Beantwoord

Geen netwerkverbinding in het buitenland

  • 3 June 2019
  • 12 reacties
  • 1297 keer bekeken

Hallo ik zit momenteel in Belgiƫ Bosrijk gebied echter heb geen netwerkverbinding. Heb roaming aanstaan heb telefoon opnieuw oopgestart echter niets helpt wie kan mij helpen.

Ik las in eerder bericht iemand met zelfde probleem t o en is er van afstand de roaming aangezet. Bij hem werkte het t o en wel.
Wie kan mij helpen misschien is bij mij hetzelfde

Met name heel vervelend dat ik ook niet kan bellen in geval van nood.
icon

Beste antwoord door Boxer 4 June 2019, 16:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Boxer! Vervelend dat het niet werkt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan controleer ik de instellingen voor je.

Dit zijn de dingen die je zelf nog kan proberen:

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)
Paul heb mijn profiel ingevuld maar niet alles aangezien ik mijn gegevens van klantnummer ed niet bij me heb op vakantie
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb gekeken maar alles staat zoals het hoort te staan. Heb je de opties uit mijn vorige bericht al geprobeerd?
Ja heb APN op 'portalmmm.nl' gezet met naam Trix en aangevinkt
Maar doet nog niets
En om hem handmatig te zoeken duurd een eeuwigheid
Of moet hij op KPN internet blijven staan
Reputatie 7
Badge +25
OkƩ, en de andere opties? Met welke provider ben je verbonden? Of zie je geen enkele beschikbare provider? Want als je in het bos zit, en er is daar geen/nauwelijks dekking, dan wordt het lastig natuurlijk. Probeer (indien mogelijk) een met een ander netwerk te verbinden.
Paul duurd heel lang voor ik een andere provider krijg heb het vanmiddag geprobeerd met BASE
PRoxius maar ook daar geen verbinding mee maken
Probeer morgen wel in de stad misschien komt het idd omdat het hier een bosrijk gebied is.
Maar wel heel vervelend als je zou moeten bellen
Reputatie 7
Badge +25
Van automatisch naar handmatig kan inderdaad even duren, maar wel vreemd dat het niet wil lukken.

Laat je weten of het lukt als je in de stad bent?

Mocht het nog steeds niet lukken, kijk dan ook even hier. Selecteer jouw specifieke toestel, en kijk dan bij de instellingen onder het kopje "buitenland".
Hallo Paul, vandaag in het dorp geweest daar had ik wel contact via KPN Mobistar
Blijft vervelend dat ik geen netwerkverbinding heb waar ik verblijf maar daar is niets aan te veranderen. Bedankt voor je reacties