Beantwoord

GPRS instellen prepaid


Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 juli 2018, 09:07

Bedankt voor je bericht! Ik heb voor je gekeken, ik kan geen instellingen wat betreft 2G/3G/4G wijzigen voor je. Dat dient echt in het toestel te gebeuren. Ik heb één ding aangepast, wat betreft het prepaid simkaartje. Wil je het nu eens proberen in je horloge?

Ik ben er wel achter gekomen dat de instellingen in je toestel trouwens voor je toestel gelden, en niet te maken hebben met je simkaart zodra je die eruit haalt. Dus het dient echt in je horloge worden ingesteld. De handleiding van de SE Tracker heb ik hier gevonden, en ook op een ander Forum gezien dat het heel goed kan liggen aan het apparaatje zelf. De SE Tracker komt uit China, en schijnt niet heel betrouwbaar te zijn. In dit topic op ons Forum worden nog enkele tips gegeven.

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Rvanlunteren, heb je het na het berichtje van Marina nog kunnen testen?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Rvanlunteren, Susan is een aantal dagen vrij, daarom neem ik het even van haar over. Ik heb nogmaals de APN ingesteld op PrepaidKPN. Het kan nog helpen om het apparaat uit en aan te zetten. Hopelijk lukt het je dit keer wel om verbinding te maken met ons netwerk.
Ik krijg de melding device is offline
dan is deze dus niet in de lucht neem ik aan
Helaas niet
ga nog even verder prutsen
bedankt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +19
@Rvanlunteren, bedankt voor je berichtje en 06-nummer. Ik heb meteen even gekeken, en ik zie dat APN op iPhoneKPN stond. Ik heb dit gewijzigd naar PrepaidKPN. Zou je willen kijken of dit geholpen heeft? 🙂
Goede middag
ik ben in het bezit van een Banditio tracker maar krijg hem niet aan de praat
wellicht heeft de APN hiermee te maken .
Mijn nummer is *

ik zie graag je reactie.
Ronald.

*Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +19
@AUGD, vanuit hier kan ik helaas niks meer aanpassen wat zou kunnen helpen. Heb je de handleiding al even goed doorgenomen? Het is namelijk per tracker afhankelijk hoe en wat er ingesteld moet worden.
Hoi @Susan_

Het werkt nog steeds niet 😞 zijn er nog instelling die ik kan wijzigen?
Reputatie 7
Badge +19
@AUGD, top dankjewel! Wil je controleren of het met deze instellingen werkt? Het stond op iphonekpn en ik heb het gewijzigd naar prepaidinternet.
@Susan_ done!
Reputatie 7
Badge +19
@AUGD, dat wil ik zeker! Alleen heb je nog geen gegevens ingevuld in jouw Forum profiel. Zou je bij persoonlijke opmerkingen jouw 06-nummer en simkaartnummer willen noteren? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators en heb ik nodig om je verder te kunnen helpen 😉
Hoi @Susan_

zou je voor mij ook willen kijken of van mijn prepaid sim de instellingen goed staan voor een SE tracker die op 2g werkt?
dank alvast!
gr
Reputatie 7
Badge +19
@Yorick87, prepaid internet lijkt het beste te werken! Ik heb dit voor het 06-nummer die je had ingevuld even aangepast. Als je het apparaat opnieuw opstart, werkt het dan? 🙂 Ik hoor het graag!
Voor mij dezelfde vraag, ik heb al twee trackers zonder problemen in gebruik maar die heb ik geactiveerd in een GPRS toestel. Nu heb ik er één die niet werkt. Deze laatste heb ik geactiveerd in mijn 4G smartphone. Is dat het verschil waarom het nu niet goed gaat? Wat zou de goede APN setting in de tracker moeten zijn? internet, prepaidinternet, portalmmm.nl? Het nummer staat in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +19
@helmantelf ik heb vanochtend op je privéberichtje gereageerd! 😉
Hallo,
ik zit met hetzelfde probleem.
ik heb de pincode al verwijderd.
Ook mijn gps tracker wil een 2G verbinding en GPRS geactiveerd.
Kun je voor mij ook de settings wijzigen?
Reputatie 7
Badge +18
@kenntukkie, Ik neem het even van Susan over, ze is een aantal dagen vrij. Aangezien je een simkaart van Telfort hebt, verwijs ik je door naar het forum van Telfort. Mijn collega's van de provider Telfort helpen jou graag verder 🙂
Badge
Goede morgen @Susan_ , Het is een simkaart van telfort.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @kenntukkie, bedankt voor je bericht en gegevens! Ik heb meteen even voor je gekeken, maar op het 06-nummer kan ik geen klantnummer vinden. Het is een KPN simkaart, wil je dat nog even controleren? Of misschien is het een simkaart van Telfort?
Badge
@Susan_ , ik heb een cctr800+ uit China, met hetzelfde probleem.

Apparaat werkt prima, maar blijft melding 'Upload location to server Fail geven.

Zou je ook eens naar mijn 06 nummer willen kijken aub

Ik zal je het nummer via pb sturen.

Gr Jan
Badge
@Susan_ Gelukt, Hartelijk dank. Dibbes en Dennis

Reputatie 7
Badge +19
@tjeu100, super! Fijn om te lezen dat het gelukt is ;)

@DibbesPieter, dank daarvoor. Ik heb de instellingen aangepast, wil je het apparaat opnieuw opstarten en het testen?
Badge
@Susan_ , tja KPN profiel en forumprofiel zijn niet gelijk kwam ik net achter.
nu zo veel mogelijk ingevuld.

groet van Dennis namens Dibbes
Hoi Susan

In het begin wilde het nog niet werken maar na aanpassen van de antenne in gps tracker werkt het nu wel
bedankt
Reputatie 7
Badge +19
@DibbesPieter, zeker wil ik jou en Dibbes hierbij helpen! Alleen ik zie geen nummer in het Forum profiel.. Heb je op opslaan gedrukt? 🙂

Reageer