Geen wifi met Samsung Galaxy S4

  • 15 May 2019
  • 9 reacties
  • 186 keer bekeken

Beste KPN, We hebben sinds kort KPN bij ons thuis. En sindsdien kan ik met mijn samsung s4 niet meer op wifi komen. Gifjes, vele apps en iets op google opzoeken kan alleen nog via mijn eigen 4g netwerk. Graag hulp

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Nomnomnom! Je geeft aan dat je niet meer op wifi kunt komen. Bedoel je daarmee dat je geen verbinding kunt maken met het nieuwe wifinetwerk van je Experia Box? Of heb je wel verbinding met de wifi, maar doet het internet het niet? Kun je met andere apparaten wel op wifi? Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.Dan kan ik hier ook nog het een en ander nakijken.
Er is wel verbinding, maar er wil niks laden. Bepaalde apps doen niks op de wifi (google search en NOS app bijvoorbeeld doen op de wifi niks) en gifjes en appjes laden niet meer in whatsapp. Op de 4G doen ze het allemaal prima en snel. Ook op ons vorige netwerk deed dit het allemaal prima. Op wifi bij andere locaties, op het werk, bij vrienden etc doet mijn telefoon het gewoon prima, alleen nu dus thuis niet meer (en dat is erg balen). We zijn net over naar KPN en aangezien dit probleem alleen met de wifi in huis speelt en elders de telefoon prima werkt, lijkt er iets niet lekker te gaan met de wifi. Op de android tablet is de verbinding ook trager dan voorheen maar daar doet hij het wel. Op de Iphone werkt de wifi ook gewoon. Kunt u me helpen?
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de toelichting! We zien dit af en toe vaker. We weten alleen nog niet waarom. Kun je aangeven wat de Androidversie is van je S4? En dat tablet, wat is daarvan het merk en type + androidversie?
De telefoon:
android versie 5.0.1
modelnummer GT-19505

De tablet heb ik op dit moment nog geen antwoord voor.
Weet u de oplossing voor het wifi probleem met deze telefoon?
Reputatie 7
Badge +24
Komen bij Whatsapp de (tekst)berichten wel binnen?
De gifjes niet, foto's ook niet en de berichtjes zelf komen soms helemaal niet door of pas na 3/4 minuten (alleen als ik overschakel naar 4G of wifi 4G wisselwerking komen ze dan door)
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de info, Nomnomnom. Ik heb op dit moment nog geen oplossing. Ik ga hier even het een en ander over navragen.

Edit:
Zou je verder willen testen of je verschil merkt als je de beide frequentiebanden scheidt? De V10A zendt uit op 2,4 en 5Ghz en geeft beiden dezelfde naam en wachtwoord. Je apparaat kiest dan zelf welke frequentie hij gebruikt. Met deze servicetool kun je de naam en het wachtwoord van je wifi aanpassen. Als je daar dan kiest voor geavanceerd kun je de beide frequentiebanden elk een eigen naam geven.

Ik ben dan benieuwd of het beter gaat als je toestel verbindt met de 2,4Ghz of de 5Ghz. Of dat je geen verschil merkt.
Reputatie 7
Badge +24
S4 is al een wat ouder toestel. 5 of 6 jaar oud ofzo? Zou me niks verbazen als die heel niet weet wat Wi-Fi 5 GHz. is.
Daarom is het ook belangrijk de wifi-namen binnen de modem van de 24- en de 5.0-band verschillend te maken, juist omdat oudere toestellen niet overweg kunnen met een gelijke SSID voor beide banden.