Beantwoord

Geen Service met Dongel

Ik heb vandaag een prepaid pakket of abbonnement met Dongel voor Internet aangeschaft in een KPN winkel. Met 5 Gb prepaid.

Ik kreeg twee simkaarten, wat verwarring bracht.

Ik heb nu eindelijk verbinding met de simkaart die NIET op het contract staat.

Ik neem aan dat ik voor wat ik gekocht hebt, de simkaart moet gebruiken waar het simkaart nummer overeenkomt met die op het contract staat.

Echter die kaart werkt niet...

Hij vraagt wel netjes om de pincode, die voer ik in, maar daarna verschijnt er: Geen Service en de 2G/3G symbool geeft 0 aan (0% verbinding?)

Terwijl de andere kaart, die niet bij het pakket hoort 100% aangeeft en gewoon direct werkt.

Iemand een idee waarom de ene sim-kaart niet werkt?

In de winkel zeiden ze dat er "iets uitlag"... dat maakt de verwarring compleet, omdat de ene kaart wel, maar de andere niet werkt.

Verder vraag ik me ook af of ik nu wel of niet bij instellingen van de verbindingssoftware "prepaid inschakelen" moet aanvinken voor de kaart waar het mee zou moeten werken.

Veel informatie te vinden, maar precies niet voor dit soort dingen.

Alvast mijn dank,

Simon.

icon

Beste antwoord door SimonHal 7 juli 2013, 16:02

Update:

Vandaag werkt het plotseling, zonder enige verandering aan mijn zijde.

Ziet er dus uit dat er iets aangezet of geactiveerd moest worden aan de kant van de KPN.

Misschien iets om dan de melding aan te passen, zodat je je niet helemaal **bleep** zoekt wat er aan de hand is.

Bekijk origineel

1 reactie

Update:

Vandaag werkt het plotseling, zonder enige verandering aan mijn zijde.

Ziet er dus uit dat er iets aangezet of geactiveerd moest worden aan de kant van de KPN.

Misschien iets om dan de melding aan te passen, zodat je je niet helemaal **bleep** zoekt wat er aan de hand is.

Reageer