Beantwoord

geen mobiel internet in Johannesburg

  • 20 August 2019
  • 10 reacties
  • 253 keer bekeken

Ben in Johannesburg en mobiel internetten is onmogelijk. Ik kan 2 providers selecteren. Dat gedaan, ook met alleen 3 G. Alles staat goed, roaming etc. Heb speciaal extra bundel gekocht. Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Joran 27 August 2019, 12:58

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @marvtu! Ik lees in je andere berichten dat de verbinding in Namibië en Botswana wel heeft gewerkt. Dan is het toestel goed ingesteld. Is er nog voldoende tegoed in de bundel? Ik controleer aan onze kant of ik iets kan vinden. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en 06-nummer/klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Ik heb de gevraagde info aangevuld
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Data is het probleem niet, er zijn nog 48MB's/sms/belminuten over van de 100. Probeer eerst voor de zekerheid het toestel te herstarten. Klinkt stom, maar soms doet het wonderen. Als dat niet werkt ga ik onze technische dienst aansturen die dit met prioriteit oppakt. Daarvoor heb ik nog een aantal gegevens van je nodig.

Kun je aangeven met welke provider(s) je verbinding maakt in Johannesburg? Krijg je een foutmelding of ander bericht in beeld wanneer je verbinding maakt met deze providers? Is er een ander nummer waarop de technische dienst je kan bellen als dit niet op afstand is op te lossen? Die mag je ook in je profiel zetten in verband met privacy of mij in een privébericht sturen.
De provider is MTN-SA, dat is de ook de automatjsche voorkeursprovider. Ik ga straks het toestel opnieuw opstarten
Reputatie 7
Badge +28
@marvtu: Even voor de zekerheid, werkt telefonie wel? Als dat niet het geval is, is er dan een ander nummer waarop je bereikbaar bent? Laat ook even weten of de herstart heeft geholpen en of je een foutmelding in beeld krijgt. Als het nog niet werkt maak ik direct een storingsmelding aan.
Reputatie 7
Badge +28
@marvtu: Ik hoor graag nog even van je, dan maak ik een storingsmelding aan (als dat nog nodig is).
Ik kon wel bellen en sms gebruiken maar geen internet. Inmiddels ben ik al weer weg uit Zuid-Afrika. ik maakte nog een tussenlanding in Kenya; daar wel gewoon mobiel internet, geen probleem. Ik heb verder niets aan mijn toestel veranderd. Conclusie; om duistere redenen wilde er geen mobiel internet geleverd worden in Zuid-Afrika, erg vervelend. Krijg ik nog compensatie voor mijn gedeeltelijk naar nu blijkt nutteloos aangevraagde extra bundel ?
Reputatie 7
Badge +28
Dit is geen goedkope bundel dus dat lijkt me terecht. Ik zie dat de bundel bijna is verbruikt dus nutteloos is een groot woord 😉 Maar, wat er in Zuid Afrika mis ging is me niet duidelijk geworden. Ik stel voor dat we € 15 vergoeden op de factuur voor de periode dat je in Zuid Afrika was. Laat me weten hoe je hier over denkt, dan maak ik de vergoeding in orde.
Hoi, ja dat vind ik wel redelijk, een bedrag van 15,00. dank,
Reputatie 7
Badge +28
Prima, bij dezen geregeld. Als je in de toekomst eens hulp nodig hebt, laat het weten 🙂

Reageer