Beantwoord

Hoe kan ik een data sim (0970) blokkeren voor gebruik buiten Europa?

  • 18 July 2019
  • 28 reacties
  • 889 keer bekeken

Reputatie 7
Binnenkort gaan wij weer onze oudste dochter in Zuid Afrika bezoeken.
Dit keer gaan onze zoon en jongste dochter ook mee.
Mijn zoon heeft een data sim van KPN en deze zou ik graag willen beschermen tegen het gebruik buiten de EU.
Met een "gewone" sim kaart kan je dat, als ik het goed begrepen heb, doen door een smsje te sturen naar 1266 met de tekst BESCHERMING AAN.
Met een data sim kan je echter geen smsjes sturen en via mijnKPN kan ik dat ook niet instellen.

Kunnen jullie controleren of op zijn 0970 nummer (zie mijn profiel) de bescherming buiten de EU aan staat en zo nee, hebben jullie de mogelijkheid om dat alsnog te doen?

PS. Uiteraard zal ik er voor zorgen dat hij roaming uit zet zodat er sowieso al geen data verbruikt zal worden.
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 July 2019, 13:33

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28

PS. Uiteraard zal ik er voor zorgen dat hij roaming uit zet zodat er sowieso al geen data verbruikt zal worden.


Doe dat al voor vertrek uit Nederland. En zorg dat er dan op dat moment geen internet aan staat.

Maar is het niet beter om de data volledig uit te zetten?
Denk ook aan verborgen instellingen zoals automatisch updaten van apps e.d.

Fijne vakantie!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wjb, Wat een goed vooruitzicht! Niet alleen vakantie, maar je dochter weer zien is natuurlijk ontzettend fijn. Internet bescherming in het buitenland staat automatisch aan. Wanneer je roaming uitzet op het apparaat, maak je ook geen extra kosten. Wanneer je de bescherming toch uitzet d.m.v. een sms, zien wij dit terug in ons systeem. Je kunt wel gewoon buitenland bundels gebruiken wanneer internet bescherming buitenland aan staat. De bescherming is bedoeld om hoge kosten te voorkomen zodra je internetbundel voor in het buitenland op is. Weet je zo voldoende?
Reputatie 7
Dank je @Marina_, het komt helemaal goed.

Deze pootafdruk van een luipaard stond op de picknick plaats aan de oever van de Pongola rivier.


Helaas hebben we de luipaard zelf (nog) niet mogen aanschouwen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wjb, Whauw gaaf! Je bent al in Zuid-Afrika dus. Heel veel plezier gewenst!
Reputatie 7
80 gieren die een impala verorberen.

Reputatie 7
Badge +11
Fijne vakantie @wjb gave foto's genieten
Reputatie 7
Prachtige foto's wjb. Geniet van de vakantie. En uiteraard de familiehereniging, leuk! Tot over een paar weken 🙂
Reputatie 7
Bijna anderhalve meter groot.

Reputatie 7
Vier keer aangevallen door deze dieren.


Ik kan je verzekeren dat de adrenaline je door de aderen giert als zo'n beest op je af komt rennen.
Reputatie 7
Maar ze kunnen ook heel vertederend zijn.

Reputatie 7
Badge +19
Whoooo @wjb, dat geloof ik wel! Om bepaalde dieren in het echt in het wild te zien is al spannend, maar als ze op je af komen rennen is wel even eng. Maar wat gaaf om deze prachtige dieren te zien. En het kleine olifantje, super schattig! Leuk dat je deze foto's deelt.
Reputatie 7
De witte neushoorn is een lui beest, dit is zijn favoriete positie.

Reputatie 7
De, na de malariamug, dodelijkste dieren van Afrika zien er wellicht lomp uit maar ze lopen sneller dan Usain Bolt.

Reputatie 7
Badge +30
Wat een fantastische foto's, wjb! Het is duidelijk dat je het naar de zin hebt 🙂 Veel plezier nog verder met je hele gezin.
Reputatie 7
Maar helaas komt aan alles ook weer een eind. 🙁


Straks boarden voor onze vlucht naar Rome en morgen van Rome terug naar Amsterdam.
Reputatie 7
Badge +11
Wens jullie een goede terug reis @wjb 😀
Reputatie 7
Dank je @Tycha. ☺️
Reputatie 7
Na 28 uur reizen (14.5 uur echt verplaatsen en 13,5 uur wachten op luchthavens) zijn wij behoorlijk vermoeid thuis aangekomen.
De komende dagen gaan we nagenieten door uit de ruim 3000 foto's van onze huis-fotograaf (mijn jongste dochter) een selectie te maken voor het fotoboek.
Reputatie 7
Nice Pics 😎Welcome back!
Reputatie 7
Nice Pics 😎
All credits go to my daughter.

Welcome back!
Thanks. ☺️
Reputatie 7
Ha ja dat dacht ik! Ikzelf kan dat sowieso al niet, de nijlpaarden en de foto van de olifant met het gezicht naar voren zijn wel echt gaaf als decoratie aan de wand 😎 Wel vrij bijzonder hoe klein leefgebied de nijlpaarden tegenwoordig nog maar hebben zeg,..

Nu lekker nagenieten tot de dagelijkse sleur jammergenoeg weer moet beginnen,...
Reputatie 7
De vakantie was al prijzig en dan nu ook dit nog. 😉
Roaming heeft uit gestaan en toch worden er kosten in rekening gebracht.


Ik ben wel benieuwd op welke dag(en) deze kosten gemaakt zijn.
Reputatie 7
@wjb ik zou maar een klacht indienen, laat ze lekker een halve maand vergoeden wegens de onverwachte kosten 😂
Reputatie 7
Zeer zeker ga ik een klacht indienen 😉 immers hierdoor ben ik over mijn vakantie-budget gegaan.
Ik zie zojuist de foto's van @wjb zijn vakantie.!

Zouden goed passen in een foto-topic. 🙂

WOW!! Wat ontzettend leuk! Lijkt me indrukwekkend om al die dieren in het echt te zien.
Ik denk dat niet alleen @wjb heeft genoten van de vakantie. 😎
Een onuitwisbare herinnering!

***
Mijn oom is missionaris geweest in De Republiek Kongo (Zaïre) en die heeft ook het 1 en ander gezien en meegemaakt.

Reageer