Sticky

Goedkoper internetten buiten Europa met wereldbundels van KPN

• 12 oktober 2016
  • 19 reacties
  • 29911 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Reizen, van veel mensen een grote hobby. Tegenwoordig kunnen we iedereen thuis goed op de hoogte houden met bijvoorbeeld appjes en filmpjes. Gelukkig kan dat steeds goedkoper!

Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn de abonnementen veranderd. Met abonnementen afgesloten na 26 september 2016 kun je vanuit je bundel internetten in Europa. Maar, ook buiten Europa kun je nu voordeliger internetten, goed nieuws dus! Dit kun je doen door een bundel aan te zetten.

Welke bundels zijn er?

Voordeellanden buiten EU: 100 MB/min/sms voor € 9,99

Voordeellanden buiten EU: 500 MB/min/sms voor € 39,99

Overige landen buiten EU: 25 MB/min/sms voor € 14,99

Overige landen buiten EU: 100 MB/min/sms voor € 54,99

Waar is de Voordeellanden buiten EU bundel geldig?

• Argentinië, Australië
  • Brazilië, Bonaire
  • Cambodja, Canada, Chili, China, Colombia, Costa Rica, Curaçao
  • Dominicaanse Republiek
  • El Salvador
  • Filipijnen
  • Honduras, Hong Kong
  • India, Indonesië, Israël
  • Jamaica, Japan
  • Maleisië, Mexico
  • Nicaragua, Nieuw Zeeland
  • Oekraïne
  • Panama, Peru, Puerto Rico
  • Rusland
  • Saba, Singapore, Sint Eustatius, Sint Maarten (Nederlands Deel), Sri Lanka, Suriname
  • Uruguay
  • Verenigde Arabische Emiraten
  • Verenigde Staten
  • Zuid Afrika, Zuid Korea
Ga je naar een land dat niet in het rijtje staat? Kies dan voor een Overige landen buiten EU bundel. De Voordeellanden buiten EU bundel doet het niet in andere landen.

Hoe zet ik de bundels aan?

Dit kun je doen via MijnKPN of per sms. Zie de afbeeldingen hierboven voor de sms codes.

De voordelen op een rijtje

• Alle wereldbundels zijn 31 dagen geldig
  • Je krijgt een sms bij 50%, 75% en 100% van het verbruik
  • Als je bundel op is, blokkeert je internet automatisch. Zo kom je niet voor onverwachte kosten te staan.
Als de bundel op is kun je nog een keer een bundel activeren. Je kunt ook BESCHERMING UIT sms'en naar 1266 als je verder wilt internetten en wilt betalen per MB. Let op: hiervoor geldt het buitenbundeltarief, dit kunnen hoge kosten zijn. Je kunt op deze pagina de kosten bekijken.

Kan ik met deze bundels gebruik maken van 4G?

Dat kan soms, maar soms ook niet. Dat ligt eraan van welke aanbieder je gebruik maakt in het buitenland. Lukt het niet om via 4G verbinding te maken? Schakel dan terug naar 3G.

Meer informatie en tips voor internetgebruik in het buitenland lees je in dit topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @SanderTeeuwen, lastig dat je nog geen bevestigings-sms hebt ontvangen! In je MijnKPN omgeving kun je controleren of je bundel actief is. Je kunt ook een reactie op m'n privébericht sturen: ik controleer dan voor je of je bundel actief is!
Reputatie 7
Badge +21
Aangezien ik niks meer van je gehoord heb @SanderTeeuwen neem ik aan dat het gelukt is! Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn weet je me te vinden 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Hi @mobile internet, are you still experiencing slow mobile internet? Are you in the Netherlands or in another country? What is it exactly what you are experiencing? Can you update your forumprofile with your phone number?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @A's, welkom! Hoe het zit met de tarieven van Argentijnse providers weet ik niet, maar bij ons kan je de voordeellanden buiten EU bundel aanschaffen. Je betaalt €9,99 voor 100 MB's/minuten/sms of €39,99 voor 500 MB's/minuten/sms.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Henksu, welkom. Wat apart. Dit vereist nader onderzoek. Als jij een buitenlandbundel hebt geactiveerd dan zou dat niet moeten gebeuren. Reageer je op m'n privébericht?
Reputatie 7
Badge +24
N.a.v. privéberichten erachter gekomen dat de kosten inderdaad onterecht zijn. Vergoeding is ingevoerd en worden verrekend met de factuur. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Mark! Die bundels zijn inderdaad nog steeds geldig. Dus als jij naar naar Zuid-Afrika gaat dan is het wel verstandig een bundel aan te schaffen. Als je zo'n bundel hebt gaat het verbruik dus uit die bundel.

Indien je geen bundel neemt:

Reputatie 7
Badge +24
Hello @mobile internet, is everything okay? Can I help you with something?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi R, welkom op het forum! Leuk vooruitzicht, naar de VS gaan :)

Deze bundels zijn inderdaad alleen geldig voor abonnementen. Voor prepaid zijn er, buiten de EU, geen bundels. Je kunt via deze pagina kijken wat de kosten zijn per minuut/sms/MB in de VS. Vooral internet is nogal prijzig. Afhankelijk van hoeveel data je verwacht te gebruiken is het misschien handiger om ter plekke een lokaal, prepaid, simkaartje te kopen en die te gebruiken.
Heel erg duur. BIj Tele2 betaal je €18 voor 1 Gb!!
Ik ben momenteel in Brazilie en heb een buitenland voordeel bundel van 500MB besteld via de sms, al meer dan een dag geleden. Ik heb echter nog geen bevestiging gehad via de sms. Hoe weet ik of mijn bundel geactiveerd is en wanneer ik eventueel mijn bevestigingssms zal krijgen?
Goede dag.
Ik ben op vakantie in suriname en heb enkele dagen geleden de 500 mb bundel aangeschaft. Desondanks staat er voor 38 euro aan belkosten in het buitenland op mijn app. Graag verrekenen met de bundel. Aangezien ik niks meer van je gehoord heb @SanderTeeuwen neem ik aan dat het gelukt is! Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn weet je me te vinden :)
Op welke manier man ik een ondezoek laten verrichten inzake in rekening gebrachte belkosten buitenland na activering van mijn voordelig buiten europa 500 bundel ?
Hallo.

Ik ga over 3 maanden naar de Verenigde Staten. Een van de wereldbundels zou voor mij dus zeker een uitkomst zijn.

Ik heb echter prepaid van KPN, en als ik bij MijnKPN kijk bij de bundels die ik kan bestellen, dan zitten de wereldbundels er niet tussen. Zijn deze niet voor prepaid klanten?
Zijn deze bundels nog steeds geldig?
Als ik Zuid-Afrika selecteer op de KPN site verschijnt er de volgende melding:

Zuid-Afrika: Voordeelland buiten de EU
Je abonnement is voor dit land niet geldig.

En wat zijn de kosten voor bellen naar Zuid-Afrika, en bellen vanuit Zuid-Afrika naar Nederland?
The last ten days of speed internets is very mals, please rescue me!The last ten days of speed internets is very mals, please rescue me!
Internet speed is still very small, can you set it up?Last night, I tried to help you out of this problem
Waarom zijn 3G / 4G-gegevens niet beschikbaar zijn, neem dan contact op met je operator
Ik ga binnen kort voor 3 weken naar Buenos Aires. N krijg ik het advies om aldaar in B.Aires een tijdelijke sim-kaart te kopen, omdat dat veel voordeliger is dan de bundels bij KPN ??. Hoe zit 't ???

Reageer