Geen internet op iPhone 5 buiten WiFi om

• 31 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 3933 keer bekeken

Zodra ik niet op m'n
WiFi netwerk
Zit heb ik geen internet meer. Ik heb nog voldoende mb en al m'n instellingen staan goed. Hoe op te
Lossen?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Vaak kan het probleem worden verholpen door het toestel een keer uit en aan te zetten. Mocht dat niet werken dan zou u nog de toestelhulp kunnen volgen om toch voor de zekerheid te controleren of de instellingen goed staan.

Ook ik heb al een week of twee problemen met mobiel internet (iphone6). Alle settings staan goed. mobiel internet werkt totdat ik even geen 3 g bereik heb. Zodra het signaal terugkomt ligt het mobiele datanetwerk er af. Hoogst frustrerend. Als ik dan naar Schiphol reis om te werken start het ergens ter hoogte van Akersloot weer op. ?????
Reputatie 7
Badge +29
Beste Nadine,

Is het probleem met de tips van Shugosha verholpen of kan ik nog iets voor je betekenen?
Reputatie 7
Badge +29
Hallo Pieko,

Begrijp ik goed dat het in principe wel werkt, totdat je 3G verliest en dat het dan niet meer automatisch terugkomt? Bedoel je dan dat je op dat moment alleen noodoproepen kunt bellen en als je wel weer verbinding hebt, dat het internet dan niet automatisch terugkomt? 

Wat je zou kunnen proberen is om een back up van al je gegevens te maken en daarna je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik vermoed namelijk dat er toch iets in het toestel niet juist staat. 
Hi Marcia,

Uiteraard dat alles al geprobeerd. Vandaag contact gehad met KPN. De technische dienst gaat er naar kijken. Met de nanokaart van een ander in mijn toestel werkt het gewoon goed. Dus niks mis met toestel. Zodra ik in de buurt van Alkmaar mijn werkende 3g internet verbinding even verlies wil hij niet meer mobiel Internet geven. Ondanks terugkerend sterk 3g signaal. Ik denk inmidds zelf aan een fout op de SIM kaart maar hoor het graag binnenkort van de KPN technici.
Reputatie 7
Badge +29
Beste Pieko,

Ik ga ervan uit dat mijn collega's van de technische dienst met een oplossing zullen komen. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, hoor ik dat natuurlijk graag. 
Ik heb hetzelfde probleem. Heb net een iphone 6 maar kan niet op internet buiten wifi om. Hoe kan dit worden opgelost? Alle instellingen staan goed.. 

Reputatie 7
Badge +29
Beste Sanne,

Welkom op het forum! Super onhandig dat je geen gebruik kunt maken van internet als je Wifi uit hebt staan! Dat lijkt me natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft aan dat alle instellingen goed staan. Daarom zou ik graag willen kijken of dit netwerktechnisch ook het geval is. Wil je mij in een privébericht het betreffende 06-nummer, de postcode + huisnummer en vooral ook sinds wanneer je hier last van hebt, sturen? Ik ga je dan helpen.

Reputatie 7
Badge +29
Hey Sanne,

Is het inmiddels verholpen? Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga ervan uit dat je weer kunt internetten. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, geef maar een gil!

Reageer