Half mb mobiel internet kost 7,63 euro

• 3 september 2013
  • 5 reacties
  • 6522 keer bekeken

0,631 mb kost 6,30, dit zag ik op de factuur van augustus, gisteren moest ik de nieuwe telefoon van mijn man testen en heb daar zolang mijn simkaart ingedaan,  ik heb een Youtube app geinstalleerd en wilde een filmpje kijken, later zag ik dat ik een smsje heb gekregen dat ik de 4mb heb overgeschreden, ik weet verder niet hoeveel mb ik heb verbruikt, maar het zou zonde zijn dat even een gsm testen voor iemand anders bijvoorbeeld 20 euro kost.

Volgens mij is de prijs per 1 juli 2013 binnen de EU maximaal €0,545 per mb, Nederland behoort tot de EU, dus ik neem aan dat deze prijs ook voor mij geldt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
www.kpn.com/tarieven

Geen idee welk abonnement u heeft, maar bij de abonnementen zonder een databundel kunt u nog wel internetten, echter is dit voor een tarief van 1,00~1,53 per mb.

De tarieven die gelden in het buitenland zijn niet geldig voor binnen Nederland.

Ik heb een flexibel 2009 Sim only 17,50 abonnement en voor 0,6 MB is bij mij 6,30 ingehouden.  Als het tarief maximaal 1,53 per mb is, is dat volgens mij te veel. Verder heb ik bij het testen (Youtube) van een telefoon eergisteren een sms-je ontvangen dat de 4 MB is overschreden, ben benieuwd wat ik daarvoor moet gaan betalen.

Ik vind het trouwens heel vreemd dat internetten in het buitenland binnen EU goedkoper is dan in Nederland, naar mijn mening  behoort Nederland ook tot de EU en zou het maximale tarief van 0,45 excl. btw ook voor ons moeten gelden. Dit laatste is mijn mening daar verwacht ik geen reaktie op, het eerste wel.

Reputatie 7
Badge +12
http://www.kpn.com/web/file?uuid=b9b6ae69-3a47-4d98-b7b5-05d749b9d25a&owner=cc221fb2-6b65-4ed2-a67e-1f6309f2617d Dit zijn daarbij de tarieven.

Tot 100 kB € 1 ,02

Tot 500 kB € 2 ,55

tot 2000 kB € 7 ,63

Tot 5000 kB € 15,26

Meer dan 5000 kB € 1,53 per MB

Als u een sms stuurt met SALDO naar 1245 zou u een bericht moeten krijgen met wat er tot op heden verbruikt is. Als het 4 mb is dan is het 15,26 euro wat er in rekening gebracht wordt. Mocht u boven de 5mb uitkomen is het 1,53 euro per mb.

Reputatie 6
Badge +2
Dat zijn wel hele dure mb's zeg. Helemaal als je ziet dat je Surf en Mail Totaal bij het abonnement kan voegen voor 10 euro per maand.

Dank voor uw heldere antwoord.

Ik heb het volgende op internet gevonden.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon

Voor bellen, sms’en en internetten met een mobiele telefoon binnen Nederland gelden geen maximumprijzen.
Telefoonaanbieders mogen zelf bepalen welke prijzen zij hiervoor rekenen.

Dus de kpn mag 7,63 vragen voor een half mb. Ze mogen zelfs 100 euro vragen voor 1 kb.

Weet je hoe ik me voel? Alsof ik naar een café ga een colaatje bestel en bij afrekenen zegt de ober dat is dan 7,63, dan gaan je oren ook flapperen. Denk niet dat ik nog ooit naar dat café ga.

Waar moet dat heen met deze maatschappij waar managers worden beloond op omzet en zulke geintjes bedenken, KPN dan denk je aan een betrouwbare leverancier, ik ben helemaal omgeslagen ik vind ze alles behalve betrouwbaar. 7,63 vragen voor half mb, dat verwacht toch niemand, das gewoon belachelijk!

Reageer