Beantwoord

Geen internet buitenland, wel 3/4g in beeld

• 31 mei 2016
  • 74 reacties
  • 40816 keer bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

In Italië heb/had ik hetzelfde probleem met mijn Galaxy S7. Voor mij was de oplossing het uitzetten van de automatische keuze tussen 4g/3g/2g en te kiezen voor 3g. Vanaf dat moment geen problemen meer gehad.
Bedankt forumleden voor de aangedragen oplossing.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @Mischo, leuk je hier weer te zien! Wil je proberen om 4G uit te schakelen? Als je met Telekom verbonden bent, zal dat als het goed is de oplossing zijn. Ook kan je sowieso proberen handmatig een ander netwerk te selecteren. Wil je me laten weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Hopelijk werkt het internet weer! Mocht je nog hulp nodig hebben, laat je het ons weten?
Ik zit in Griekenland Kreta. Mobiel internet niet aan de gang.
Nieuwe apn gemaakt portalmmm.nl
2g. 3g. En automatisch geprobeerd 2g/3g/LTE
Sms bescherming uit 1266
Gegevens Roaming aan
Android 5.1 Cat S40
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Peter, welkom! Je gaf je 06-nummer door in een privébericht en die heb ik meteen even gecontroleerd. Het nummer is helaas niet bij KPN actief, maar bij een grootzakelijke tak van KPN. Dat betekent dat ik jouw nummer niet in kan zien en dus niet kan zien of er blokkades o.i.d. zijn.

Er zijn twee mogelijkheden om contact met hen te krijgen: of door het bellen van 1200 met jouw telefoon. Je komt dan terecht bij de klantenservice van deze tak. Ook kan je intern navragen of er een accountmanager of andere ingang is. Hopelijk kom je op deze manier verder!
OK maar even met 1200 bellen. Het in andere landen geen probleem.
Reputatie 7
Badge +27
Hopelijk kom je eruit! Mocht je nog hulp nodig hebben, kan ik met algemene informatie natuurlijk alsnog mijn uiterste best voor je doen.
Zit momenteel in Turkije (provider Turkcell). Zelfde probleem als andere personen hier. Wel 4G logo in beeld maar geen mobiele data mogelijk.

Heb zojuist de Apn aanpassing gedaan maar helaas geen effect.

Mvg,
Patrick Duits
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Patrick, welkom op het forum! Vervelend dat het internetten niet lukt 😞 Heb je een internetbundel aangeschaft? Je normale internetbundel is in Turkije namelijk niet geldig. Zonder bundel internetten in Turkije kost € 2,50 per MB.

Hoe je een buitenlandbundel aanzet wordt uitgelegd op www.kpn.com/buitenland
Gisteren geprobeerd maar kreeg continue een foutmelding bij aanschaffen van buitenlandbundel.

Maar waarom werkt het niet om ‘normaal’ te internetten?
Reputatie 7
Badge +22
Het kan zijn dat er ergens op de achtergrond in onze systemen nog een oude functie internetbescherming aanstaat op jouw mobiele nummer. Deze is op te heffen door 'bescherming uit' te smsen naar 1266. Vervolgens zou je moeten kunnen internetten.

Probeer je via een sms een buitenlandbundel aan te schaffen? Als je daar een foutmelding krijgt, kijk dan eens in dit topic.
Hoi Justin,

Klinkt super handig om middels een simpel sms bericht je buitenland bescherming uit te zetten.

Helaas krijg ik net als gisteren zojuist wederom een melding terug “Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor uitzetten bescherming voor internetkosten in het buitenland nu niet verwerken. Probeer het later nog eens.”

Hoeveel sms berichten moet ik hier aan wijden, ter info ik blijf hier niet superlang. Zou prettig zijn als het werkt voordat ik weer in Nederland ben ?
Reputatie 7
Badge +22
Balen dat dit ook niet werkt, Patrick! Ik heb nu een formulier ingevuld voor onze Technische Dienst om jouw problemen in onderzoek te nemen. Ik verwacht dat mijn collega's morgen contact met je opnemen hierover.
Hoi Justin,

Inmiddels dag 4 waarop ik geen ‘normaal’ internet kan krijgen. Heb heel vriendelijke een sms van de helpdesk ontvangen met de melding dat er geen buitenlandbescherming op het netwerk staat.

Helaas krijg ik toch echt de volgende pagina te zien: http://213.75.63.89/ waarop staat dat dit wel zo is.

Verder geeft zowel de helpdesk als bovenstaande pagina aan dat ik voor weinig geld een buitenland bundel kan aanschaffen.... Nogmaals.dat.wil.ik.niet....

Ik wil normaal internetten wanneer ik dit wil, zonder gedwongen te worden speciaal een bundel aan te schaffen!

Begin te denken dat het promoten van de buitenland bundels een grotere prio krijgt dan iemand daadwerkelijk helpen met zijn probleem....
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Patrick, ik heb net telefonisch contact opgenomen met onze Technische Dienst. Die zien dat jouw telefoon vandaag wel verbinding heeft gemaakt met internet en dat daar ook een kleine hoeveelheid data (16 KB) verbruikt is. Dat betekent dat je internetverbinding in ieder geval niet geblokkeerd is.

Ik ben het met je eens dat internet ook zonder bundel gewoon goed zou moeten werken. Heb je de mogelijkheid handmatig een andere provider te kiezen? Nogmaals, denk hierbij wel aan de kosten (1 MB zonder bundel is € 2,50, een bundel met 100 MB/min/sms kost € 9,99).
Hoi Justin,

Heb je ook nagevraagd aan het internet team of het misschien mogelijk is dat de minieme hoeveelheid data welke zij gesignaleerd hebben komt door het oproepen van de enige pagina welke mogelijk is..... namelijk de pagina http://213.75.63.89/ waarop (nogmaals) staat aangegeven dat mijn internet in het buitenland uit staat. De 16kb welke door jullie fantastische team is opgemerkt is waarschijnlijk jullie logo bovenaan de pagina in combinatie met de html pagina zelf.

Nogmaals ik zit hier, in Turkije, en ik wordt langzaam aan gestoord van het feit dat ik blijkbaar niet duidelijk kan maken DAT MOBIEL INTERNET HIER NIET WERKT EN IK GEEN DATABUNDEL WENS AF TE NEMEN.

Excuses voor het schreeuwen maar ik vertrek donderdag naar Nederland en heb grote twijfels of het überhaupt nog mogelijk gaat worden.
Beste Justin,

Zoals je in je privebericht al aangaf, moet ik mijn vraag eerst in het topic stellen. Dus bij deze...... Mijn telefoon nummer heb je al.

Ik zag een topic over problemen met internet in het buitenland, waarbij er wel 3g/4g in het scherm staat maar internet niet werkt.

Ik heb hier ook last van. In europa werkt het prima. Echter in het Caribisch gebied niet. Vorige keer had ik een bundel gekocht. Ook toen werkte het niet. APN staat op portalmmm.nl
Ik heb verschillende providers geprobeerd. 4g uitgeschakeld. roaming aan enz enz.

Kan jij zien waar het aan ligt?

M.v.gr.

Jasper
Afgelopen twee weken twee keer in België geweest. Dagbundel geactiveerd. Kan wel bellen niet internetten. Wel providers zichtbaar.
Vorig jaar kaartje Vodafone geen probleem. Is dit probleem nu op te lossen of moet ik toch weer richting Vodafone (wat ik eigenlijk niet wil)?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Ronald, welkom! Ik heb met onze technische dienst gebeld en we zien geen blokkades of andere vreemde zaken. Dus ik ben in ieder geval benieuwd of je 4G uit kunt zetten en of de APN op portalmmm.nl staat. Daarnaast kan je nog eens proberen om een ander netwerk te kiezen.

Mocht het de volgende keer nog niet werken als je in België bent, wil je dan vanuit daar rechtstreeks contact opnemen met onze technische dienst? Dat kan via 0800-0105. Mijn collega's kunnen dan met je meekijken en controleren of je toestel zich wel aanmeldt in het buitenland. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me vooral weten.
Ik ben nu in Duitsland. En weer geen internet.
Mijn instellingen gecontroleerd. Alles staat goed. Vooraf naar KPN winkel gegaan, probleem uitgelegd en een nieuwe simkaart gekregen. Helpt niet. Zou heel graag en nu een oplossing krijgen.
Ik heb overigens een abonnement met EU bundel.
Kan nu gelukkig op internet dankzij wifi in de trein.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Geen internet buitenland, goed dat je het meldt. Je hebt wel bereik? En als je een handmatig een ander netwerk selecteert, lukt het dan wel? Heb je ook al eens 4G uitgezet? Het kan zijn dat de 3G dekking daar beter is.
Hoi @Geen internet buitenland, goed dat je het meldt. Je hebt wel bereik? En als je een handmatig een ander netwerk selecteert, lukt het dan wel? Heb je ook al eens 4G uitgezet? Het kan zijn dat de 3G dekking daar beter is.

Bovenstaande was de oplossing! Alles werkt prima nu![/b]
$G uitzetten naar 3g en/of de APN op portalmmm.nl staat. Werkt nu prima!
Reputatie 7
Badge +27
Heel fijn Ronald! Super dat je het nog even laat weten :-)

@Geen internet buitenland hoe staat het ervoor bij jou? Werken de tips die in dit topic gegeven worden?

Reageer