Beantwoord

GPRS instellen prepaid

  • 19 juli 2018
  • 71 reacties
  • 9070 keer bekeken

Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 juli 2018, 09:07

Bedankt voor je bericht! Ik heb voor je gekeken, ik kan geen instellingen wat betreft 2G/3G/4G wijzigen voor je. Dat dient echt in het toestel te gebeuren. Ik heb één ding aangepast, wat betreft het prepaid simkaartje. Wil je het nu eens proberen in je horloge?

Ik ben er wel achter gekomen dat de instellingen in je toestel trouwens voor je toestel gelden, en niet te maken hebben met je simkaart zodra je die eruit haalt. Dus het dient echt in je horloge worden ingesteld. De handleiding van de SE Tracker heb ik hier gevonden, en ook op een ander Forum gezien dat het heel goed kan liggen aan het apparaatje zelf. De SE Tracker komt uit China, en schijnt niet heel betrouwbaar te zijn. In dit topic op ons Forum worden nog enkele tips gegeven.
Bekijk origineel

71 reacties

Bedankt Susan! Helaas werkt het horloge alleen nog steeds niet. Ga ik verder zoeken naar een oplossing
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Richard Joosten, ik heb het even nagekeken en aangepast! Wil je controleren of het nu wel werkt?
Hi, Ook ik heb een GPS child tracker watch, met een Prepaid kaart.
Zou je a.j.b. ook voor mij de APN instellingen kunnen checken?
Reputatie 7
Badge +19
@Jfk999666, bedankt voor je reactie! Ik heb de APN instellingen van jouw 06-nummer gewijzigd naar prepaidinternet. Wil je controleren of het na deze wijziging wel lukt om Gprs te gebruiken? Ik hoor het graag! 🙂
Ik heb een helloo gps horloge voorzien van een KPN prepaid. Kan ermee bellen en er naartoe bellen en sms sturen. Gprs werkt echter niet........ Kan iemand helpen?

Heb mijn simkaartnummer en mobiel nummer toegevoegd in mij profiel, bij persoonlijke opmerkingen. Hoop dat er een oplossing is te vinden met de APN instellingen.
Reputatie 7
Badge +19
@Jordan Altena, hmm vreemd. Ook ik heb nog even een kijkje genomen. Nu stonden er 2 APN instellingen aangevinkt. Ik heb alleen prepaidinternet aan laten staan. Wil je kijken of de tracker na aan/uitzetten het weer doet? 🙂 En anders is contact met de maker ook altijd nog een optie.
Hallo,
Ik heb hier ook een probleem met een GPS tracker.
Er staat geen pincode meer op.
De simkaart in een telefoon, dan kan ik bellen en sms-en.
Maar in de tracker lukt dit niet.
Zouden jullie voor mij ook de APN gegevens kunnen controleren.

Gegevens staat in mijn profiel.

Alvast bedankt,
Jordan Altena



Contact gehad met de Chat deze hebben de aanpassingen gedaan op de APN.
Heeft jammergenoeg nog niet geholpen.
We gaan maar even terug naar de leverrancier van Tracker om te kijken als het daar aan ligt
Hallo,
Ik heb hier ook een probleem met een GPS tracker.
Er staat geen pincode meer op.
De simkaart in een telefoon, dan kan ik bellen en sms-en.
Maar in de tracker lukt dit niet.
Zouden jullie voor mij ook de APN gegevens kunnen controleren.

Gegevens staat in mijn profiel.

Alvast bedankt,
Jordan Altena
Reputatie 7
Badge +19
@Jamy9, goed dat je jouw vraag hier stelt! Ik heb even gekeken, er stond nog iPhoneKPN. Ik heb dit gewijzigd in Prepaidinternet. Zou je eens willen kijken of dit heeft geholpen (apparaat evt. even opnieuw opstarten).
Hoi, ik heb ook een probleem met mijn " MrSafe Smart Pet Tracker". In het begin gaf deze wel een verbinding aan met mijn telefoon maar de locatie kwam niet goed door.

Ik heb vervolgens volgens de handleiding van de tracker de APN geprobeerd aan te passen wat ook gelukt is via de sms: AT+ABH=sms_cmd,set_apn,123456,prepaidinternet,,,20408# athans dat denk ik aangezien ik de code geretourneerd kreeg via sms (apn:prepaidinternet;user:;password:;userdata:20408).

Alleen heb ik nu helemaal geen verbinding meer met de GPS tracker. Misschien dat jullie even in de instellingen van de sim kunnen kijken? Mijn 06 en sim-nummer staan in mijn profiel.

Alvast bedankt.
Gr. Jamy
Reputatie 7
Badge +19
@Rvanlunteren, heb je het na het berichtje van Marina nog kunnen testen?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Rvanlunteren, Susan is een aantal dagen vrij, daarom neem ik het even van haar over. Ik heb nogmaals de APN ingesteld op PrepaidKPN. Het kan nog helpen om het apparaat uit en aan te zetten. Hopelijk lukt het je dit keer wel om verbinding te maken met ons netwerk.
Ik krijg de melding device is offline
dan is deze dus niet in de lucht neem ik aan
Helaas niet
ga nog even verder prutsen
bedankt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +19
@Rvanlunteren, bedankt voor je berichtje en 06-nummer. Ik heb meteen even gekeken, en ik zie dat APN op iPhoneKPN stond. Ik heb dit gewijzigd naar PrepaidKPN. Zou je willen kijken of dit geholpen heeft? 🙂
Goede middag
ik ben in het bezit van een Banditio tracker maar krijg hem niet aan de praat
wellicht heeft de APN hiermee te maken .
Mijn nummer is *

ik zie graag je reactie.
Ronald.

*Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +19
@AUGD, vanuit hier kan ik helaas niks meer aanpassen wat zou kunnen helpen. Heb je de handleiding al even goed doorgenomen? Het is namelijk per tracker afhankelijk hoe en wat er ingesteld moet worden.
Hoi @Susan_

Het werkt nog steeds niet 😞 zijn er nog instelling die ik kan wijzigen?
Reputatie 7
Badge +19
@AUGD, top dankjewel! Wil je controleren of het met deze instellingen werkt? Het stond op iphonekpn en ik heb het gewijzigd naar prepaidinternet.
@Susan_ done!
Reputatie 7
Badge +19
@AUGD, dat wil ik zeker! Alleen heb je nog geen gegevens ingevuld in jouw Forum profiel. Zou je bij persoonlijke opmerkingen jouw 06-nummer en simkaartnummer willen noteren? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators en heb ik nodig om je verder te kunnen helpen 😉
Hoi @Susan_

zou je voor mij ook willen kijken of van mijn prepaid sim de instellingen goed staan voor een SE tracker die op 2g werkt?
dank alvast!
gr
Reputatie 7
Badge +19
@Yorick87, prepaid internet lijkt het beste te werken! Ik heb dit voor het 06-nummer die je had ingevuld even aangepast. Als je het apparaat opnieuw opstart, werkt het dan? 🙂 Ik hoor het graag!
Voor mij dezelfde vraag, ik heb al twee trackers zonder problemen in gebruik maar die heb ik geactiveerd in een GPRS toestel. Nu heb ik er één die niet werkt. Deze laatste heb ik geactiveerd in mijn 4G smartphone. Is dat het verschil waarom het nu niet goed gaat? Wat zou de goede APN setting in de tracker moeten zijn? internet, prepaidinternet, portalmmm.nl? Het nummer staat in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +19
@helmantelf ik heb vanochtend op je privéberichtje gereageerd! 😉

Reageer