Geen verbinding met smart thermostaat

• 10 september 2015
  • 8 reacties
  • 3238 keer bekeken

Het lukt mij niet een verbinding tot stand te brengen tussen mijn huaweiE5372 en een smart thermostaat Nefit Easy. Zie wel dat de Nefit contact probeert te maken maar dat dit niet lukt. SSID en sleutel gewijzigd, firewal van de E5372 uitgeschakeld, ip adres in E5372 gewijzigd, kanaal aangepast. Niets wil lukken. Nefit gereset en ook dat levert niets op. Thermostaat maakt wel contact met een Alfa R36 router en vervolgens met het open wifi netwerk van de camping. Dat is echter geen stabiele en veilige van verbinding. Vandaar de aanschaf de E5372 icm mobiel internet.

Iemand enig idee?

Punter

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hallo welkom,
Hoe "vind" de 5372 jouw thermostaat dan? Heb je dan het ip adres ingevoerd of het mac adres of gaat dat met p2p ofzo?
Ik wil dat zelf ook graag in mn chalet maar kan geen port forwarding of dhcp binding instellen omdat de campingbaas dat niet wil.
Graag reactie....
De Nefit easy herkent wifi netwerken en kan in principe daarmee verbinding maken eventueel na het invoeren van de netwerk sleutel. Vervolgens wordt contact gemaakt met het internet. Via een app kun je vervolgens de thermostaat bedienen. De huawei E5372 ziet de Nefit Thermostaat niet.

Soms zit het tegen, soms zit het mee. 

Vanavond maakte de thermostaat verbinding met de Huawei E5372.

Geen idee waarom het eerst niet werkte, geen idee waarom het nu wel werkt.

Hallo, 

Ik zit met een vergelijkbaar probleem met een verbinding tussen een Nefit Easy en een Huawei E 5372. De Huawei heeft een prima 4G verbinding, mijn smartphone en tablet vinden hem probleemloos en als ik het wachtwoord ingeef maken ze direct verbinding. De Nefit Easy vindt de Huawei ook direct, maar hij geeft aan dat het wachtwoord van de Huawei niet klopt. Ook na een stuk of 10 pogingen blijft het resultaat hetzelfde: geen verbinding. En dat is extra zuur omdat ik de Huawei speciaal heb aangeschaft om de thermostaat, die in een vakantiehuisje hangt, op afstand te bedienen.

Wie heeft er nog tips?

Ik hoor het graag!

Groet, Chris

Dag Chris. In mijn geval lukte het ook keer op keer niet om verbinding tot stand te brengen. Na het invoeren van de netwerksleutel was er enkele malen kort contact met de mifi maar de verbinding kwam niet tot stand. De easy toonde dan de netwerksleutel in de display en dat was het dan. Eea herhaalde zich eindeloos. Restten, sleutel opnieuw invoeren etc. Op een gegeven moment ben ik gestopt. Na enkele uren kwam de verbinding alsnog tot stand. Heb dat nu ook een tweede keer meegemaakt.
Advies dus: voer alles goed in, ga wat anders doen en wacht het even af. Als het contact er eenmaal is heb je een stabiele verbinding.

Punter schreef op 28 nov '15 om 13:37uDag Chris. In mijn geval lukte het ook keer op keer niet om verbinding tot stand te brengen. Na het invoeren van de netwerksleutel was er enkele malen kort contact met de mifi maar de verbinding kwam niet tot stand. De easy toonde dan de netwerksleutel in de display en dat was het dan. Eea herhaalde zich eindeloos. Restten, sleutel opnieuw invoeren etc. Op een gegeven moment ben ik gestopt. Na enkele uren kwam de verbinding alsnog tot stand. Heb dat nu ook een tweede keer meegemaakt.
Advies dus: voer alles goed in, ga wat anders doen en wacht het even af. Als het contact er eenmaal is heb je een stabiele verbinding.

Hallo Punter,

dank voor je snelle reactie. Ik heb het al gisteren en vandaag op meerdere momenten geprobeerd, maar ik zal mijn pogingen nog even voortzetten. Heeft er nog iemand andere suggesties  dan houd ik mij aanbevolen.

groet, Chris

Mogelijke werkwijze om verbinding tussen Nefit Easy en Mifi Huawei E5372 bij verbindingsproblemen alsnog tot stand te brengen:

1. installeer Huawei MobileWifi op laptop/pc

2. maakt via dit programma verbinding met de mifi

3. ga via instellingen / beveiliging naar firewall switch

4. schakel firewall uit

5. laat Nefit easy verbinding maken met E5372

6. schakel firewall mifi weer in als verbinding tot stand gekomen is

mvrgr

punter

Voor hen die internet hebben via Ziggo..
Weet zeker dat je modem security op laag staat.
(Een hogere beveiliging blokkeerd de thermos)

Reageer