Beantwoord

Geen internet in het buitenland

• 23 februari 2018
  • 5 reacties
  • 543 keer bekeken

Hoi,

Ik heb geen mobiele internetverbinding in het buitenland (Duitsland). Ik heb data roaming aanstaan. Ik heb al alle beschikbaren netwerken uitprobeert, APN veranderd naar portalmmm.nl, en mijn telefoon herstart. Ik heb een Samsung Galaxy S8.

Kan iemand van KPN zien waar het probleem ligt?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Bart_ 23 februari 2018, 10:28

Dag Saskia! Dank je voor je privébericht. Ik kan je nummer niet terugvinden in mijn systeem. Dat kan ook wel kloppen, want zoals je aangeeft betreft het een zakelijke aansluiting. Je zit nu op het Forum voor particuliere klanten en ik kan geen zakelijke aansluitingen inzien. Je zou wat dat betreft je vraag op het Zakelijke Forum kunnen stellen.

Je opmerking over je locatie triggert me trouwens wel. Je vertelt dat je je op dit moment in een trein bevindt. Het is an sich niet zo gek dat je daar minder goed bereik ervaart. Omdat je snel beweegt wisselt de zendmast waarvan je je signaal ontvangt voortdurend. Daarbij staan de zendmasten vaak ook niet richting het spoor gericht. Dat kan al behoorlijk wat invloed hebben op je verbinding. Bovendien zit je –grof gezegd- in een metalen cocon, waar dat signaal ook nog doorheen moet. Dat helpt vaak ook niet mee. Dat is wat mij betreft de algemene verklaring waarom je in een trein soms minder goed bereik / internet zult ervaren.

Dat gezegd hebbende denk ik dat je deze vraag toch het beste via het Zakelijke forum kunt stellen.Wellicht is het zo dat er iets anders speelt, dan ik niet kan zien. Mocht je snel antwoord willen hebben dan raad ik je aan even telefonisch contact met de klantenservice.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag SaskiaG. Welkom hier op het Forum. Dat is natuurlijk behoorlijk lastig. Laten we kijken hoe het zit. Ik zie dat ik nog geen gegevens van je heb, wat het meekijken wat lastig maakt. Ik heb je daarom een privébericht gestuurd. Als je daar op reageert kan ik je aansluiting bekijken.

Maar in algemene zin kunnen we wellicht ook al een eind komen. Heb je alleen geen internet en kun je wel bellen? Wat zie je staan, boven in je scherm: heb je geen bereik of juist wel. Zie je 3G, 4G, of iets anders staan? En welke providers heb je geprobeerd?

Daarbij ben ik ook even benieuwd waar je ongeveer bent. In Nederland hebben we praktisch overal bereik. In het buitenland kan dat wel eens anders zijn: op sommige plekken is het netwerk minder goed en is er simpelweg minder dekking. Ik zie uit naar je reacties!
Bedankt voor de snelle reactie Bart, ik heb je een bericht gestuurd.

Ik zit nu in de trein van Utrecht naar Keulen, nu in de buurt van Oberhausen/Duisburg. Maar vorige keer in Duitsland had ik hetzelfde probleem (in de buurt van Keulen). Ik had nog nooit mobiel internet in het buitenland sinds ik KPN gebruik.
Ik zie vier streepjes en een "R" boven op mijn scherm. Ik kan wel gebeld worden, zelf bellen heb ik nog niet probeert.
Ik heb verbinding gemaakt met de netwerken van Telekom, Vodafone en Eplus.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Saskia! Dank je voor je privébericht. Ik kan je nummer niet terugvinden in mijn systeem. Dat kan ook wel kloppen, want zoals je aangeeft betreft het een zakelijke aansluiting. Je zit nu op het Forum voor particuliere klanten en ik kan geen zakelijke aansluitingen inzien. Je zou wat dat betreft je vraag op het Zakelijke Forum kunnen stellen.

Je opmerking over je locatie triggert me trouwens wel. Je vertelt dat je je op dit moment in een trein bevindt. Het is an sich niet zo gek dat je daar minder goed bereik ervaart. Omdat je snel beweegt wisselt de zendmast waarvan je je signaal ontvangt voortdurend. Daarbij staan de zendmasten vaak ook niet richting het spoor gericht. Dat kan al behoorlijk wat invloed hebben op je verbinding. Bovendien zit je –grof gezegd- in een metalen cocon, waar dat signaal ook nog doorheen moet. Dat helpt vaak ook niet mee. Dat is wat mij betreft de algemene verklaring waarom je in een trein soms minder goed bereik / internet zult ervaren.

Dat gezegd hebbende denk ik dat je deze vraag toch het beste via het Zakelijke forum kunt stellen.Wellicht is het zo dat er iets anders speelt, dan ik niet kan zien. Mocht je snel antwoord willen hebben dan raad ik je aan even telefonisch contact met de klantenservice.
Bedankt! Zoals ik zei heb ik hetzelfde probleem ook als ik niet in een trein zit.
Reputatie 7
Badge +18
Prima! Dan hoop ik dat je via de zakelijke ingang de oorzaak duidelijk krijgt en dat straks nogmaal kunt internetten in Duitsland! 🙂

Reageer