Beantwoord

GPRS instellen prepaid

  • 19 July 2018
  • 230 reacties
  • 22327 keer bekeken

Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 July 2018, 09:07

Bekijk origineel

230 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@AUGD, dat wil ik zeker! Alleen heb je nog geen gegevens ingevuld in jouw Forum profiel. Zou je bij persoonlijke opmerkingen jouw 06-nummer en simkaartnummer willen noteren? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators en heb ik nodig om je verder te kunnen helpen 😉
@Susan_ done!
Reputatie 7
Badge +21
@AUGD, top dankjewel! Wil je controleren of het met deze instellingen werkt? Het stond op iphonekpn en ik heb het gewijzigd naar prepaidinternet.
Hoi @Susan_

Het werkt nog steeds niet 😞 zijn er nog instelling die ik kan wijzigen?
Reputatie 7
Badge +21
@AUGD, vanuit hier kan ik helaas niks meer aanpassen wat zou kunnen helpen. Heb je de handleiding al even goed doorgenomen? Het is namelijk per tracker afhankelijk hoe en wat er ingesteld moet worden.
Goede middag
ik ben in het bezit van een Banditio tracker maar krijg hem niet aan de praat
wellicht heeft de APN hiermee te maken .
Mijn nummer is *

ik zie graag je reactie.
Ronald.

*Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
@Rvanlunteren, bedankt voor je berichtje en 06-nummer. Ik heb meteen even gekeken, en ik zie dat APN op iPhoneKPN stond. Ik heb dit gewijzigd naar PrepaidKPN. Zou je willen kijken of dit geholpen heeft? 🙂
Helaas niet
ga nog even verder prutsen
bedankt voor de moeite
Ik krijg de melding device is offline
dan is deze dus niet in de lucht neem ik aan
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Rvanlunteren, Susan is een aantal dagen vrij, daarom neem ik het even van haar over. Ik heb nogmaals de APN ingesteld op PrepaidKPN. Het kan nog helpen om het apparaat uit en aan te zetten. Hopelijk lukt het je dit keer wel om verbinding te maken met ons netwerk.
Reputatie 7
Badge +21
@Rvanlunteren, heb je het na het berichtje van Marina nog kunnen testen?
Hoi, ik heb ook een probleem met mijn " MrSafe Smart Pet Tracker". In het begin gaf deze wel een verbinding aan met mijn telefoon maar de locatie kwam niet goed door.

Ik heb vervolgens volgens de handleiding van de tracker de APN geprobeerd aan te passen wat ook gelukt is via de sms: AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,prepaidinternet,,,20408# athans dat denk ik aangezien ik de code geretourneerd kreeg via sms (apn:prepaidinternet;user:;password:;userdata:20408).

Alleen heb ik nu helemaal geen verbinding meer met de GPS tracker. Misschien dat jullie even in de instellingen van de sim kunnen kijken? Mijn 06 en sim-nummer staan in mijn profiel.

Alvast bedankt.
Gr. Jamy
Reputatie 7
Badge +21
@Jamy9, goed dat je jouw vraag hier stelt! Ik heb even gekeken, er stond nog iPhoneKPN. Ik heb dit gewijzigd in Prepaidinternet. Zou je eens willen kijken of dit heeft geholpen (apparaat evt. even opnieuw opstarten).
Hallo,
Ik heb hier ook een probleem met een GPS tracker.
Er staat geen pincode meer op.
De simkaart in een telefoon, dan kan ik bellen en sms-en.
Maar in de tracker lukt dit niet.
Zouden jullie voor mij ook de APN gegevens kunnen controleren.

Gegevens staat in mijn profiel.

Alvast bedankt,
Jordan Altena
Hallo,
Ik heb hier ook een probleem met een GPS tracker.
Er staat geen pincode meer op.
De simkaart in een telefoon, dan kan ik bellen en sms-en.
Maar in de tracker lukt dit niet.
Zouden jullie voor mij ook de APN gegevens kunnen controleren.

Gegevens staat in mijn profiel.

Alvast bedankt,
Jordan Altena



Contact gehad met de Chat deze hebben de aanpassingen gedaan op de APN.
Heeft jammergenoeg nog niet geholpen.
We gaan maar even terug naar de leverrancier van Tracker om te kijken als het daar aan ligt
Reputatie 7
Badge +21
@Jordan Altena, hmm vreemd. Ook ik heb nog even een kijkje genomen. Nu stonden er 2 APN instellingen aangevinkt. Ik heb alleen prepaidinternet aan laten staan. Wil je kijken of de tracker na aan/uitzetten het weer doet? 🙂 En anders is contact met de maker ook altijd nog een optie.
Ik heb een helloo gps horloge voorzien van een KPN prepaid. Kan ermee bellen en er naartoe bellen en sms sturen. Gprs werkt echter niet........ Kan iemand helpen?

Heb mijn simkaartnummer en mobiel nummer toegevoegd in mij profiel, bij persoonlijke opmerkingen. Hoop dat er een oplossing is te vinden met de APN instellingen.
Reputatie 7
Badge +21
@Jfk999666, bedankt voor je reactie! Ik heb de APN instellingen van jouw 06-nummer gewijzigd naar prepaidinternet. Wil je controleren of het na deze wijziging wel lukt om Gprs te gebruiken? Ik hoor het graag! 🙂
Hi, Ook ik heb een GPS child tracker watch, met een Prepaid kaart.
Zou je a.j.b. ook voor mij de APN instellingen kunnen checken?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Richard Joosten, ik heb het even nagekeken en aangepast! Wil je controleren of het nu wel werkt?
Bedankt Susan! Helaas werkt het horloge alleen nog steeds niet. Ga ik verder zoeken naar een oplossing
Hallo Suzan,

Mijn kaartje gebruik ik af en toe voor een tracker maar meestal voor bellen en internetten op 4 g er zit onbeperkt bellen en 30 gb internet op. als je de aanpassing doet heeft dit dan negatieve effecten voor normaal gebruik? ik bedoel kun je dan met dit kaartje niet meer internetten en bellen als je de apn instellingen wijzig?
Reputatie 7
Badge +21
@profish, het gaat in dit topic enkel en alleen over prepaid kaartjes waarbij de APN omgezet wordt naar prepaidinternet. Zoals jij aangeeft heb je een abonnement (met onbeperkt bellen en GB's). In jouw profiel kan ik het dus niet aanpassen naar prepaidinternet, omdat het geen prepaid kaartje is.
Goedemorgen Suzan,

Als ik het dan goed begrijp zou het wel gewoon moeten werken zonder ook maar iets aan te passen?
Kunt u mij dan de apn geven van 2g zodat ik kan kijken of die klopt met wat ik ingevuld heb

Grtz,
Sjaak
Goedemorgen Suzan,

Ik heb een Tk102 tracker, deze kan ik volledig instellen met SMS berichten.
Dit is een GRPS/2G only tracker, en wil mijn fiets tracken.
Ik heb hiervoor een prepaid kaart aangeschaft, maar deze lijkt soms niet te willen werken met 2g.
Misschien heb ik hier slecht ontvangst (Almere Buiten Oost) of ligt het ergens aan.
Ik heb de kaart (om te testen) in een oude nokia e71 gedaan, met 3g uit, maar zie ik slecht heel soms KPN als provider, meestal is ie leeg en geeft geen provider aan.

Welke APN moet ik instellen, en zijn hiervoor username en password nodig?

Alvast bedankt.

Rob

Reageer