Geen internet Andorra

• 5 februari 2016
  • 18 reacties
  • 564 keer bekeken

Ik heb een weekbundel eu aangezet in Spanje waar het goed werkte, ben daarna doorgereist naar Andorra en nu werkt get niet meer. Roaming staat aan eu internet uit. Telefoon al opnieuw opgestart, automatisch verbinden naar handmatig, maar niets helpt. Graag een oplossing.
Grt Bad

18 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Bij mijn weten is het niet mogelijk om 'eu internet' uit te zetten, als we het hier hebben over de Internet EU weekbundel.

Wanneer deze bundel op is wordt vervolgens ook je roaming geblokkeerd en dien je een nieuwe bundel aan te vragen om verder te kunnen internetten.

(Ik heb deze informatie van onderstaande webpagina:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland-roaming.htm)

Reputatie 7
Badge +28
Welkom ,

Goed dat je je vraag op ons forum stelt! Wat raar dat de bundel niet meer werkt.. Ik zie dat je alles mogelijke al getest hebt. Wil je daarom reageren op mijn privébericht? Dan ga ik kijken of ik iets bijzonders kan vinden. 

de optie 'euinternet' op de iPhone moet uitstaan als je verbinding wilt maken met je mobiele netwerk in het buitenland (raar, maar waar). Bij staat deze optie uit, zoals het hoort. 

Reputatie 4
Badge +1
Aaaah, weer wat geleerd.

(Ik dacht dat Basha sprak over de internetbundel die was toegevoegd aan de aansluiting)

Inmiddels weer een dag verder in mijn weekbundel en helaas nog steeds gern oplossing. Gaat lekker zo
Beetje vreemd dat er geen klantenservice is in het weekend. Vandaag nog steeds geen internet
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je reactie. Ik was er inderdaad dit weekend niet, vandaar nu pas mijn reactie. Je mag altijd contact opnemen met de telefonische klantenservice via +31612001200 of je vraag via Facebook/Twitter stellen. Daar is 24/7 iemand aanwezig. 

We zien dat jouw telefoon zich niet meer aangemeld heeft voor mobiel internet, wat betekent dat er toch iets in de instellingen niet juist staat. Wil je nog eens controleren of dataroaming aanstaat, euinternet uit en ook belangrijk dat de APN op portalmmm.nl staat en je toestel uit en aan zet. Kan je me laten weten of het na controle werkt?

Beste Marcia, alle instellingen staan zoals je aangegeven hebt. Het heeft de eerste dag ook gewerkt, alleen dat was in Spanje. Vanaf het moment dat we in Andorra kwamen, stopte het internet. Het werkt op het moment dus nog niet, maar ik ga mijn sim kaart voor een kwartier eruithalen en dan laat ik het weten of er iets veranderd is
Helaas heeft het niet gewerkt, nog steeds geen internet. Mijn partner heeft ook een internetbundel van KPN en daar werkt het ook niet! Ook bij haar staan de instellingen goed! Graag nu toch snel een oplossing.
Reputatie 7
Badge +28
Mijn collega van de technische dienst heeft jullie nummers beide een reset op het netwerk gegeven. Kan je beide telefoons even helemaal uit en weer aan zetten? Ik hoor graag van je of het nu opgelost is!

Helaas Marcia, nog steeds niet! Bij geen van beiden.
Reputatie 4
Badge +1
Ik lees op GSMArena dat Andorra alleen over een 2G netwerk beschikt en verder lees ik dat er bij roaming in Andorra veelal gebruik wordt gemaakt van het Spaanse netwerk (van zendmasten uit Spanje) maar dat er in de valleien nauwelijks goed (3G) bereik is.

Dat kan wellicht ook een boel verklaren.

2en 3g heb ik ook geprobeerd en werken niet. We zijn met een groep van 6 mensen en 4 ervan hebben geen KPN maar wel gewoon goed internet.
Reputatie 7
Badge +28
Goede aanvulling . Dank je! Het blijft wel raar dat 4 van de 6 mensen wel mobiel internet hebben. Heb je al eens de netwerken vergeleken? Zijn jullie met hetzelfde netwerk verbonden? Dan kan je dit handmatig nog eens aanpassen, als dat niet het geval is.

Iedereen heeftMobiland, het enige netwerk hier. De andere4 zitten bij een andereprovider, zal nietaangeven welke, maar die hebben nu dus ook Mobiland
Reputatie 7
Badge +28
Willen jullie eens 4G uitzetten? Ik kreeg deze geweldige tip van een collega. Daarna moet het toestel wel weer uit en aan. Ik hoor van je!

Helaas, het mag niet zo zijn. Ook dit werkt niet. Morgen zitten we weer in Spanje en ik hoop dat het dan weer werkt. Bedankt voor de moeite in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +24
; lukt het je in Spanje vandaag wel weer? Het is voor Marcia en mij een raadsel waar het aan ligt! 

Ja, ik heb nu weer gelijk internet in Spanje! Gelukkig maar. Dank jullie wel.

Reageer