Beantwoord

Geen mobiel internet is Spanje

• 30 april 2018
  • 6 reacties
  • 1869 keer bekeken

Reputatie 1
Bij mijn aankomst in Spanje had ik niet de beschikking over mobiel internet op mijn telefoon. Alles stond goed, Vliegtuigmodus uit, Roaming aan enz maar hij deed het niet.

Na dagen aan het prutsen te zijn geweest besloot ik om dan maar extra buitenland MB's te kopen voor €3,50. En direct daarna functioneerde het wel, dit snap ik niet. Ook zie ik deze kosten niet terug op mijn overzichten van de kosten.

Bij vorige provider moest ik datagebruik in het buitenand inschakelen, is dit bij KPN dan ook zo?

Grt,
Roland
icon

Beste antwoord door Susan_ 4 mei 2018, 10:54

Hoi QenA, bedankt voor je bericht!
Wat vreemd dat mobiel internet het niet bij jou deed, en wel met de extra bundel.. Kon je wel bellen en sms'en voordat je de bundel hebt aangeschaft? Welk toestel heb je in gebruik, en waarmee heb je precies zitten prutsen? Heb je gekeken of je handmatig een netwerk kon selecteren bijvoorbeeld? En je simkaart in een ander toestel getest, of een andere simkaart in jouw toestel? Ik zie dat de bundel van 250MB/min/sms is toegevoegd op 21 april, voor € 2,99. Fijn dat je hier wel gebruik van hebt kunnen maken, dit zou in het overzicht van MijnKPN wel zichtbaar moeten zijn..
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Het moet natuurlijk in Spanje zijn😉
Reputatie 7
Badge +20
Hoi QenA, bedankt voor je bericht!
Wat vreemd dat mobiel internet het niet bij jou deed, en wel met de extra bundel.. Kon je wel bellen en sms'en voordat je de bundel hebt aangeschaft? Welk toestel heb je in gebruik, en waarmee heb je precies zitten prutsen? Heb je gekeken of je handmatig een netwerk kon selecteren bijvoorbeeld? En je simkaart in een ander toestel getest, of een andere simkaart in jouw toestel? Ik zie dat de bundel van 250MB/min/sms is toegevoegd op 21 april, voor € 2,99. Fijn dat je hier wel gebruik van hebt kunnen maken, dit zou in het overzicht van MijnKPN wel zichtbaar moeten zijn..
Reputatie 1
Ha Susan,

Bellen en sms'en werkte wel goed. Ik heb alle beschikbare providers stuk voor stuk handmatig geprobeerd en geen enkele werkte. Hierna heb ik de roaming aan en uitgezet, het toestel diverse malen opnieuweopgestart maar geen resultaat.

Ik heb de simkaart niet in een ander toestel getest.

Maar alles staat bij KPN goed en zou het van de zomer opnieuw goed moeten werken?
Reputatie 7
Badge +20
Er staat geen blokkade of iets dergelijks op het internetverbruik, dus dat houdt het niet tegen! Het zou dan moeten werken inderdaad. Je kan nog controleren bij de instellingen van jouw toestel of er nog specifiek dingen aangezet moeten worden of juist uitgeschakeld.
Reputatie 1
Die bundel is toch maar eenmalig of moet ik die nog uitzetten?

Bedankt verder!
Reputatie 6
Badge +7
Extra bundels zijn inderdaad eenmalig, looptijd van 30 dagen of totdat de bundel op is, hoef je verder niks te doen.

Reageer