Beantwoord

, helaas geen internet verbinding in het buitenland ondanks dat alle instellingen goed staan. Wie kan mij helpen, helpdesk verwijst naar telefoonwinkel en tel

• 18 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Net een nieuw abonnement incl internet.
Helaas geen internet in het buitenland, alle instellingen staan goed.
Helpdesk verwijst naar tel winkel echter daar men oplossing. Een nieuw simkaart geplaatst ook dit werkt niet. Kan iemand helpen?
icon

Beste antwoord door Hos 20 oktober 2018, 16:34

Dank voor je reactie, gisteren nogmaals de helpdesk gebeld en er werd nu geconstateerd dat de roaming instelling bij kpn niet was aangezet. Kortom vanaf nu zou het moeten werken in het buitenland. Over een paar weken kan ik vaststellen of dit echt zo is gr Hos
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Hos, welkom op het forum! We lopen altijd onderstaand stappenplan door bij problemen in het buitenland. Als er stappen zijn die je nog niet hebt getest, kun je die dan eerst proberen?
- Start het toestel opnieuw op
- Controleer of roaming staat ingeschakeld
- Kies handmatig een mobiel netwerk ("Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken" )
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl (APN instellingen voor 4G KPN)

Als het daarna nog niet werkt controleer ik de instellingen van jouw abonnement. Kun je daarvoor jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer in je profiel zetten en een reactie plaatsen als dat is gebeurd? Welk merk+type toestel heb je?
Dank voor je reactie, gisteren nogmaals de helpdesk gebeld en er werd nu geconstateerd dat de roaming instelling bij kpn niet was aangezet. Kortom vanaf nu zou het moeten werken in het buitenland. Over een paar weken kan ik vaststellen of dit echt zo is gr Hos
Reputatie 7
Badge +28
Dan ga ik ervan uit dat het straks gaat werken. Soms is in het verleden buitenlandbescherming aangezet (voordat Roaming uit de normale bundel ging) en die instelling kan nu nog roet in het eten gooien. Als het toch niet werkt, stuur dan hier een bericht of neem direct contact op met de helpdesk. We behandelen storingen in het buitenland met prioriteit omdat je daar iets minder alternatieven hebt dan in Nederland. Dus mocht het nodig zijn, we staan voor je klaar 🙂 Alvast een fijne vakantie!

Reageer