Beantwoord

Geen mobiele data in België

• 7 november 2018
  • 10 reacties
  • 203 keer bekeken

Sinds ik een nieuwe telefoon (Motorola One) heb, heb ik geen internetverbinding meer in België. Alle instellingen zijn gecontroleerd, en in Nederland heb ik wel een dataverbinding. Ik heb hierover nu al meerdere keren contact gehad met de klantenservice: de telefoon zelf is al nagekeken en ik heb ook al een nieuwe simkaart ontvangen, maar het heeft allemaal niet geholpen.

Het vreemdste is dat het netwerk wel gevonden wordt, wat ook aangegeven staat zolang ik op wifi zit, maar zodra ik wifi uit zet verschijnt er een uitroepteken naast het data-icoontje. Als ik op het icoontje klik krijg ik "verbinding verbroken" te zien.

Het lijkt dus alsof er nog steeds iets niet goed is met de roaming-instellingen, maar wat?

icon

Beste antwoord door Paul_ 7 november 2018, 16:13

Dan is portalmmm.nl voor jou de oplossing geweest. IPv6 is er nog niet voor mobiel in ieder geval. 🙂 Opgelost!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Hoi Koen, welkom. Heel irritant dat het niet wil werken in het buitenland. Ben je op dit moment in België? Voor de zekerheid zet ik hier wel een paar dingen neer wat met de instellingen te maken heeft. Als je de simkaart nu in een ander toestel plaatst, kan je dan wel mobiele data gebruiken in België?

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)
Ha Paul,

Dank voor je reactie. Met mijn oude toestel en dezelfde simkaart kan ik wel internet gebruiken in België. Roaming staat aan, opnieuw opstarten en handmatig verbinden heb ik ook geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.

Mijn APN heet "KPN", is dat dan niet in orde?

Zojuist heb ik alle APN-settings doorlopen (EDIT: met de toestelhulp voor een ander toestel met Android 8.1), maar nog steeds zonder resultaat, helaas.
Reputatie 7
Badge +23
Nee, het gaat echt om de APN. Daar staat 'internet', dus dat is wel goed. Je kan daar nog 'portalmmm.nl' proberen... Het zal in het toestel zitten aangezien de simkaart in een ander toestel wel werkt. Alleen de vraag is natuurlijk waar het dan precies fout gaat.
Tja, maar wat kan het dan nog zijn? Het gaat om een nieuw toestel, dat bovendien al compleet nagekeken en goed bevonden is door een reparateur, en verder werkt het in Nederland wel... Hoe kan het dan nog aan het toestel liggen?
Hey, nu werkt het wel. Ik heb de instellingen aangepast naar het voorbeeld in dit bericht:

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/apn-instellingen-voor-internetten-in-het-buitenland-435077/index1.html#post513207

En nu werkt het dus ineens. Misschien zou het handig zijn als er gewoon ergens een lijstje zou staan met de juiste instellingen... De toestelhulp was in dit geval niet erg nuttig.

Hoe dan ook, bedankt voor de moeite in ieder geval 🙂
Reputatie 7
Badge +23
Aan de netwerkkant kan het niet zitten in ieder geval. Anders zou je met een ander toestel ook geen verbinding hebben. Je hebt ook een ander beschikbaar netwerk geprobeerd?

Kun je je gegevens invullen in je profiel? Dan neem ik hier ook een kijkje naar het verbruik. Je bent op dit moment in België?
Reputatie 7
Badge +23
Ik zie dat onze berichten elkaar hebben gekruist.

Maar fijn dat het nu werkt! Ik snap niet zo goed wat daar anders aan is maar zolang het maar werkt!
Ik heb eigenlijk alleen portalmmm ingevuld en het roamingprotocol naar IPv4/IPv6... Dat is alles. Nogmaals dank!
Reputatie 7
Badge +23
Dan is portalmmm.nl voor jou de oplossing geweest. IPv6 is er nog niet voor mobiel in ieder geval. 🙂 Opgelost!

Reageer