Beantwoord

Geen tot zeer slecht bereik 3543AZ

• 28 oktober 2013
  • 3 reacties
  • 6203 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds een maand of 2 werk ik op een nieuwe locatie.

Postcode 3543AZ

Nu ondervind ik daar nogal problemen met de dekking van KPN.

Dit is vooral in het gebouw maar daar buiten is het ook niet direct vol bereik 3G.

Nu ben ik niet de enige die dit ondervind maar vele collega's met mij.

Zou u misschien eens kunnen kijken of hier niet ergens een extra zendmast geplaatst kan worden zodat het 3G bereik en desnoods het 2G vooral binnen in het gebouw verbeterd word.

Op onze andere locatie ondervind ik geen problemen, om te vergelijken: 3435CM / 3563AZ / 3527CE

Alvast bedankt voor het kijken.

Met vriendelijke groet,

Mike

icon

Beste antwoord door Jemy__ 29 oktober 2013, 12:41

Beste Mike,

Zou je in een privébericht je 06-nummer, probleem postcode (en huisnummer) en e-mailadres willen sturen? Dan maak ik een netwerkklacht voor je aan.

M.v.g,

Jemy

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste Mike,

Dat is vervelend om te lezen. Zou je eens kunnen proberen de netwerkmodus van het toestel vast te zetten op GSM of UMTS?

Ik verneem graag of dat iets oplevert.

M.v.g,

Jemy

Hoi Jemy,

Als ik hem op UMTS only zet dan heb ik op sommige plekken (intern) 1 of 2 streepjes 3G. verder op veel plekken niks.

Als ik hem op GSM only zet heb ik op wat meer plekken bereik (intern) dat kan oplopen tot 4 streepjes maar ook op heel wat plekken niks.

Daarbij is de spraakkwaliteit ook slecht, dit zowel op 2G als 3G. Mensen horen met niet meer en komt heel vervormd door, zowel aan hun kant als aan mijn kant.

Buiten werkt 3G zoals hij hoort, tussen de 3 en 5 streepjes en spraakkwaliteit zoals het hoort.

Merk overigens dat als de telefoon over gaat naar Edge de data verbinding niet beter is dan wat voorheen 2G was/is. (dit is overigens niet alleen hier maar op meerdere plekken door nederland)

Whatsapp of Facebook kan dan gewoon niet verbinden.

Het probleem is dus voornamelijk binnen in het gebouw.

Aangezien ik daar toch 10 uur per dag doorbreng en dus een groot gedeelte van me abonnement wil gebruiken is dit een belemmering.

Daarbij gaat de accu van de telefoon daardoor ook een stuk minder lang mee, omdat ik elke keer aan het zoeken is naar netwerk.

Persoonlijk verwacht ik dat als hier een extra zendmast / repeater in de buurt kom het probleem misschien wel opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Mike

Reputatie 4
Badge +2
Beste Mike,

Zou je in een privébericht je 06-nummer, probleem postcode (en huisnummer) en e-mailadres willen sturen? Dan maak ik een netwerkklacht voor je aan.

M.v.g,

Jemy

Reageer