Beantwoord

Geen of slecht bereik na overstap

  • 11 October 2019
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem, hiervoor Vodafone en t mobile gehad. Nu KPN en heel veel 3g zowel buiten als binnen. Binnen meestal helemaal geen bereik. Vooral rit Amsterdam Almere, heel langzaam. Hoe kan dit opgelost worden?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 October 2019, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Mark, welkom op het forum! Ik ga je eerst een aantal aanvullende vragen stellen :) Ik ben namelijk benieuwd waar je dit allemaal ervaart. Je geeft al aan Amsterdam en Almere. Maar is het specifiek die locaties, of ook op meer plekken? Zijn dit thuis of werklocaties, of gaat het meer om momenten dat je onderweg bent? In dat laatste geval, hoe ben je onderweg?

 

Wat is het merk en type van je telefoon? Kun je eens testen met jouw simkaart in een andere telefoon of het bereik dan beter is. Vul verder je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan controleer ik hier ook nog even de netwerkinstellingen.

Hoi Erik, 

Ik heb een iPhone X. Van Almere naar Amsterdam , in de trein,  vaak geen 3g. Thuis helemaal geen bereik maar dat heb ik met alle providers gehad. Met de simkaart in een andere telefoon heb ik hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Mark. Bereik in de trein blijft altijd een lastig punt. Het is uiteindelijk een metalen tube waar signaal dus sowieso al lastiger binnenkomt. Tel daar bij op dat er veel mensen gebruik maken van internet terwijl ze in de trein zitten waardoor het beschikbare signaal gedeeld moet worden tussen hen allemaal. De randstad en de verschillende treinroutes zijn plekken die we in de gaten houden en verbeteren wanneer we kunnen.

 

Vul ook nog even je 06-nummer of klantnummer in op je profiel. Dan kan ik in ieder geval kijken of we voor het bereik op je thuisadres nog wat kunnen betekenen.

Heb mijn mobiel ingevuld

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Mark. Ik zie hier dat we op jouw thuisadres binnenshuis een beperkte dekking verwachten op 2G en op dan 3G en 4G op een van de beide frequenties (3G 2100 en 4G 1800). 3G 900 en 4G 800 daarentegen zou goed moeten zijn in huis. Buitenshuis verwachten we geen problemen. Vanuit je beginpost begrijp ik dat dit niet het geval is. Je noemt al dat je binnen meestal helemaal geen bereik hebt. Hoe is het buiten op je huisadres? Dan kan ik daar in ieder geval een melding voor aanmaken.

Hoi Erik,
Buiten ook bijna geen bereik, achter huis heel soms maar aan de voorkant niets. Albert Heijn heeft ook problemen met een verbinding als ik wil pinnen. Moet heel vaak achter naar de tuin lopen maar dan werkt het ook niet altijd.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Mark! Ik heb een melding aangemaakt. Er wordt telefonisch contact met je opgenomen in de komende twee weken om dit met je te bespreken.