Beantwoord

Geen mobiel internet buitenland

• 20 november 2018
  • 9 reacties
  • 223 keer bekeken

Badge
Ik heb waarschijnlijk een blokkade op mijn dataroaming en daarom geen internetverbinding in het buitenland. KPN kan je die blokkade er aub afhalen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Paul_ 20 november 2018, 11:24

Hi @Rob B, welkom! Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het controleren. Dit zijn overigens de meest voorkomende redenen waarom het niet werkt:

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi @Rob B, welkom! Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het controleren. Dit zijn overigens de meest voorkomende redenen waarom het niet werkt:

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @Rob B dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Ik heb hetzelfde probleem hier. Geen internet in het buitenland.

Ook alle instellingen gecontroleerd.

Kan het zijn dat er bij mij iets geblokkeerd is?

Ik heb zonet mijn profiel ingevuld, laat me weten of dit voldoende is.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @Roland303, welkom. Ik heb gelijk een kijkje genomen en zie geen blokkades staan op roaming of iets dergelijks. Waar zit je in het buitenland? Heb je ook al andere beschikbare netwerken/providers getest?
Ik zit in de Verenigde Staten. Ben van Chicago 4 uur naar het zuidoosten gereden. En volgens mij heb ik heel kort een keer internetverbinding gehad in die 4 uur. Maar kan ook zijn dat het helemaal niet heeft gewerkt. Ik zit nu op AT&T. Ik heb Verizon en Sprint ook geprobeerd

De laatste keer dat ik in Duitsland was werkte het ook niet, terwijl vrienden van me met dezelfde telefoon en ook KPN wel internet hadden.
Reputatie 7
Badge +24
Klinkt als een goede vakantie in ieder geval (ervan uitgaande dat het om vakantie gaat).

Oké, ik heb verder gekeken en ik zie de afgelopen dagen meerdere keren verbruik staan dus je hebt wel verbinding. Weinig verbruik, maar verbruik. Je hebt geen buitenlandbundel geactiveerd zie ik. Mijn advies is om buitenlandbundel te activeren (is een stuk voordeliger). Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266. Ik ben benieuwd wat je dan ervaart.
Ik kreeg meestal wel 4g of H+ in het scherm en ook een pijltje naar boven en naar beneden dat 'ie vanalles probeerde, maar echte data had ik nog niet binnen kunnen halen. Alle apps probeerden te synchroniseren maar altijd de melding geen verbinding.

Totdat ik net die buitenlandbundel aanzette.

Ik wil niet te vroeg juichen, maar het lijkt warempel nu te werken.

Ik laat je morgen sowieso weten of het nu is opgelost of even een tijdelijke toevalstreffer.
Sinds het aanzetten van de voordeelbundel probleemloos internet.

Voorheen kreeg je als je in het buitenland kwam standaard een melding om dit te doen.

Nu dus dankzij bovenstaande tip alsnog.

Thanks!
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat het nu werkt! 🙂 Als er nog eens vragen zijn dan weet je ons te vinden.

Reageer