Beantwoord

GPS horloge werkt niet

  • 20 July 2016
  • 29 reacties
  • 60269 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een gps horloge voor onze zoon aangeschaft maar het lukt niet deze te koppelen met de app. Alles functioneert, kan er naar bellen maar in de app Setracker blijft deze aangeven dat de device off line is. Meerdere keren sms verzonden naar telnr van sim met de tekst pw,523681,apn,internet,,,20416# en ook met pw,523681,apn,kpn.internet.nl,,,20416#
Op beide sms'jes krijg ik een "ok" response. Echter werkt het nog steeds niet.

Is er iets wat ik moet aanpassen of kunt u mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door sandra-0107 4 August 2016, 10:25

Bekijk origineel

29 reacties

Dit is het activerings stappenplan die bij de handleiding zit;

Activeren van het horloge, het stappenplan
1. Open de sms applicatie op uw smartphone (op iPhones heet deze applicatie “Berichten” , hetzelfde geldt voor Samsung.)
2. Stuur een sms naar het nummer van de simkaart die in het horloge zit. Het beste is als het horloge opgeladen is en aan staat. In de sms moet de volgende code staan :​pw,523681,ip,52.28.132.157,8001#​
Let op dat er geen hoofdletters in mogen staan, en al helemaal geen spaties ervoor, ertussen of erna.
3. Wacht op een antwoord van het horloge. Een correct antwoord zal eindigen op “…ok!”.
4. Stuur nogmaals een sms naar het nummer van de simkaart die in het horloge zit. Ditmaals met de volgende code : ​pw,523681,apn,internet,,,20416#
5. Wacht nogmaals op een antwoord van het horloge. Deze zou vergelijkbaar moeten zijn (qua tekst) met het volgende bericht : ​ apn:internet;user:;passwork:;userdata:20416
6. Klaar! Uw horloge is nu geactiveerd voor gebruik in Nederland!



Voor een ieder die dit ook nog eens heeft.
Probeer eens in plaats van: pw,523681,ip,52.28.132.157,8001# probeer dan: pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

En als je dan [surl,52.28.132.157,port,8001#] ok!
terug krijgt dan type je het volgende:
​pw,123456,apn,internet,,,20416#

Dan zou die moeten gaan werken.

Gr,
Donte
Bedankt voor alle tips.
Ik heb de mijne nog niet werkend helaas.
SE Tracker app toont het horloge op de kaart.
Het horloge is te bellen en app zegt device is online.
Echter wanneer ik de telefoonnummers wil instellen welke het horloge onder de sneltoetsen zet geeft de app aan device not networking.
Heb bovenstaande sms gestuurd. Kreeg sms met “......ok” terug na de eerste tekst en “APN ok” na de tweede sms.

Had ook eerder vandaag kpn al even gevraagd naar aanleiding van info op dit forum om naar mijn apn instellingen te kijken.

Heb inmiddels voor de zekerheid het beltegoed opgewaardeerd. Een databundel geactiveerd etc om maar wat te proberen haha.

Als er nog aanvullende tips zijn is het welkom. Ik lees het graag en zal het zeker proberen.

Mvrgr Ricardo

Hoi ik ook dit horloge besteld en een kaartje van KPN gekocht maar op het horloge blijft hij om sim 1 pin vragen we hebben de pincode al er af gehaald op een mobiel

Hoe is dit gelukt? Heb hetzelfde probleem

Vandaag heb ik de volgende stappen geprobeerd.
een sms bericht gestuurd naar het sim nummer van de smartwatch: pw,523681,ip,52.28.132.157,8001# en : pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#

Op beide codes geeft het toestel geen reactie.

De sim is geactiveerd, kan er mee bellen en gebeld worden, geeft 4G aan alleen is deze niet in te stellen in het horloge zelf

Reageer