan en hebben ook de instelligen gecontrollerd en volgens de verkoper moet alles goed zijn.Hij heeft mijn probleem niet kunnen oplossen en heeft mij doorvewezen naar een KPN XL in Almere. Daar ben ik ook niet geholpen.

Mij is verteld dat de overgang van naar 4G minimaal een week duurt alvorens ik op  4G netwerk kan.Klopt dit,terwij ik al een 4G abbo hebt.

Is dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door mada 6 augustus 2013, 17:02

Zo juist bij de KPN winkel geweest. Mijn simkaart is getest met een test toestel in de winkel die G4 verbinding heeft. Simkaart is geplaatst in test toestel en er was geen G4 verbinding op het test toestel.

Ik heb tenslotte een nieuwe simkaart gekregen en binnen een half uur G4 verbinding,

heb een ping test gemaakt en download 23.24 Mb en upload 14.16 Mb.

G4 logo aanwezig en ik ben weer een gelukkig mens.

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Mooi dat het opgelost is! Heeft eventjes geduurt, maar gelukkig was de oplossing simpel 🙂.

Veel plezier!

Reputatie 4
Badge +3
Goed om te horen Mada!

Fijn dat de oplossing zo simpel was. Ik wacht je ervaringen met 4G in spanning af!

Met vriendelijke groet,

Daan

Zo juist bij de KPN winkel geweest. Mijn simkaart is getest met een test toestel in de winkel die G4 verbinding heeft. Simkaart is geplaatst in test toestel en er was geen G4 verbinding op het test toestel.

Ik heb tenslotte een nieuwe simkaart gekregen en binnen een half uur G4 verbinding,

heb een ping test gemaakt en download 23.24 Mb en upload 14.16 Mb.

G4 logo aanwezig en ik ben weer een gelukkig mens.

Beste Daan,

Ik ben beniewd wat zij hier mee zullen,ik wacht het wel af. 

Reputatie 4
Badge +3
Okee, het eerste wat ik morgen ga doen is contact leggen met de winkel om te vragen of ze contact zoeken met je omtrent deze situatie.

Met vriendelijke groet,

Daan

Winkel in Almere stad,
Reputatie 4
Badge +3
Dat schiet niet op dan. De verdubbelaar geeft slechts recht op het dubbele aantal MB's, niet op de voordelen van een andere bundel. Voor 4G is echt een hogere bundel vereist, hierop zijn geen uitzonderingen. Bij welke winkel ben je geweest?

Met vriendelijke groet,

Daan

Daan,alvast bedankt voor je reactie.
Dit vind ik nu een verhaal appart. In de winkel werd mij verzekerd dat ik meteen 4G verbinding heb.
Tevens heb ik een mb verdubbellaar tot 2000 MB.
Het geen betekend dat ik verplicht ben een andere type abo moet nemen.
Reputatie 4
Badge +3
Beste mada,

Ik heb aan de hand van je telefoonnummer je gegevens gecontroleerd en hieruit blijkt dat je op dit moment gebruik maakt van een 1000MB bundel. Met deze bundel kun je geen gebruik maken van 4G. 4G wordt pas geleverd op de bundels vanaf 2500MB. Mocht je toch nog vragen hebben aan de hand van dit antwoord, stel ze dan gerust!

Met vriendelijke groet,

Daan

beste Daan

bericht vestuurd

Reputatie 4
Badge +3
Beste Mada,

Vervelend dat je 4G abonnement nog niet goed functioneert. Zou je me per privébericht je mobiele telefoonnummer in combinatie met de naam van de contractant kunnen toesturen? Dan ga ik voor je controleren of er toch iets niet goed staat.

Met vriendelijke groet,

Daan

ik heb geen verknipte sim kaart

Reputatie 6
Badge +2
Heb je wel een recente simkaart? Niet zo'n verknipte oude simkaart.

heden ochtend gebeld met kpn 1200 en hebben de instelingen gecontroleerd.Instellingen zijn goed.Ik ben door de medewerker doorgestuurd naar de KPN winkel :@ dus mijn probleem is niet verholpen

[spoiler]:@[/spoiler]
Ok ,zal ik doen,ga zo bellen met 1200
Reputatie 6
Badge +1
Dan zit je idd op 3G, met 4G heb je minimaal 10 Mbit upload. Wat je nog kunt doen is met 1200 bellen, soms blijft er wat hangen in hun systeem waardoor het niet geactiveerd wordt.
Upload max 0,9 mbt en hoger niet.
Ik ben in het bezit van een HTC one
Reputatie 6
Badge +1
Wat bedoel je met 10@21mb? Wat is je download en je upload snelheid?

Nee hoor, los kopen maakt niet uit. Bij een HTC One (ik neem aan dat het geen One X is), staat er gewoon 4G ipv H(+)/3G/E/G.

APN is goed ingesgeld.Ik heb een aantal testen (speedtest) gemaakt en ik kom tot 10@21mb,zou dit kunnen betekenen dat dit voldoende kunnen zijn?

Nog een weetje, dit is een losse toestel die ik heb gekocht.Het zou toch niet uitmaken?Het zou tog moeten kunnen dat ik op het display de 4G logo moet kunnen zien.

Reputatie 6
Badge +1
In principe moet 4G bijna direct werken, na een week is een behoorlijke slag om de arm. Meestal is een reboot voldoende om het te activeren.

In Almere is 4G goed uitgerold, dekking is dus in orde. Weet je zeker dat de APN goed staat? Ondanks de controle in de winkel. (APN = kpn4g.nl)

Jeroen470
Ik heb een simonly onbeperkt bellrn met 2000 mb abo,en woon in Almere stad.
Hoop dat het voldoende is
Reputatie 6
Badge +2
Hoi,

Welk type abonnement heb je precies en in welke plaats woon je?

Reageer