Beantwoord

Geen mobiele data 4g

• 5 november 2013
  • 9 reacties
  • 8693 keer bekeken

Sinds ik een 4g-abonnement heb (29 okt 2013) met een iphoge 5s heb ik geen mobiele data meer. Alle software is up-to-date en de apn staat op 'kpn4g.nl'. Op internet zie ik geen eenduidig antwoord (er staan meerdere apn's). Wie herkent dit?
icon

Beste antwoord door nonardus 5 november 2013, 18:27

Iedereen die gereageerd heeft: bedankt. Bij het overzetten van mijn abonnement was iets niet goed gegaan. Vanmiddag gebeld. Kon tot 5 dagen duren. Wat bleek? Twee uur later heb ik supersnel 4g. Blij.
Bekijk origineel

9 reacties

P.s. Ik heb überhaupt geen mobiele data meer. Dus ook geen 3g of E.
Reputatie 6
Badge +2
De iPhone 5s is geschikt voor 4G. Je abonnement is ook recent met 4G neem ik aan?

Wie een 4G abonnement + 4G toestel heeft moet de apn altijd op KPN4G.nl zetten. Wellicht maken de hoofdletters nog het verschil? Na het wijzigen altijd je toestel even opnieuw opstarten.

Overige apns die geen 4G ondersteunen zijn

portalmmm.nl

iphonekpn.nl

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die apns dan wel werken op je toestel.

Reputatie 7
Badge +12
Inderdaad nog de andere APN's proberen van portalmmm.nl en iphonekpn.nl

Kan het misschien zijn dat er een verlenging is gedaan vanaf Hi naar KPN? En wat is de postcode van de locatie waar u deze problemen heeft?

Alles geprobeerd. Helaas. Wel 4g in display te zien.
Reputatie 7
Badge +12
Op welke locatie heeft u deze problemen?

Utrecht Centrum
Reputatie 7
Badge +12
Ik zie verder geen storingen of werkzaamheden gaande in Utrecht. Waarschijnlijk dat er iets via het netwerk niet goed gaat.

Was er al contact opgenomen met de helpdesk (0800-0105) zodat hun technische dienst het verder kan uitzoeken voor u? :)

Reputatie 4
Badge +3
Als ik het goed begrijp wordt er wel 4G weergegeven op het toestel maar kan er geen dataverbinding tot stand komen? Het klinkt dan alsof er inderdaad technisch iets niet correct functioneerd. 

Is er inderdaad reeds contact geweest of is dit nog niet gelukt? Je kunt ook je mobiele nummer in combinatie met postcode en huisnummer naar mij sturen per privébericht zodat ik de situatie voor je kan uitzoeken.

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Daan

Iedereen die gereageerd heeft: bedankt. Bij het overzetten van mijn abonnement was iets niet goed gegaan. Vanmiddag gebeld. Kon tot 5 dagen duren. Wat bleek? Twee uur later heb ik supersnel 4g. Blij.

Reageer