Beantwoord

Geen internet buitenland, wel 3/4g in beeld

• 31 mei 2016
  • 74 reacties
  • 40688 keer bekeken

Afgelopen weekend in Duitsland en geen internet. Wel 3g of 4g weergave in de display van mijn Iphone 6s. Roaming natuurlijk aan, EU bundel uit. Meerdere providers geprobeerd en APN instellingen staan goed. Ook geschakeld tussen 3g en 4g. Harde reset gedaan, intenet aan/uit gezet, simkaart er uit en weer terug, maar geen internet. Ik had geen buitenland bundel geactiveerd.

Degene met wie ik samen was had wel gewoon internet op het netwerk welke ik had geselecteerd.

Ik heb afgelopen zaterdagochtend contact gezocht met een medewerker van de klantenservice, echter kon zij mij niet verder helpen.

Ik wil natuurlijk best de 'bescherming uit' optie inschakelen, maar welke zekerheid geeft die wanneer ik over enkele weken weer in het buitenland ben. Ik mis op deze manier veel zakelijke mails en whatsapp berichten.

Graag een oplossing.

M vr gr Martijn

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Cindy_ 17 mei 2017, 11:38

Hallo Martijn, welkom op het forum! Daar kan ik je antwoord op geven, zie hieronder:

1. Je toestel staat op automatisch selecteren. Je toestel selecteert het netwerk dat op dat moment het beste bereik heeft. Hierdoor kan het ook zijn dat je een keer switcht tussen netwerken. Hierdoor kan ik je niet zeggen met welk netwerk je het beste kunt verbinden, want dat kan per plaats in Duitsland (of een ander land) verschillen. Niet alle providers in het buitenland bieden 4G. Wanneer je toestel vastgezet staat op 4G, dan kun je 4G in beeld zien, maar geen verbinding maken. Best verwarrend al zeg ik het zelf 😉. Schakel in dat geval even terug naar 3G. Vaak helpt dat.
2. Portalmmm.nl is de juiste APN om te gebruiken.
3. Dataroaming dient aan te staan in je toestel, ook na 1 juni.

Ik hoop dat ik zo je vragen heb beantwoord en dat het duidelijk is. Als er nog vragen te binnen schieten, laat me dat dan weten 🙂.
Bekijk origineel

74 reacties

Hoi,

Weet je zeker dat je de juiste APN hebt ingesteld?

Als die niet goed staat krijg je inderdaad wel 4g/3g en geen internet.

Bij ons werkt portalmmm.nl alleen als het een vers profiel is en internet of fastinternet bij een oud profiel

Groetjes, Harry

Hallo Harry,

APN: portalmmm.nl

Gebr. Niets

WW. Niets

MMSC http://mp.mobiel.kpn.mmsc

Verder snap ik niet wat je bedoeld...

Martijn_77 schreef op 31 mei '16 om 22:14u
Afgelopen weekend in Duitsland en geen internet. Wel 3g of 4g weergave in de display van mijn Iphone 6s. Roaming natuurlijk aan, EU bundel uit. Meerdere providers geprobeerd en APN instellingen staan goed. Ook geschakeld tussen 3g en 4g. Harde reset gedaan, intenet aan/uit gezet, simkaart er uit en weer terug, maar geen internet. Ik had geen buitenland bundel geactiveerd.

Degene met wie ik samen was had wel gewoon internet op het netwerk welke ik had geselecteerd.

Ik heb afgelopen zaterdagochtend contact gezocht met een medewerker van de klantenservice, echter kon zij mij niet verder helpen.

Ik wil natuurlijk best de 'bescherming uit' optie inschakelen, maar welke zekerheid geeft die wanneer ik over enkele weken weer in het buitenland ben. Ik mis op deze manier veel zakelijke mails en whatsapp berichten.

Graag een oplossing.

M vr gr Martijn

Ik had in Frankrijk hetzelfde probleem met mijn particuliere abonnement. Mijn man met zakelijk abonnement had nergens last van. Die schijnen altijd vóór de particulieren te gaan.....Op de één of andere manier is dan kennelijk het signaal sterker...?

Reputatie 6
Badge +10
Als je wel gewoon de KPN app kan gebruiken in het buitenland en geen internet,

dan heb je ooit in het verleden de bescherming aangezet.

Deze zet je uit door de optie: BESCHERMING UIT te smsen naar 1266.

Als je bescherming aan staat heb je uiteraard gewoon 3G of 4G staan omdat de KPN app

dan altijd wel werkt om je eu bundels te activeren via de app.

Zet dan ook de optie "EU-internet" aan via "Opties mobile data"

Gisteren toevallig van KPN vernomen.

Martijn_77 schreef op 31 mei '16 om 22:14u

Graag een oplossing.

M vr gr Martijn

Reputatie 7
Badge +24
Hey , goed dat je het bij ons meldt. We krijgen meer signalen hierover, echter is er nog geen oorzaak bekend.

Je geeft aan dat degene met wie je samen was wel verbinding had. Is dat ook een klant bij KPN? En had diegene wel of geen EU bundel geactiveerd?

Je kunt zonder internetbundel internetten wanneer je "Bescherming uit" naar 1266 stuurt. Je bescherming internet buitenland gaat dan uit. Je ontvangt dan ook geen bericht wanneer je de limiet van € 60,50. Je kunt de datalimiet daarna zelf weer aanzetten door "Bescherming aan" naar 1266 te sturen. 

In het buitenland moet Dataroaming aan staan en EU-internet uit staan op de iPhone om te kunnen internetten. Op http://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland-roaming/telefooninstellingen.htm" data-cke-saved-href="http://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland-roaming/telefooninstellingen.htm vind je de instellingen.

Ik hoor graag van je!

Hoi Allen ,

Ik had deze week hetzelfde probleem , wel een dagbundel besteld in Mijn Kpn App .

Wel 3G/4G in Beeld , maar geen verbinding met Internet .

Wat te doen ? Dit is zeer vervelend . Die dagbundel zal ik wel gewoon moeten betalen .

gr

Anthony

Paul_ schreef op 2 jun '16 om 10:09u
Hey @Martijn_77, goed dat je het bij ons meldt. We krijgen meer signalen hierover, echter is er nog geen oorzaak bekend.

Je geeft aan dat degene met wie je samen was wel verbinding had. Is dat ook een klant bij KPN? En had diegene wel of geen EU bundel geactiveerd?

Je kunt zonder internetbundel internetten wanneer je "Bescherming uit" naar 1266 stuurt. Je bescherming internet buitenland gaat dan uit. Je ontvangt dan ook geen bericht wanneer je de limiet van € 60,50. Je kunt de datalimiet daarna zelf weer aanzetten door "Bescherming aan" naar 1266 te sturen. 

In het buitenland moet Dataroaming aan staan en EU-internet uit staan op de iPhone om te kunnen internetten. Op deze pagina vind je de instellingen.

Ik hoor graag van je!

Beste Paul,

Dank voor je bericht. Zoals eerder aangeven stond dataroaming aan en EU-internet uit. Mijn collega's met KPN hadden wel gewoon internet.

Ik gebruik mijn telefoon zakelijk, het is dus erg vervelend als je geen internet hebt en je mails niet kunt ophalen.

De ' bescherming buitenland' uitschakelen lijkt een optie, maar geeft mij nog geen garantie dat het dan wel werkt. Volgende maand zit ik weer in het buitenland, dus hoop dat er dan een gepaste en beproefde oplossing is.

Gr Martijn

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martijn, als je het zakelijk gebruikt is het al helemaal lastig natuurlijk.

Vreemd dat jouw collega's wel internet hadden op dezelfde locatie. Was je verbonden met hetzelfde netwerk als zij?

Nee, garanties kan ik nu sowieso nog niet geven. Puur omdat ik niet 100% zeker weet waar het probleem zit. Als je de volgende keer in het buitenland bent, en je krijgt wederom geen verbinding, probeer dan contact met ons op te nemen (+31612001200). Dan kan de technische dienst er gelijk naar kijken. Dat werkt een stuk efficiënter dan achteraf en kunnen er gelijk testen worden uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +28
: Dat is flink balen! Welk toestel gebruik je? Enkele Android-telefoons, voornamelijk van Sony, bieden sinds enige tijd een instelling genaamd "Roaming in de EU." Hoewel de naam anders doet vermoeden moet deze optie uitgeschakeld worden. Deze instelling verandert de APN-gegevens waardoor internet helemaal niet meer werkt. Ik stuur je een bericht over de kosten, die gaan we in ieder geval vergoeden.

Ik heb exact hetzelfde probleem als wat Martijn heeft.
Onlangs op 05-06-2016 en op 20-06-2016 in Duitsland geweest. Ik had wel 3G linksboven in het scherm van mijn iPhone 5 (ios 9.3.2) maar helemaal geen data, internet, e-mail, whatsapp of ook maar iets anders wat van het 3G/4G datanetwerk gebruik maakt. Ik heb APN instellingen ververst, roaming buitenland aan/uit gezet, internet EU aan/uit gezet, mobiel data aan/uit gezet en ook het toestel meerdere keren uit/aan gezet. Gewoon niet werken.
Toen ik weer in Venlo ons eigen land binnen kwam, had ik weer wel internet.
Ik heb overigens geen buitenland bundels geactiveerd ofzo.
Ik ben binnenkort weer in het buitenland. Heb ik dan weer dezelfde ellende?
Wie-o-wie weet hierop het antwoord?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Geert, wat rot dat het internet in Duitsland niet werkte!

Ik kan op dit moment niet meer zien wat er mis ging, omdat je daar nu niet meer bent. Wel kan ik uitleg geven voor een volgende keer. Het is inderdaad de bedoeling dat roaming aan staat en 'euninternet' uit. Je hoeft niet per se een buitenlandbundel te hebben. Wel moet je zonder buitenlandbundel eerst naar je browser gaan en akkoord geven op het gebruik van internet in het buitenland. Vroeg je browser daar wel om als je die aanklikte?

Probeer dat dus de volgende keer als eerst. Werkt het dan nog niet, kan je vanuit het buitenland met ons contact opnemen. Dat kan via het forum, maar ook via Facebook /Twitter of via de telefonische klantenservice . We kunnen dan met je meekijken om te zien wat er aan de hand is.

Kan ik op dit moment nog iets anders voor je doen?
Hoi Marcia,
Dankjewel voor je reactie. Maar ik vind het wel een beetje raar dat ik nu eerst via een vang-pagina (de wifi-hotspot methode) akkoord moet geven op het data gebruik in het buitenland. Ik ben al heel lang klant bij KPN. Ik heb dat voorheen nooit gehad. Ook heel raar dat ik hier niet over geïnformeerd ben. Ik was onlangs twee keer voor zaken in Duitsland en moest me behelpen via een hotspot verbinding via iemand anders' telefoon. Maar m'n eerste belangrijke afspraak liep wel eerst mis.
Ik ga zeer binnenkort weer de landsgrenzen over en ga dit proberen. Ik koppel het nog wel even terug en hoop dat KPN z'n gebruikers voortaan vooraf zal informeren of hier iets anders op verzint want een browser opstarten doe je pas als laatste wanneer je je informatie niet via een app kunt verkrijgen.
Reputatie 7
Badge +27
Ik snap je redenatie heel goed, Geert! Zelf zou ik ook niet meteen de browser openen. We hebben hier voor gekozen om onze klanten echt te kunnen beschermen tegen hoge kosten. Probeer het de volgende keer weer en mochten er toch nog problemen zijn, weet je me te vinden.

Overigens ga ik wel uitzoeken hoe en of dit op onze website staat vermeld, want zo te horen kan dit nog iets duidelijker. Bedankt voor je feedback!
Badge
Even wat stof van dit topic blazen;

Afgelopen weekend ben ik in Duitsland een weekendje weg geweest. Onderweg wilde ik mobiel internet aan zetten en een pakket nemen via de Mijn KPN App zodat ik in het buitenland kan internetten over 4G. Echter ervaar ik hetzelfde als bovenstaande met mijn Samsung Galaxy S6. Opnieuw opstarten en spelen met de instellingen etc. had geen zin.

Mijn partner met een Samsung Galaxy S5 had wel gewoon internet via 4G. Zowel ik als mijn partner zijn niet eerst omgeleid naar een vang pagina. Ook hebben we allebei niks gesmst naar 1266 om bescherming uit te zetten. Dit wist ik eerst nog niet en las ik pas hierboven. Wel is het gek dat het dan bij de een wel werkt en bij de ander niet.

Toch blijft het gek, ik had wel een 4G logo in beeld en genoeg bereik maar er gebeurde gewoon helemaal niks...

Is er inmiddels al iets meer bekend hierover? Ik zal de volgende keer als we weer naar het buitenland gaan een sms sturen om de bescherming uit te zetten. Mocht het dan nog niet werken dan zal ik de helpdesk bellen. Stom dat ik daar afgelopen weekend niet aan gedacht heb...
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Keppeltje, het is inderdaad gek dat het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet. Had je VolTE aanstaan? Dat kan invloed hebben op het signaal dat je oppakt en of je wel of niet kunt internetten. Wat me niet helemaal duidelijk is, heb jij helemaal geen verbinding kunnen maken, of wel via 3G?
Badge
VolTE heb ik zowel uit als aan gehad. Maakte niks uit. Ik had helemaal geen internet, ook geen 3g. Wel had ik gewoon het 4G logo in m'n scherm staan maar er gebeurde dus helemaal niks...
Reputatie 7
Badge +24
Goed dat je dat hebt geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Het is nu je terug bent lastig om na te gaan waar het precies aan heeft gelegen, dus dat gaat me niet lukken. Heb je wel voor de bundel betaald? Dan vergoed ik je die. Beantwoord je in dat geval het privébericht dat je zo ontvangt?
Badge
Als ik weer in het buitenland ben en ik ervaar het weer dan bel ik de klantenservice. Ik heb geen bundel geactiveerd dus er hoeft niks vergoed te worden. Wel bedankt voor het aanbod! Zou je dit wel intern door kunnen zetten? Hoop dat ze misschien toch al iets kunnen ontdekken...
Heb je ook geprobeerd of je met handmatig netwerk selecteren een netwerk had dat wel internet leverde?
Badge
Ja, ook geprobeerd. Leverde niks op.
Nog ff ter controle, (data)roaming stond aan.?
Badge
Zoals hierboven geschreven, ja. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Dat wil ik graag doen en lijkt me ook handig om te doen, Keppeltje 🙂. Wil je het privébericht van gisteren beantwoorden? Dan zet ik je gegevens door. Bedankt alvast!
Dit probleem lijkt nog altijd niet opgelost. Ik heb vorige week in duitsland geen internet gehad (wel 4g in beeld). En nu in frankrijk hetzelfde.
Reputatie 3
Badge +1
Nee, inderdaad. Dagje Oberhausen. Nergens internet. Alle instellingen staan juist. Niet via E-Plus, niet via Vodafone DE, niet via o2, niet via Telekom DE. Wel 3G/4G, geen internet. Vrij irritant. Zeker als je op de grens met Duitsland woont 🙂

Reageer