Beantwoord

Unlimited simkaart in TP-Link 4G router: Hoe Real-Time verbruiksdata opvragen?

  • 14 April 2021
  • 8 reacties
  • 1860 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb een mobile abonnement afgesloten voor Onbeperkt Internet. De daarbij behorende SIM kaart heb ik in een TP-Link 4G router geplaatst en dat functioneert prima.

Wat ik mij echter afvraag is, hoe kan ik Real-Time controleren hoeveel data ik tot het moment van opvragen heb verbruikt? M.a.w., hoeveel van de per dag beschikbare 5 Gb heb ik tot op dat moment gebruikt?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 April 2021, 17:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Een hele goede vraag, @srna513006! Je kunt het verbruik van jouw abonnement bijhouden via MijnKPN. Bij Unlimited data zie je alleen dat je onbeperkt data hebt. Daar heb jij in dit geval dus niets aan. Normaal gesproken kun je het verbruik dan via jouw mobiele toestel zelf controleren. Je zegt echter dat je het Unlimited abonnement niet in een toestel, maar in een mifi router gebruikt. In dat geval ben ik bang dat ik je niet kan helpen aan een manier om jouw verbruik bij te houden, sorry.

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor het antwoord, helder.

Is er dan wellicht nog een optie om achteraf, b.v. de volgende dag de verbruiksdata van de vorige dag op tevragen?

Ergens zal er toch wel door KPN worden bijgehouden hoeveel data overdag is gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +17

Het daadwerkelijke verbruik staat altijd op de factuur aan het einde van de maand (of begin van de volgende maand, het is maar net hoe je het bekijkt).

Als je een schatting wilt van wat je op een dag gebruikt, kan ik eenmalig voor je kijken wat je de afgelopen week gemiddeld per dag hebt verbruikt. Mocht je van mijn aanbod gebruik willen maken, dan wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Ik heb een mobile abonnement afgesloten voor Onbeperkt Internet. De daarbij behorende SIM kaart heb ik in een TP-Link 4G router geplaatst en dat functioneert prima.

Wat ik mij echter afvraag is, hoe kan ik Real-Time controleren hoeveel data ik tot het moment van opvragen heb verbruikt? M.a.w., hoeveel van de per dag beschikbare 5 Gb heb ik tot op dat moment gebruikt?

Is altijd wel linksom of rechtsom direct uit die TP-Link 4G router te halen. Meestal hebben die 4G routers wel een bijbehorende App en/of configuratiepagina waarop je datatellers kan zien en op nul kan zetten. Voor specifiek TP-Link weet ik dat niet, zal je zelf moeten bekijken.

Je kan ook een extra router achter de 4G router zetten en die het telwerk/waarschuwing laten doen, hoewel dat moeilijker te vinden zal zijn omdat algemene routers doorgaans geen opties hebben voor datavolumelimieten. Zoek e.v.t. op ‘metering’ in relatie tot routers.

Reputatie 4
Badge +2

…...De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

@Denise...graag zou ik gebruik willen maken van de eenmalige optie om de verbruikte data tot en met gisterenavond op te vragen. Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Jürgen 

 

Reputatie 7
Badge +17

@srna513006 Ik zie het volgende aan verbruik in de week van 12 tot en met 18 april:

  • 14 april: 1879 MB
  • 15 april: 2882 MB
  • 16 april: 2949 MB
  • 17 april: 2964 MB
  • 18 april: 1772 MB

Daarmee zit je dus nog mooi onder het daglimiet. :blush:

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de snelle reactie en de opgave. Nu ben ik gerust gesteld dat ik binnen het verbruik van 5 Gb per dag zit.

Feitelijk had ik dit nu ook al enigszins geconstateerd want ik zag dat ik van startdatum 10 april tot en met vandaag circa 16 GB had verbruikt.

Dit komt inderdaad overeen met het verwachte dataverbruik als ik uitsluitend in de avond enkele uren Netflix kijk.

Reputatie 7
Badge +17

Mocht je overigens een keer over het daglimiet heen gaan, geen zorgen! Je kunt zo vaak als je wilt gratis 1 GB extra data activeren via sms of MijnKPN. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266. Zet je deze extra bundel niet aan? Dan verlagen we je internetsnelheid. Je betaalt dus nooit extra voor je data. :blush: