Beantwoord

GPRS instellen prepaid

  • 19 July 2018
  • 230 reacties
  • 22327 keer bekeken

Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 July 2018, 09:07

Bekijk origineel

230 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Badnews, het kan aan beide dingen liggen. Zowel bereik is belangrijk, als de juiste APN Instellingen. De juiste APN instelling is prepaidinternet. Als je wil kan ik het voor je proberen aan te passen! Geef je dan even een seintje en vul je jouw profiel in met de benodigde gegevens?
Hoi Susan_,

het blijkt het bereik te zijn. Ik heb hem op zo’n kilometer van mijn huis aan de praat gekregen.

Dank je voor alle hulp!

Rob
Reputatie 7
Badge +21
@Badnews, oh kijk. Ja geen enkel probleem, al heb je het zelf opgelost 😉
Hoi Susan,
ik heb hetzelfde probleem met prepaid simkaart en gps tracker horloge voor mijn zoontje. Simkaart wordt niet herkent. Heb zelf geprobeerd de APN in te stellen. Kun je controleren of alles goed staat ingesteld op het 06-nummer van mijn prepaid sim?
thanks
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @NielsVl81, zeker kan ik het even controleren! Echter heb ik hiervoor wel het 06-nummer nodig. Wil je deze toevoegen aan jouw Forum profiel en een seintje geven wanneer dat is gelukt?
@Susan_ gedaan!
Reputatie 7
Badge +21
@NielsVl81, ik heb de APN instellingen aangepast! Wil je kijken of dit voor jou geholpen heeft?
@Susan_ thanks, hij werkt. Wat ook helpt is dat het simkaartje er precies andersom in moet dan aangegeven. Dat is wellicht handig voor anderen hier op het forum 😉
Reputatie 7
Badge +21
@NielsVl81, helemaal top! Bedankt voor de tip! 🤗
Goedenmiddag @Susan_ … Hier nog een wanhopige moeder die een "goede" tussenoplossing dacht gevonden te hebben voor dochterlief echt aan de telefoon mag van ons. Het welbekende horloge.. Echter bij ons ook telkens de melding die hier ook al vaker aangegeven word. Kunnen de instellingen van mijn prepaid kaartje ook goedgezet worden? Alvast bedankt voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +21
@JenniieS, uiteraard wil ik ook even voor jou kijken hoe het precies zit! Ik heb hiervoor wel het 06-nummer nodig en ter verificatie het simkaartnummer. Kan je dit toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan help ik je verder!
@JenniieS, uiteraard wil ik ook even voor jou kijken hoe het precies zit! Ik heb hiervoor wel het 06-nummer nodig en ter verificatie het simkaartnummer. Kan je dit toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan help ik je verder!

Gedaan!
Reputatie 7
Badge +21
@JenniieS, bedankt voor de gegevens! Ik heb inmiddels de APN instellingen aangepast naar prepaidinternet. Wil je eens controleren of het werkt, eventueel nadat je het apparaat opnieuw hebt opgestart?
@JenniieS, bedankt voor de gegevens! Ik heb inmiddels de APN instellingen aangepast naar prepaidinternet. Wil je eens controleren of het werkt, eventueel nadat je het apparaat opnieuw hebt opgestart?


@Susan_
Helaas nog steeds deze melding


@JenniieS, bedankt voor de gegevens! Ik heb inmiddels de APN instellingen aangepast naar prepaidinternet. Wil je eens controleren of het werkt, eventueel nadat je het apparaat opnieuw hebt opgestart?
@Susan_
Hij kan nu gebeld worden etc, alleen nu krijg ik via de app nog wel de melding. Device is not networking..
@Susan_ hartstikke bedankt! Het is inmiddels helemaal gelukt!
Reputatie 7
Badge +21
@JenniieS, kijk hartstikke fijn om te lezen 😃 Hij had even nodig om het aan te passen denk ik 😉 Veel plezier ermee!
Hoi Susan,

wil je mijn APN instellingen checken voor 2g?
Ik heb een tracker in mijn camper zitten.

Alvast bedankt.

Groet Frans.
Reputatie 7
Badge +21
@Speedbro, geen enkel probleem! Ik heb zojuist gekeken en wat aangepast. Kan je controleren of dit heeft geholpen?
Hi Susan,

Ik heb net gebeld met kpn maar die weten niert hoe jij dit aanpast.

Ik heb ook zo'n setracker horloge. Kun je voor mij kijken of de APN instellingen goed staan.

Telefoonnummer staat bij persoonlijke opmerkingen.

Dankjwel.
Rik
Hoi Susan,

Bedankt! SMS werkt helaas kan ik de tracker niet via GPRS vinden. Alsof tie nog niet geactiveerd is.
ik hoor het wel.

Groet Frans.
Reputatie 7
Badge +21
@oRp, ik heb je zojuist ook een privébericht gestuurd. De instellingen zijn aangepast!

@Speedbro, fijn om te lezen dat sms werkt! Hij is wel geactiveerd en de instellingen staan nu goed.. Ik zie ook dat er geen data verbruikt is, alleen sms'jes. Je zou de handleiding van de tracker er nog even bij zoeken om uit te vogelen of je hier nog iets anders voor dient in te stellen. Want verder iets anders dan instellingen aanpassen in ons systeem (wat nu goed staat) kan ik helaas ook niet met prepaid.
@Susan_ het werkt! Zie je privé bericht.

Aan iedereen die het nog niet gelezen heeft.
De Sim moet er ook andersom in dan normaal. Met het hoekje naar buiten zegmaar. Raar maar waar. Succes allemaal
Badge
Hhiii net gechat maar de collega kon niks wijzigen ze zei. Toch maar hier een berichtje dan. Zou je naar mijn 2 simkaartjea willen kijken voor de gps. Alvast dank
Reputatie 7
Badge +21
@Suzm, dankjewel. Het is helaas niet bij iedereen bekend, dat kom ik vaker tegen. Voor de nummers heb ik de APN instellingen gewijzigd. Wil je controleren of dit nu werkt?

Reageer