Beantwoord

GPRS instellen prepaid


Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 juli 2018, 09:07

Bedankt voor je bericht! Ik heb voor je gekeken, ik kan geen instellingen wat betreft 2G/3G/4G wijzigen voor je. Dat dient echt in het toestel te gebeuren. Ik heb één ding aangepast, wat betreft het prepaid simkaartje. Wil je het nu eens proberen in je horloge?

Ik ben er wel achter gekomen dat de instellingen in je toestel trouwens voor je toestel gelden, en niet te maken hebben met je simkaart zodra je die eruit haalt. Dus het dient echt in je horloge worden ingesteld. De handleiding van de SE Tracker heb ik hier gevonden, en ook op een ander Forum gezien dat het heel goed kan liggen aan het apparaatje zelf. De SE Tracker komt uit China, en schijnt niet heel betrouwbaar te zijn. In dit topic op ons Forum worden nog enkele tips gegeven.

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Yorick87, prepaid internet lijkt het beste te werken! Ik heb dit voor het 06-nummer die je had ingevuld even aangepast. Als je het apparaat opnieuw opstart, werkt het dan? 🙂 Ik hoor het graag!
Voor mij dezelfde vraag, ik heb al twee trackers zonder problemen in gebruik maar die heb ik geactiveerd in een GPRS toestel. Nu heb ik er één die niet werkt. Deze laatste heb ik geactiveerd in mijn 4G smartphone. Is dat het verschil waarom het nu niet goed gaat? Wat zou de goede APN setting in de tracker moeten zijn? internet, prepaidinternet, portalmmm.nl? Het nummer staat in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +19
@helmantelf ik heb vanochtend op je privéberichtje gereageerd! 😉
Hallo,
ik zit met hetzelfde probleem.
ik heb de pincode al verwijderd.
Ook mijn gps tracker wil een 2G verbinding en GPRS geactiveerd.
Kun je voor mij ook de settings wijzigen?
Reputatie 7
Badge +17
@kenntukkie, Ik neem het even van Susan over, ze is een aantal dagen vrij. Aangezien je een simkaart van Telfort hebt, verwijs ik je door naar het forum van Telfort. Mijn collega's van de provider Telfort helpen jou graag verder 🙂
Badge
Goede morgen @Susan_ , Het is een simkaart van telfort.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @kenntukkie, bedankt voor je bericht en gegevens! Ik heb meteen even voor je gekeken, maar op het 06-nummer kan ik geen klantnummer vinden. Het is een KPN simkaart, wil je dat nog even controleren? Of misschien is het een simkaart van Telfort?
Badge
@Susan_ , ik heb een cctr800+ uit China, met hetzelfde probleem.

Apparaat werkt prima, maar blijft melding 'Upload location to server Fail geven.

Zou je ook eens naar mijn 06 nummer willen kijken aub

Ik zal je het nummer via pb sturen.

Gr Jan
Badge
@Susan_ Gelukt, Hartelijk dank. Dibbes en Dennis

Reputatie 7
Badge +19
@tjeu100, super! Fijn om te lezen dat het gelukt is 😉

@DibbesPieter, dank daarvoor. Ik heb de instellingen aangepast, wil je het apparaat opnieuw opstarten en het testen?
Badge
@Susan_ , tja KPN profiel en forumprofiel zijn niet gelijk kwam ik net achter.
nu zo veel mogelijk ingevuld.

groet van Dennis namens Dibbes
Hoi Susan

In het begin wilde het nog niet werken maar na aanpassen van de antenne in gps tracker werkt het nu wel
bedankt
Reputatie 7
Badge +19
@DibbesPieter, zeker wil ik jou en Dibbes hierbij helpen! Alleen ik zie geen nummer in het Forum profiel.. Heb je op opslaan gedrukt? 🙂
Badge
Beste Susan,

Wil je de APN voor mij(n) hond Dibbes ook instellen op het nummer uit m'n profiel?
Alvast dank namens ons beide.

Met vriendelijke groet,
Dennis en Dibbes🐕
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @tjeu100, welkom op het Forum en bedankt voor je berichtje!

Zeker, en ik zag dat je al het mobiele nummer in je Forum profiel had gezet. Heel fijn! 🙂 Ik heb meteen voor je gekeken, en zag dat de APN niet goed stond. Ik heb dit aangepast, het zou nu wel moeten lukken na een herstart van het toestel waar de simkaart in zit (of simkaart er even uithalen en opnieuw opstarten). Wil je het even laten weten?
Hoi Susan

Kun je voor mij ook is kijken of je voor mij prepaid kaart het apn kunt veranderen zodat deze in een gps tracker kan die op 2g werkt
Reputatie 7
Badge +19
Fijn om van beide te horen dat het gelukt is! Veel succes en plezier ermee 😉
Susan_ schreef:

Goedenavond R.v.D, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag uiteindelijk hier nog stelt!

Deze problemen worden vaker ervaren zoals je kan lezen. Een APN instelling wijzigen vanuit het systeem is in veel gevallen al de oplossing gebleken. Ik zag dat je jouw 06-nummer al had ingevuld, ik heb voor jou hetzelfde gedaan. Zou je de tracker opnieuw willen opstarten en willen controleren of het nu wél werkt? En dit willen terugkoppelen aan mij? :)



Hey Susan,

Thnx, kreeg in een keer heel veel smsjes binnen😂 😂
Ik wist toen gelijk dat het gelukt was. Ik ga hem zo even geheel testen maar de verbinding is actief.
Nogmaals bedankt en top geregeld ????
Susan_ schreef:

Goedenavond RenateLS, welkom op het Forum!

Wat lastig dat ook bij jou het niet helemaal wil lukken.. Ik heb meteen het 06-nummer erbij gepakt, fijn dat je deze al had toegevoegd aan je Forum profiel! Ik heb de APN even aangepast, zou je willen kijken (na een herstart van de tracker) of dit heeft geholpen?



Hoi Susan!
Sorry voor de late reactie. De kat waarvoor de tracker bestemd was, werd ziek, dus het apparaatje bleef even af. Inmiddels is hij opgeknapt en weer naar buiten geweest en....het werkt allemaal. Dus dank!
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond R.v.D, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag uiteindelijk hier nog stelt!

Deze problemen worden vaker ervaren zoals je kan lezen. Een APN instelling wijzigen vanuit het systeem is in veel gevallen al de oplossing gebleken. Ik zag dat je jouw 06-nummer al had ingevuld, ik heb voor jou hetzelfde gedaan. Zou je de tracker opnieuw willen opstarten en willen controleren of het nu wél werkt? En dit willen terugkoppelen aan mij? 🙂
R.v.D schreef:

Helaas ervaar ik het zelfde probleem, GPS watch blijft op not networking staan.
Heel veel dingen al geprobeerd, maar smsen naar het horloge werkt niet, bellen ook niet.
Horloge geeft aan geen netwerk te hebben 😕

Iemand een idee ?



Even voor alle duidelijkheid, ik heb een “made in China” G36m_S6 horloge gekocht via BVA veiling.
Alles werkt naar behoren, echter krijg ik het track & Trace niet aan de praat omdat hij “not networking” blijft aangeven.
De app krijgt geen verbinding met het horloge.

Sim in mijn andere gsm gedaan, werkt dan top.
Settings aangepast naar 2G, alsmede nog een paar aanpassingen, maar niks lijkt te werken.

Ben er eigenlijk al een beetje klaar mee.

Als laatste optie toch nog hier de vraag posten ?
Helaas ervaar ik het zelfde probleem, GPS watch blijft op not networking staan.
Heel veel dingen al geprobeerd, maar smsen naar het horloge werkt niet, bellen ook niet.
Horloge geeft aan geen netwerk te hebben 😕

Iemand een idee ?
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond RenateLS, welkom op het Forum!

Wat lastig dat ook bij jou het niet helemaal wil lukken.. Ik heb meteen het 06-nummer erbij gepakt, fijn dat je deze al had toegevoegd aan je Forum profiel! Ik heb de APN even aangepast, zou je willen kijken (na een herstart van de tracker) of dit heeft geholpen?
Hoi! Hier nog iemand met een duistere GPS tracker uit China (Z01 GPS Tracker van Jkelong https://www.amazon.com/gp/product/B07DZYPDFD/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1). Het leek zo'n goed idee 🙂
We hebben er een KPN Prepaid simkaart ingestopt, die we eerst keurig geactiveerd hebben. Inderdaad is het de bedoeling dat het ding functioneert op 2G, maar tot dusver nog geen verbinding. Helaas is er op de tracker niks aan te passen. Er zit maar één knop op. Kan iemand wellicht bijspringen?
Dank alvast!
Reputatie 7
Badge +19
Kijk, fijn om te lezen! Geen enkel probleem, graag gedaan. Veel plezier ermee 😉

Reageer